کد خبر 789815
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵
مدبر

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی گفت: خصوصی‌سازی باید انجام شود اما برخی کارها قابل واگذاری نیست، البته مجموعه‌هایی مانند آزادی و انقلاب قابل واگذاری هستند.

به گزارش مشرق،  مصطفی مدبر مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در نشست خبری صبح امروز که در محل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی برگزار شد، در خصوص پروژه‌های این شرکت اظهار داشت: از زمان تاسیس شرکت تاکنون تعداد 596 پروژه وجود داشته که تا سال 92 تعداد 392 پروژه مانده بود و ما 54 پروژه را افتتاح کردیم. همچنین قرار است 48 پروژه دیگر نیز افتتاح شود.

وی با اشاره به اینکه 5 پروژه در هفته تربیت‌بدنی افتتاح شد، در خصوص بودجه این شرکت گفت: برای سال 95 مبلغ 509 میلیارد تومان در نظر گرفته شد که از این مبلغ 232 میلیارد تومان جذب شد، همچنین برای سال 96 مبلغ 368 میلیارد تومان مصوب شد که تاکنون 206 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

مدبر درباره شرایط ورزشگاه نقش جهان عنوان کرد: همه چیز این ورزشگاه کامل است و فقط یک بخش آن که مربوط به چادرش است باقی مانده که باید نصب شود. در واقع ما هیچ کار عمرانی نداریم و اینکه برخی می‌گویند در آنجا خاک است و مثل بیابان شده، این موضوع به ما مربوط نیست. 

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی درباره خصوصی‌سازی مجموعه‌هایی که در اختیار این شرکت است، عنوان کرد: خصوصی‌سازی باید انجام شود اما برخی کارها قابل واگذاری نیست، البته مجموعه‌هایی مانند آزادی و انقلاب قابل واگذاری هستند. این واگذاری فقط به معنای فروش نیست بلکه شامل اجاره نیز می‌شود تا از این طریق تصدی دولت کم شود. در حال حاضر 80 درصد مجموعه انقلاب در اختیار بخش خصوصی است، باید همچنین اشاره کنم که زمانی که برخی مجموعه‌ها در لیست فروش قرار می‌گیرند دیگر نمی‌توان کاری برای آن انجام داد که نمونه آن مجموعه اسکی دیزین است.

وی ادامه داد: 57 درصد از اماکن شرکت توسعه در اختیار فدراسیون‌ها است که این موضوع در ورزشگاه آزادی 27 مکان و مجموعه انقلاب 22 مکان است. همچنین در مجموعه شیرودی 80 درصد و در مجموعه کشوری 38 درصد در اختیار فدراسیون‌ها قرار گرفته است. فدراسیون‌ها باید اجاره بهای خود را پرداخت کنند اما این کار را انجام نمی‌دهند. ما فقط مبلغ 3.5 میلیارد تومان از انشعابات آب و برق و گاز از فدراسیون‌ها طلب داریم ضمن اینکه 60 میلیارد تومان هم بابت اجاره‌بها از سوی فدراسیون‌ها باید به ما پرداخت شود. 

مدبر در خصوص بدهی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال گفت: این دو تیم برای هر بازی باید بین 70 تا 80 میلیون تومان اجاره بدهند که 1.5 سال است این کار را انجام نمی‌دهند، ما نه در فصل گذشته و نه امسال از محل بدهی‌های این دو باشگاه و همچنین فدراسیون فوتبال هیچ درآمدی نداشته‌ایم. حالا که بلیط‌فروشی به پرسپولیس و استقلال واگذار شده امیدواریم این مبالغ نیز پرداخت شود.  به هر حال نمی‌خواهم قبل از دربی عدد بدهی پرسپولیس و استقلال را اعلام کنم و این بدهی را پس از بازی روز پنجشنبه می‌گویم. 

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی  در خصوص بلیط‌فروشی این دو تیم گفت: پرسپولیس و استقلال و همچنین تیم ملی از ورزشگاه آزادی استفاده می‌کنند و هرکدام نیز شرایط خودشان را دارند. به نظر می‌رسد که بهتر بود این بلیط‌فروشی به یک ارگان محول شود. شرکت توسعه این آمادگی را دارد که به نمایندگی از این 3 تیمی که گفتم بلیط‌فروشی را انجام بدهد. 

وی در ادامه این موضوع خاطرنشان کرد: قراردادی که پیش از این بسته شده بود، یک قرارداد 11 ساله بود که 35 درصد از طریق بلیط‌فروشی برای تجهیز ورزشگاه صورت بگیرد اما شرکتی که این قرارداد را بسته بود پس از دو سال فقط کارهای مربوط به ورزشگاه آزادی را انجام داده است. این در حالی است که این شرکت باید زیرساخت‌های لازم را نیز فراهم می‌کرد. به نظرم شرایط این قرارداد به نفع فوتبال کشور نبوده است. همچنین باید درآمدی که به دست می‌آمد نیز به سرخابی‌ها، سازمان لیگ و شرکت توسعه می‌رسید اما به جای دیگری اختصاص یافت. شرکت برهان‌مبین مدعی بود که ورزشگاه سال قبل پر از جمعیت نمی‌شد و تماشاگران کمی در آنجا حضور پیدا می‌کردند و این موضوع تاثیرگذار بوده است. این شرکت در چند وقت اخیر حاضر شد با 12.5 درصد کارها را انجام دهد که این هم میسر نشد و در نهایت فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ قرارداد خود را یک طرفه فسخ کردند که به نظر ما کار خوبی انجام دادند. الان هم بلیط‌فروشی به پرسپولیس و استقلال واگذار شده و برای دربی روز پنجشنبه بلیط‌فروشی در اختیار باشگاه پرسپولیس است. شرکت ما در چارچوب قوانین می‌تواند این کار بلیط‌فروشی را هم برای این دو باشگاه و هم تیم ملی به بهترین شکل انجام بدهد. 

مدبر درباره بازسازی ورزشگاه آزادی اظهار داشت: در حال حاضر بتن‌ریزی انجام می‌شود و ما کار را بر روی 3 جایگاه شروع کرده‌ایم تا ببینیم روند کار چگونه پیش می‌رود. بزرگترین مشکلی که وجود داشت مشکل آبریزی بود که ما در حال انجام این کار هستیم. همچنین دوسوم وزن سازه را در این 3 جایگاه کم کرده‌ایم و می‌خواهیم کاری کنیم که هیچ آبریزی وجود نداشته باشد. این 3 جایگاه به عنوان نمونه کارشان انجام می‌شود تا ببینیم بازخورد شرایط چگونه خواهد بود. ما برای بازسازی ورزشگاه آزادی مبلغ 160 میلیارد تومان از دولت برای دو سال درخواست کردیم که امیدواریم این مبلغ تخصیص پیداکند. 

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی  در پاسخ به این سوال که آیا شرایط سخت‌افزاری برای ورود بانوان به ورزشگاه آزادی مهیا است، یا خیر؟ گفت: به لحاظ سخت‌افزاری این فرصت برای حضور بانوان در آزادی وجود دارد اما ما نمی‌توانیم در این باره تصمیم‌گیری کنیم و نهادهای دیگر باید تصمیم نهایی را بگیرند. 

وی در خصوص موضوع استانداردسازی پیست‌های اسکی گفت: ما به سرعت در حال آماده‌کردن پیست دیزین هستیم و مقدار زیادی از اشکالات را رفع کرده‌ایم، در حال حاضر هم مسئولان سازمان استانداردسازی در حال بازدید هستند و امیدواریم بتوانیم مجوز بهره‌برداری برای سال جاری را بگیریم. اخیرا شاهد بودیم که شایعات عجیبی درباره حبس شدن 100 نفر در این پیست منتشر شد که این موضوع را تکذیب و شکایت لازم را انجام دادیم، به هر حال دست‌هایی در کار هستند که اجازه ندهند این کار استانداردسازی و تایید آن انجام شود.  این نمونه تشویش اذهان بود که روی موضوعاتی همچون استانداردسازی، گردشگری و ... تاثیر منفی می‌گذارد.

مدبر درباره موضوع بهسازی و مقاوم‌سازی ورزشگاه شهید شیرودی گفت: در زمان حضور قالیباف در شهرداری تهران این کار به نتیجه نرسید و به نظرمان رسید که مسئولان وقت قصد تعامل نداشتند امیدوارم با حضور تیم جدید شهرداری این مشکل حل شود و بتوانیم دربازسازی ورزشگاه شیرودی گام بلندی برداریم. 

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی  در پاسخ به این سوال که چرا طبقه دوم ورزشگاه نقش جهان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، اظهار داشت: طبقه دوم آماده است اما مسئولان شهر خودشان نمی‌خواهند از آن استفاده کنند. در استانداری گفتند که جمعیت زیادی به ورزشگاه نمی‌آید و همان 30-40 هزار نفری که مربوط به طبقه اول است کفایت می‌کند. این ورزشگاه هیچ مشکلی به لحاظ ایمنی ندارد و همه استانداردها رعایت شده است. در واقع نقش جهان هیچ مشکلی ندارد و به دلیل عدم استقبال تماشاگران است که طبقه دوم آن مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. 

وی درباره موضوع بلیط‌فروشی پرسپولیس و استقلال و همچنین اجاره ورزشگاه آزادی عنوان کرد: اگر این دو باشگاه بخواهند حاضریم کار بلیط‌فروشی را انجام بدهیم اما اگر خودشان مایل به این کار باشند باز هم می‌توانیم به آنها کمک کنیم، درباره خصوصی‌سازی ورزشگاه آزادی نیز باید بگویم که ما می‌توانیم مدیریت و بهره‌برداری از این مجموعه را خصوصی کنیم. ما حتی گفتیم که کاسه اصلی ورزشگاه آزادی که مسابقات فوتبال در آنجا انجام می‌شود در اختیار این دو باشگاه بگذاریم اما فروش استادیوم غیراجرایی است. 

مدبر درباره درخواست فدراسیون بسکتبال برای ساخت یک سالن مجهز و اختصاصی برای این رشته گفت: فدراسیون بسکتبال بارها گفته که به دنبال خانه بسکتبال است در واقع این فدراسیون به دنبال سالن آماده می‌گردد که ما در حال حاضر نداریم اما گفته‌ایم که اگر زمین می‌خواهند می‌توانیم به مانند همان کاری که با فدراسیون‌های والیبال و کشتی کردیم، به آنها نیز زمین بدهیم. همچنین فدراسیون بسکتبال می‌تواند ورزشگاه‌های نیمه‌کاره را تکمیل و استفاده کند. ما در منطقه بعثت و جنوب تهران یک سالن 3 هزار نفری داریم که 50 درصد آن تکمیل شده و حاضریم آن را به فدراسیون بسکتبال بدهیم. 

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی درباره موضوع معارضین مجموعه ورزشی آزادی گفت: این مجموعه ورزشی پس از 47 سال صاحب سند شد و پس از آن بود که مشخص شد بخش‌هایی از آن در اختیار مجموعه نیست. برای مثال پارکینگ اتوبوسرانی یکی از آن نقاط بود که البته شرکت اتوبوسرانی این موضوع را قبول کرد.  از حدود 800 پلاکی که وجود دارد 40 پلاک معارض دارد و تاکنون 4 معارض نیز با انجام کارهای قانونی توانسته‌اند رای بگیرند. 

وی در پایان در خصوص پیست‌های دوچرخه‌سواری که این فدراسیون نیاز مبرمی به آنها دارد تاکید کرد: پیست کرمان آماده افتتاح است و فقط یک روکش پلیمری نیاز دارد که به کشور نیز وارد شده است و فکر می‌کنم این روکش به زودی زده خواهد شد. در خصوص پیست ساری هم باید بگویم که تمام بودجه را تقریبا به این پیست اختصاص داده‌ایم. سازه اصلی انجام شده است و تنها مشکلی که داریم بحث پوشش سقف و همچنین پیست تمام چوبی است چرا که هنوز تکنولوژی تولید چنین پیستی در کشور وجود ندارد، ما ارتباطاتی با شرکت‌های هلندی و آلمانی برقرار کردیم و امیدواریم که شرکت‌های ایرانی با آنها هماهنگ شوند تا این پیست هم خیلی زود آماده شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس