کد خبر 790810
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹
حامی مالی سرخابی ها

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال، گفت:‌ شانس استقلال را در دربی بیشتر می‌دانم چراکه این تیم باید به نحوی خودش را به اثبات برساند.

به گزارش مشرق، محمدرضا شکورزاده در مورد دربی 85 پایتخت، گفت:‌ این بازی دربی شرایط خاص خودش را دارد. هر کسی از موقعیت‌های خود استفاده کند، برنده می‌شود. احتمال تساوی در این بازی زیاد است. انگیزه دو تیم مثل قبل نیست. استقلال جمع و جورتر شده و اگر حاشیه نداشته باشد وضعیت خوبی دارد. پرسپولیس هماهنگ‌تر است. این مسائل نشان می‌دهد که کار در این بازی سخت است. نتیجه را نمی‌توان پیشبینی کرد. هر کسی به خاطر تعصبی که دارد دست به پیش بینی می زند.

وی  در مورد تاثیرات حضور وینفر شفر، افزود: استقلال کمی از پرسپولیس از لحاظ تیمی عقب تر است. آنها مربی جدید خود را انتخاب کردند و تیم کمی جمع و جور شده است. حضور این مربیان باعث بالا رفتن کلاس  فوتبالمان می‌شود. مطمئن باشید بار فنی به تیم اضافه نخواهد شد. فوتبال آسیا روی ایران زوم کرده است و این مربیان می‌توانند کلاس کارمان را بالا ببرد.

شکورزاده در مورد اینکه آیا به نظر او حضور شفر مثبت بوده است، خاطرنشان کرد: حضور او در این شرایط مثبت بوده است. استقلال نتیجه نمی‌گرفت و تیم به نظم بهتری رسیده است. در فوتبال ایران انتخابات فقط به حساب روابط، ضد و بند و سفارشات از بالا به پائین است. انتخابات بر اساس شایستگی نیست که یک مربی چیز جدیدی به تیم اضافه کند. این مسئله در سطح ملی هم وجود دارد. این مسئله باعث می‌شود که فوتبال ایران عقب بیفتد. همیشه روابط و ضوابط را در نظر می‌گیریم. در عمل ما آماتور هستیم و فوتبال حرفه‌ای نداریم. اگر بازیکنان استقلال خود را جمع و جور کنند و شرایط بازی دربی و مشکلات حاشیه‌ای را برای خود حل کنند خیلی بهتر خواهد شد. شانس استقلال را در این بازی بیشتر می‌دانم. این تیم باید به نحوی خودش را به اثبات برساند. با وجود هزینه‌ بالا و جذب نفرات خوب استقلال نتوانسته نتیجه مورد رضایت هواداران را بگیرد. همه چیز به خود بازیکنان بر می‌گردد. نباید تحت تاثیر حواشی قرار بگیرند. هوش مهاجمان و هافبک‌ها هم کمک حال خواهد بود.

پیشکسوت استقلال در مورد اینکه بحث قلیان کشیدن بازیکنان به سوژه روز فوتبال ایران تبدیل شده است، گفت:‌ این تصمیمات را افرادی می‌گیرند که حرفه‌ای نیستند. تا زمانیکه تخریب در جامعه و فوتبال ما هست راه به جایی نمی‌بریم. حتی افرادی که کنار هستند و پیشکسوت شدند را تخریب می‌کنند. متاسفانه افرادی که در فوتبال هستند آدم‌های خودشان را انتخاب می‌کنند و وقتی می‌بینند حرفی برای گرفتن ندارند به تخریب کردن روی می‌آورند. آنها چیزی به فوتبال ما اضافه نمی‌کنند و این عملکردها باعث می‌شود فوتبال ما غیر حرفه‌ای باقی بماند.

وی در مورد اینکه آیا به نظر او حکم‌های محرومیت به دلیل این جور مسائل بیشتر جنبه تخریب دارد؟ اظهار داشت:‌ بله همینطور است. اگر بازیکنی از لحاظ اخلاقی خلافی هم کند باشگاه باید با آن برخورد کند و اولین جایی که باید جریمه شود باشگاه است،‌چرا که باشگاه باید بازیکنان را جمع کند. بازیکن وقتی در اختیار باشگاه است تا پایان قرارداد باید بازیکنان را زیر نظر داشته باشد، چرا که روی آنها سرمایه‌گذاری می‌شد. اینکه بازیکن حرکت ندانسته‌ای انجام داده تا از شرایط خسته کننده فوتبال و تمرینات هر روزه فرار کند نباید تخریب انجام شود. در اینجا مقصر فوتبال و افرادی هستند که بالا سر فوتبال هستند. چه استقلال، چه پرسپولیس و چه باشگاه‌های دیگر در این امر مقصر هستند. این مسائل همیشه بوده است. چه اتفاقی افتاده که یک مرتبه تصمیم به چنین محرومیتی‌ می‌گیرند. قبل دربی این حواشی را ایجاد کردند. این حرکات غیر حرفه‌ای از سوی افراد غیر حرفه‌ای است. هدف فقط تخریب کردن است و کسی نیت هدایت بازیکنان به راه راست را نداشته است.

شکورزاده یادآور شد: اینکه یک حرکت اشتباه بازیکن را به رسانه‌ها بکشانند بسیار تاثیر بدی دارد. این حرکت غیر حرفه‌ای است و به فوتبال ضربه می‌زند. جوانان این بازیکنان را الگو قرار دادند. وقتی این مسائل را بولد می‌کنید، اتفاقا تاثیر برعکس دارد و بازیکنان بیشتر به دنبال چنین کارهایی می‌روند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس