فرماندهان شهید در سانحه هوایی

در هفتم مهر ماه سال 1360 یک فروند هواپیمای سی 130 در حوالی کهریزک سقوط کرد که حامل پیکرهای پاک جمعی از شهدا و نیز عده‌ای از برجسته‌ترین چهره‌های ارتش اسلام بود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، در حادثه سقوط هواپیمای سی 130 در تاریخ هفت مهر 1360، سرداران رشید اسلام، سرلشکر ولی الله فلاحی رییس ستاد مشترک، سرتیپ جواد فکوری مشاور ستاد مشترک و فرمانده سابق نیروی هوایی، سرتیپ سید موسی نامجو وزیر دفاع، یوسف کلاهدوز قائم مقام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و محمد جهان آرا فرمانده سپاه خرمشهر به خیل شهدا پیوستند.

تجلیل امام امت از این شهدای عالی قدر که همه توان ایمانی و تخصصی خود را در خدمت پیروزی اسلام و شکست متجاوزان گذاشته بودند، می تواند گویای عظمت خدمات آنان باشد.

امام امت در پیام خود به مناسبت این واقعه تاسف بار، فرمودند: «اینان خدمتگزاران رشید و متعهدی بودند که در انقلاب و پس از پیروزی انقلاب با سرافرازی و شجاعت در راه هدف و در حال خدمت به میهن اسلامی به جوار رحمت الهی شتافتند ... چه سعادتمند بودند این شهیدان که دین خود را به اسلام  و ملت شریف ایران ادا نموده و به جایگاه مجاهدین و شهدای اسلام شتافتند.»

این هواپیما اواین هواپیمایی بود که در جریان دفاع مقدس دچار سانحه شد و در آن فرماندهان عالی رتبه جنگ به شهادت رسیدند.

بنا بر این گزارش، هواپیمای حامل آیت‌الله شهید محلاتی نماینده امام در سپاه پاسداران و جمعی از نمایندگان مجلس و مسئولین کشوری که توسط هواپیماهای جنگی عراق مورد هدف قرار گرفت، دومین هواپیمای حامل مسئولان، ساقط شده در دفاع مقدس به شمار می‌آید.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس