مأموريت سوم، همان چيزى است كه امروز سپاه پاسداران در قالب سپاه قدس يا نيروى قدس، از آن ياد مى‌كند و امام بزرگوارمان تشكيل هسته‌هاى مردمى حزب‌اللَّه در سراسر جهان را يكى از آرزوهاى خود و يكى از دستورهاى كار آينده‌ى انقلاب اسلامى در سطح جهان قرار دادند

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق ، مقام معظم رهبری ، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در ششمین ماه از زعامت خود بر نظام جمهوری اسلامی، طی سخنانی که در دیدار با دانشجویان ششمین دوره فرماندهی و ستاد دانشگاه امام حسین(صلوات الله علیه )   ایراد فرمودند ، به بازگویی وظایف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداختند که بخشی از این سخنان به «نیروی قدس سپاه پاسداران» اختصاص داشت. نظر به اهمیت این فرمایشات ،خصوصا در مقطع کنونی ، مشرق قسمتی از این سخنرانی مهم را بازخوانی می نماید :

بارها گفته‌ايم و ان‌شاءاللَّه اين گفته را در عمل و برنامه‌ها و آيين‌نامه‌ها به صورت دقيقى پياده خواهيم كرد كه مأموريت اصلى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى، عبارت از دفاع مسلحانه از انقلاب و نظام جمهورى اسلامى است. اين، مأموريت اصلى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى است؛ همچنان‌كه مأموريت اصلى ارتش جمهورى اسلامى، دفاع از مرزهاى كشور است. البته، در آن وقتى كه تهاجم شديدى نسبت به مرزها تحقق پيدا بكند - مثل دوران هشت‌ساله‌ى جنگ - سپاه پاسداران با همه‌ى ساز و برگ و امكانات، به مرزها خواهد شتافت و تكليف خودش را كه حفاظت از انقلاب و نظام است، در مرزها انجام خواهد داد.

به نظر من، سه مأموريت عمده براى سپاه وجود دارد كه اينها را بايد توجه كنند:

اول، دفاع مسلحانه از انقلاب و نظام اسلامى است كه اين، مأموريت محورى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى است.
دوم، سازماندهى و آموزش ارتش بيست ميليونى است. اين ارتش كه اول بار، امام عزيزمان در اولين ماههاى انقلاب بر زبان مباركشان جارى كردند و از آن ياد نمودند، بايد وجود خارجى پيدا كند. سخنان امام بزرگوار و فقيد عزيز ما، نبايد مثل امواجى در فضا گم بشود و بتدريج محو گردد. بعكس، اين سخنان بايد روزبه‌روز، به عمل نزديكتر شود. نبايد روزبه‌روز كم‌رنگ بشود؛ بلكه بايد پُررنگتر بشود و تجسم و تبلور پيدا كند.[...]

مأموريت سوم، همان چيزى است كه امروز سپاه پاسداران در قالب سپاه قدس يا نيروى قدس، از آن ياد مى‌كند و امام بزرگوارمان تشكيل هسته‌هاى مردمى حزب‌اللَّه در سراسر جهان را يكى از آرزوهاى خود و يكى از دستورهاى كار آينده‌ى انقلاب اسلامى در سطح جهان قرار دادند. بى‌شك، سپاه پاسداران انقلاب اسلامى، در اين مورد مأموريتى خواهد داشت.
ما نمى‌گوييم به جايى لشكركشى مى‌كنيم و در امور ديگران دخالت خواهيم كرد؛ اما مى‌گوييم كه نيروى نظامىِ منظمِ انقلابىِ مجرّب در اولين كشورى كه با انقلاب اسلامى پديد آمده است، يقيناً در قبال هسته‌هاى مسلح حزب‌اللَّه در سراسر جهان خالى از مسؤوليت نيست. كيفيت اين مسؤوليت، بايستى به تناسب و مقتضيات روشن بشود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامى، اگر بخواهد اين سه مأموريت را درست انجام بدهد، اولاً احتياج دارد كه سازماندهى خود را هر چه قويتر و مستحكمتر بكند. اين، بار سنگينى است كه فقط مى‌تواند بر دوش يك سازمان مستحكم و يك بنيه‌ى قوىِ سازمانى قرار بگيرد ولاغير. بايد سازماندهى سپاه هرچه قويتر بشود. به گسترش بى‌رويه و كمّى اعتقادى ندارم. به توان بالاى كيفى، اعتقاد دارم. آن چيزى مملكت را نجات خواهد داد و انقلاب را به صورت مسلحانه حفظ خواهد كرد و براى حراست از آن، پشتگرمى و اميد مسؤولان و ملت را تشكيل خواهد داد، يك سازمان متشكل و نيرومند و قوى است، نه يك سازمان گسترده‌يى كه على‌رغم گسترش، بنيه‌ى كافى و توان لازم را نداشته باشد.
 
انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بسيجي ابوالفضلي ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۲
    0 0
    به أميد توفيق براي سردار سليماني و نيروهاي مخلصش
  • محمد ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۳
    0 0
    دشمنان اسلام و قرآن دشمنان ولایت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خوب بدانند که من سرباز کوچک امام خامنه ای و فدایی آن حضرت ، قاسم سلیمانی ام ایران پر است از قاسم سلیمانی تا خون در رگ ماست با آمریکا و اسرائیل خواهیم جنگید تا آنها را به خاک مذلت بنشانیم.
  • رزمنده ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۵
    0 0
    سرباز جهادم من و از جبهه احرار / انصاف كجا رفته كه در خانه بميرم
  • رضا ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
    0 0
    پیروز باشی سردار سرافراز سپاه اسلام / ای مصداق بارز اشداء و علی الکفار و رحماء و بینهم
  • کیان ع ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    0 0
    جاج قاسم من راهت را ادامه میدهم البته به صورت تاکتیکی و ایزایی
  • معلمی ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    0 0
    جاج قاسم دوست دارم من هم یک جاج قاسم دیگه در مملک باشم
  • معلمی ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    0 0
    آمریکا واسرائیل : کشور ما سلیمانی های زیادی دارد بترس از مردم ما

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس