کد خبر 788946
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۸
آب و هوا

کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: جوی نسبتاً پایدار تا پایان هفته در غالب نقاط کشور حکمفرما خواهد بود.

به گزارش مشرق، امین حسین نقشینه درباره وضعیت جوی روزهای آینده کشور اظهار کرد: در حال حاضر جوی نسبتاً پایدار به همراه افزایش نسبی دما غالب نقاط کشور را در برگرفته و ناپایداری جوی طی 48 ساعت آینده مشاهده نمی‌شود.

وی ادامه داد: وضعیت پایداری دما و آسمانی آفتابی تا پایان هفته در غالب نقاط کشور باقی می‌ماند و تغییرات محسوس دمایی به‌غیر از غبار صبحگاهی در شهرهای بزرگ به‌وقوع نمی‌پیوندد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: از عصر دوشنبه و روز سه‌شنبه جریانات خنک‌ شمالی وارد کشور خواهد و بخشهایی از استانهای ساحلی دریای خزر و استانهای گیلان و اردبیل را با بارشهای پراکنده و خفیف باران مواجه می‌کند.

نقشینه با بیان اینکه غبار صبحگاهی در روزهای آتی کلانشهرهایی همچون تهران و اصفهان را در برمی‌گیرد، گفت: علت اصلی این غبار صبحگاهی عدم ناپایداریهای جوی و سکون دما خواهد بود.

وی افزود: دریای خزر و خلیج فارس طی روزهای آتی مواج و متلاطم خواهد بود و مسافران و جوامع محلی به اخطاریه‌ها توجه داشته باشند.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور، همدان با دو درجه زیر صفر را خنک‌ترین و بندرعباس با 38 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به 22 درجه بالای صفر رسید که طی دو روز آینده شاهد افزایش دو درجه‌ای دما در پایتخت خواهیم بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس