کد خبر 789379
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶
مهدی پاشازاده

رفتار بازیکنان و کادر فنی در بازی‌هایی که به صورت مستقیم پخش می‌شود بدون شک تاثیر بسیاری بر مخاطب دارد، لذا حوادث انضباطی مسابقه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش مشرق، خیلی وقت‌ها در این فوتبال تمام ماجراها را نمی‌توانی از قاب تلویزیون ببینی. به طور حتم یکسری اتفاقات چه تعمدی و چه سهوی از چشم مخاطب فوتبال دور می‌ماند و وظیفه ناظر بازی است که با گزارش کامل و جامعی که به کمیته انضباطی و سازمان لیگ می‌دهد صورت ماجرا را عوض کند.

بازی استقلال و نساجی به دور از حاشیه‌ها نبود و اتفاقات این دیدار باعث شد تا داور در دقیقه 57 تصمیم به لغو بازی ‌بگیرد. در پایان نود دقیقه نیز شش دقیقه زمان تلف شده گرفت تا مشخص شود که حاشیه‌ها زمان تلف شده این بازی را بالا برده است اما تمام ابهاماتی که بعد از بازی در ذهن مخاطب باقی ماند شاید با گزارش داور و ناظر بازی حل شود و حکم‌هایی که کمیته انضباطی در نهایت می‌دهد نشان دهد که قاب کوچک تلویزیون گویای اتفاقات بزرگ مستطیل سبز نیست.


داور کنار زمین آمد و با حرکت دستش اشاره کرد و سکوها را نشان داد. در وهله اول تشخیص اینکه مهدی پاشازاده اخراج شده یا فرزاد مجیدی سخت بود اما خیلی طول نکشید و پافشاری این مربی به ماندن در کنار زمین مشخص کرد که داور مهدی پاشازاده را اخراج کرده است.


خیلی واضح نبود که اصرار بنیادی‌فر به اخراج سرمربی نساجی برای چیست. این ماجرا هر چه بیشتر طول می‌کشید ابهام بیشتری در ذهن بینندگان تلویزیون ایجاد می‌کرد. بنیادی‌فر وقتی با سماجت پاشازاده مواجه شد توپ را برداشت و کنار زمین آمد و اینطور وانمود کرد که اجازه ادامه بازی را نمی‌دهد.


در این لحظه بود که با وساطت اطرافیان سرمربی نساجی غرغرکنان به بالای سکوها رفت. این تمام ماجرایی بود که از تلویزیون پخش شد اما صورت اصلی ماجرا که مربوط به رفتار داور با پاشازاده بود از چشم بینندگان پنهان ماند.


اصل ماجرا این است که مهدی پاشازاده چندین بار کنار زمین آمد و به نحوه قضاوت داور بازی اعتراض کرد که در این زمان حسین زیاری داور چهارم، بنیادی‌فر را در جریان ماجرا قرار داد، داور هم به کنار زمین رفت و از پاشازاده خواست که دیگر اعتراض نکند اما طبق گزارش گروه داوری که به دست سازمان لیگ رسیده، سرمربی نساجی بعد از تذکر داور لفظی را به کار می‌برد که زیاری (داور چهارم) دوباره بنیادی‌فر را در جریان ماجرا قرار می‌دهد و در نهایت داور وسط طبق گزارش داور چهارم تصمیم به اخراج پاشازاده می‌گیرد.


این تمام ماجرای اخراج پاشازاده بود و گزارشی که به دست مسوولان فدراسیون رسیده است. اما این امکان وجود دارد که کمیته انضباطی با توجه به گزارش داور سرمربی نساجی را جریمه کند.


البته غیر از ماجرای اخراج پاشازاده، چند اتفاق دیگر در این بازی هم که از دید داور بازی پنهان ماند می‌تواند پای مسوولان کمیته انضباطی را وسط بکشد.


اتفاق مهم دیگر این بازی مربوط می‌شود به مصدومیت شدید خسرو حیدری که منجر به خونریزی او از ناحیه صورت شد. اینطور که گفته می‌شود داور بازی، این صحنه را به علاوه خطای شدیدی که روی پای علی قربانی انجام دادند، ندیده است و پنهان ماندن این صحنه‌ها از دید داور می‌تواند حسن‌زاده را وارد ماجرا کند. رییس کمیته انضباطی روز گذشته در این زمینه صحبت کرد و درباره گزارش ناظر بازی اینطور گفت: «منتظر گزارش مقامات رسمی مسابقه هستیم و زمانی که به طور کامل در جریان حوادث مسابقه قرار گرفتیم، حتما بررسی‌های لازم را انجام خواهیم داد و در نهایت رای مربوط به تخلفات این دیدار را صادر خواهیم کرد.


در بازی‌هایی که به صورت مستقیم پخش می‌شود بدون شک اینگونه رفتارها تاثیر بسیاری بر مخاطب دارد، لذا مطمئنا این قضیه به شکل جدی بررسی خواهد شد و صرف‌نظر از اینکه مسائل داوری این دیدار چگونه بوده است، که مسلما قضاوت فنی داور هیچ ارتباطی به کمیته انضباطی پیدا نمی‌کند، اما حوادث انضباطی مسابقه مورد بررسی قرار خواهد گرفت و باید دید مقامات رسمی در این دیدار (نماینده فدراسیون و گروه داوری) مطالب و مسائل انضباطی را چگونه منعکس می‌کنند.»


رییس کمیته انضباطی در ادامه گفت: «همیشه به کادر فنی و مسوولان تیم‌ها متذکر شده‌ایم که در همه مسابقات از انجام رفتارهای غیر ورزشی و خلاف مقررات فوتبال خودداری کنند و این قضیه در برخی از رقابت‌ها که به دلایلی مسابقات بزرگ و حساس قلمداد می‌شوند، اهمیتش دو برابر است. مخصوصا زمانی که یک مسابقه به صورت پخش مستقیم در معرض دید و تماشای علاقه‌مندان فوتبال قرار می‌گیرد و تمام رفتار بازیکنان، کادر فنی و تماشاگران تاثیر مستقیم بر بینندگان دارد.»


برخورد شدید بازیکنان و نحوه رفتار آنها با داور و همچنین التهاب کنار زمین می‌تواند گزارشی باشد که اسماعیل حسن‌زاده را وادار به حکم‌هایی کند که شاید همه را به تعجب وادارد.


 خصوصا اتفاقاتی که موعود بنیادی‌فر داور بازی استقلال و نساجی به خوبی نتوانست آنها را ببیند و همین نکته گزارش این داور را ناقص می‌کند اما حسن‌زاده از نماینده‌های انضباطی خواسته که تمام آن صحنه‌ها را در پرونده جنجالی این بازی قید کنند تا او بتواند تصمیم درست و عادلانه‌ای بگیرد.
این احتمال وجود دارد که خاطیان این بازی محروم و جریمه شوند و در بازی‌های بعدی آنها، این جرایم لحاظ شود. باید دید در نهایت رییس کمیته انضباطی چه تصمیمی می‌گیرد.  

منبع: روزنامه ایران ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس