سوریه

ظهر امروز (شنبه) پس از درگیری‌های شدید چند ساعته، بخش‌های شمالی، جنوبی و مرکزی شهر از اشغال تروریست‌های داعش خارج و القریتین به طور کامل آزاد شد.

به گزارش مشرق، نهم مهرماه سال جاری، هسته های مخفی داعش عملیاتی غافلگیرانه ای را علیه نیروهای سوری در شهرک القریتین در جنوب غرب استان حمص انجام دادند و موفق شدند این شهرک راهبردی را به اشغال خود درآورند.

یک روز پس از اشغال شهر القریتین، نیروهای کمکی تیپ ۳ و ۱۱ ارتش سوریه به همراه نیروهای دفاع ملی سپر قلمون برای بازپس گیری شهر وارد عمل شدند و در گام نخست، پاکسازی ارتفاعات حومه را در دستور کار قرار دادند.

خرابی‌های القریتین در سال ۱۳۹۵

نیروهای سوری و رزمندگان جبهه مقاومت ۷ روز پس از درگیری های سنگین و نفس گیر موفق شدند در حومه غربی شهر القریتین پیشروی کنند و چند ایستگاه دفاعی را به کنترل خود درآورند اما وجود تک تیراندازها باعث شد نبردها در محورهای مختلف ادامه یابد.

تصویر مربوط به شهر القریتین (مربوط به سال ۱۳۹۵)

در نهایت پس از درگیری های سنگین ۲۰ روزه، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت موفق شدند پس از عقب راندن عناصر تروریستی داعش، ارتفاع « دکر» را به کنترل خود درآورند؛ این ارتفاع  از محور شمالی به طور کامل بر شهر القریتین اشراف دارد.

نیروهای سوری و مقاومت پس از تثبیت مواضع در ارتفاع « دکر»، صبح امروز با پشتیبانی جنگنده های روسی از محور شمالی وارد شهر القریتین شدند و مزارع حومه و مجتمع های مسکونی را در این منطقه از لوث وجود تروریست های داعش پاکسازی کردند.

نمایی از شهر راهبردی القریتین - ۱۳۹۵

ظهر امروز پس از درگیری های شدید چند ساعته، بخش های شمالی و مرکزی شهر هم از اشغال تروریست های داعش خارج شد و نیروهای متحد به سوی محور جنوبی شهر حرکت کردند و  موفق شدند بخش های آلوده را هم در این محور پاکسازی کنند و شهر القریتین را به طور کامل آزاد کنند.

**برای مشاهده اندازه اصلی و جزییات بیشتر، روی نقشه کلیک کنید**

تازه ترین نقشه میدانی جنوب سوریه

در حال حاضر، وجود تله های انفجاری و مین های کار گذاشته شده باعث شده نیروهای ارتش سوریه اجازه ورود شهروندان را به شهر صادر نکنند؛ عملیات برای پاکسازی شهر از تله های انفجاری ادامه دارد؛ از سویی دیگر عملیات جست و جوی خانه به خانه برای دستگیری تروریست های مخفی شده ادامه دارد.

به گزارش مشرق، چگونگی سقوط شهر القریتین آن هم توسط هسته های خاموش گروه تروریستی داعش همچنان در حال بررسی است و برخلاف گمانه زنی های مطرح شده، نیروهای مقاومت در حال کامل کردن تحقیقات هستند.

تصویری از ویرانی شهر القریتین پس از آزادسازی در سال ۱۳۹۵

 در جریان عملیات سه هفته گذشته، نیروهای دفاع ملی سپر قلمون نقش ویژه ای را برای پاکسازی شهر القریتین ایفا کردند؛ با شروع جنگ جهانی علیه ملت و دولت سوریه، یگان های نیروهای  مردمی دفاع ملی سوریه توسط فرمانده هان با سابقه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکیل شدند و در جلوگیری از سقوط شهرهای مهم عملکرد خیره کننده ای برجای گذاشتند.

نیروهای سپر قلمون هم گروهی از نیروهای مردمی دفاع ملی سوریه به شمار می آیند که توسط شهید سردار حسین همدانی آموزش دیدند و با درایت سپاه پاسدران به یکی از نیروهای زبده تبدیل شدند؛ این نیروها پیشتر در پاکسازی شرق استان حماه هم حضور داشتند و کمر تروریست های داعش را در این محور قطع کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • مجید ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
    61 2
    سلام خداوند شهید سردار حسین همدانی و دیگر شهدای محافظ حرم را با مولایشان امام حسین ( ع ) محشور گرداند و تمامی مدافعین حرم را حفظ نماید . ان شاء الله
  • نیک IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
    27 1
    بنام خدا درود خدا بر شهیدان بدون پیکر ودلاورمردان تاریخ سرداران اسلام مدافعان حرم واسلام در عرصه قدرت که در حال حاضر با کفر جهانی در حال ستیزند.سلام بر پاسداران دین وعزت داران اسلام، خداوند تعالی همیشه قدرتان دهد وخارگرداند دشمنانتان را.
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
    12 2
    طوبی لکم ...الیس بصبح قریب
  • علیرضا IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
    0 0
    مشرق جون زودی خبر بده میدان نفتی العمر دست مقاومت افتاده یا کردا ؟؟؟اخبار ضد ونقیضه
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
    3 0
    خدا حفظشون کنه
  • سربدار IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
    7 0
    درود بر پیکرهای بی سر و بی دست درود بر پیکر های مثله شده که در راه دفاع از حرم آل الله این چنین پرپر شدند درود بر جانهای فدا شده در کنار حضرت زینب (س) که حضرت زینب (س) خوب مهمان نوازی کردند خدایا خود شاهد باش که این شهدای دفاع ازحرم هم این همه مصیبت دیدند و مصیبت را به زیبایی پسندیدند خدایا به حق این مدافعین ما را به راه راست هدایت فرما
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
    2 2
    تیتر چه ربطی داشت اصلا اسمی از سپاه نبود
  • سعید IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
    1 0
    سرمون رو اونجا گرم کردن تموم میدانهای نفتی رو کردها گرفتن
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
    1 0
    میدان نفتی عمر باید دست ارتش سوریه بیافتد نه ارتش اسراییل و پیاده نظام امریکا
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
    1 0
    نباید مزدوران اسراییلی سوریه تقسیم عمودی کنند اما بنظر بوی توطبه کرکوک ابنبار از رقه می اید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس