کد خبر 789748
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
سرگئی لاوروف نمایه

وزیر خارجه عراق امروز برای بررسی آخرین تحولات عراق، همه پرسی جدایی اقلیم کردستان و حل بحران سوریه با همتای روسی خود در مسکو دیدار می کند.

 به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز دوشنبه میزبان «ابراهیم جعفری» وزیر خارجه عراق خواهد بود و دو طرف مسأله همه پرسی جدایی کردستان از عراق و پرونده مقابله با داعش و حل بحران سوریه را مورد بررسی قرار می دهند.

پیش از آغاز سفر ابراهیم جعفری به روسیه، وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این کشور بعد از برگزاری همه پرسی جدایی کردستان از عراق در ۲۵ سپتامبر گذشته اعلام کرده که از وحدت سرزمینی عراق حمایت می کند و از بغداد و اربیل خواسته برای دست یابی به راهکارهای مورد قبول دو طرف، پای میز مذاکره بروند.

لاوروف هم پیشتر گفته بود که روسیه روابط طولانی اقتصادی با اقلیم کردستان داشته اما تمام ارتباطات روسیه با اربیل از طریق و با موافقت بغداد صورت گرفته است.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه روسیه گفتگو میان لاوروف و جعفری تحولات عراق و سوریه از جمله آخرین مرحله از عملیات پاکسازی عراق از وجود تروریست های داعش و تلاش های بین المللی برای رسیدن به راهکاری برای بحران سوریه از دریچه نشست های آستانه و ژنو را مورد بررسی قرار خواهد داد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس