کد خبر 788916
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
بحران سلامتی در آمریکا

یک رژیم غذایی درست و برنامه ریزی شده می‌تواند بدن و روان‌تان را در بلند مدت سالم نگه دارد.

به گزارش مشرق، سلامتی، بالاترین نعمت است! این جمله که حتما بارها شنیده‌اید واقعیت دارد، مخصوصا وقتی ناچار می‌شوید هزینه‌های سنگینی بابت دارو و ویزیت پزشک و عمل جراحی و ... بپردازید.

برای اینکه از این نعمت با ارزش‌تان محافظت کنید چیزی که هرگز نباید آن را دست کم بگیرید، تغذیه است. یک رژیم غذایی درست و برنامه ریزی شده می‌تواند بدن و روان‌تان را در بلند مدت سالم نگه دارد. بقراط گفته است: باید غذای شما داروی‌تان باشد و داروی شما غذای‌تان. همیشه قبل از اینکه بدن‌تان دچار مشکلی بشود، به چیزهایی که می‌خورید اهمیت بدهید.

بدن شما پیوسته به سختی کار می‌کند تا با باکتری‌ها و میکروب‌ها و ویروس‌هایی که با آنها روبرو می‌شوید بجنگد. شما چه دچار یک سرماخوردگی معمولی شده باشید یا یک بیماری پوستی و یا ناارحتی معده، میکروب‌های مضر ممکن است سیستم ایمنی‌تان را تهدید کرده و بدن‌تان را مستعد عوارض و بیماری‌های جدی بکنند. اما با انتخاب‌های درست غذایی می‌توانید به بدن‌تان کمک کنید از خودش در برابر این عوامل مضر دفاع کرده و به طور طبیعی با عفونت‌ها مبارزه کند. غذاهای زیادی وجود دارند که با بیماری‌های می‌جنگند و باید در تمام آشپزخانه‌ها موجود باشند و مرتبا مصرف شوند.

۱. زنجبیل برای سرماخوردگی معده

سرماخوردگی معده، تجربه‌ای بسیار ناخوشایند است چون می‌تواند علائم زیادی داشته باشد شامل درد معده، اسهال، استفراغ، سر درد، بدن درد، قولنج معده، تب خفیف، ضعف و حالت تهوع.

سرماخوردگی معده، نتیجه‌ی ابتلا به یک عفونت ویروسی است. چهار نوع ویروس رایج هستند که معمولا این مشکل را ایجاد می‌کنند: آدنو ویروس، آسترو ویروس، کالیسی ویروس و روتا ویروس.

برای درمان سرماخوردگی معده، زنجبیل بسیار مفید است. زنجبیل به دلیل ویژگی‌های ضد التهابی‌اش، از التهاب در روده و معده می‌کاهد. ضمنا زنجبیل یک ضد ویروس طبیعی است که با ویروس‌های عامل سرماخوردگی و آنفلوآنزا هم مبارزه می‌کند.

روزی ۲ تا ۳ بار چای زنجبیل بنوشید. برای درست کردن چای زنجبیل، تقریبا دو سانتیمتر زنجبیل تازه را رنده کرده و با یک و یک دوم فنجان آب بجوشانید، سپس بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه دم بکشد. به آن عسل و آبلیمو اضافه کنید و بنوشید. می‌توانید یک تکه ریشه‌ی زنجبیل تازه را چند بار در روز بجوید یا بعد از مشورت با پزشک، از کپسول زنجبیل استفاده کنید.

۲. سیر برای عفونت کاندیدا یا عفونت قارچی

عفونت قارچی می‌تواند پوست، دهان، مجاری ادراری و واژن را مبتلا کند. عفونت کاندیدا بسته به محل رشد قارچ، می‌تواند موجب برفک دهان و یا یک عفونت قارچی در خانم‌ها بشود. عفونت کاندیدا می‌تواند علائمی چون خارش و التهاب شدید داشته باشد.

برا مبارزه با این عفونت، سیر بسیار موثر است. سیر حاوی ترکیبات گوناگونی است که با رشد کاندیدا مبارزه کرده و از شما در برابر عفونت‌های قارچی محافظت می‌کند. سیر خواص آنتی باکتریال و آنتی بیوتیک هم دارد که در ریکاروی بعد از بیماری، نقش مهمی ایفا می‌کند.

برای عفونت پوستی، آب سیر یا عصاره‌ی آن را به مدت ده دقیقه به پوست‌تان بزنید و سپس آبکشی کنید. این کار را روزی ۲ تا ۳ بار انجام بدهید. اگر دچار برفک دهان شدید، خمیر سیر درست کنید و آن را روی قسمت‌های مورد نظر دهان‌تان بگذارید.

از سیر تازه در تغذیه‌تان استفاده کنید. شما باید روزی ۲ حبه سیر خام بجوید. می‌توانید از مکمل سیر استفاده کنید. مقدار دوز توصیه شده، 600 تا 900 میلی گرم در روز است اما برای تعیین دوز مناسب خودتان با پزشک مشورت کنید.

۳. لیموترش برای گلو درد

گلو درد، مشکلی بسیار رایج و دردناک است. عفونت‌های باکتریایی، ویروسی یا قارچی می‌توانند تبدیل به گلو درد بشوند. لیمو ترش در تسکین گلو درد و علائم ناشی از آن بسیار موثر است.

لیموترش حاوی دو ترکیب به نام‌های کومارین و تترازین است که هر دو با عوامل بیماری‌ زای متعددی مبارزه می‌کنند. همچنین مقدار زیاد ویتامین C موجود در لیموترش، به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کرده و با بیماری‌هایی که رادیکال‌های آزاد در بدن ایجاد می‌کنند می‌جنگد.

آب نصف یک عدد لیموترش را با یک قاشق چایخوری عسل در یک فنجان آب گرم ترکیب کرده و در طول روز جرعه جرعه بنوشید. همچنین می‌توانید با آبلیموی تازه که با مقدار مساوی آب ترکیب شده است، غرغره کنید.

۴. ماست برای لکوره یا ترشحات واژن

لکوره، مشکلی بسیار شایع در میان خانم‌هاست. لکوره ترشحات واژینال است که ممکن است بین سیکل‌های ماهیانه روی بدهد. هر چند لکوره معمولا به دلیل تغییرات هورمونی در بدن روی می‌دهد، اما عفونت واژینال هم می‌تواند علت این عارضه باشد. اگر دلیل لکوره، عفونت واژینال باشد، ترشحات واژن زرد یا سبز بوده و همراه با بوی بد خواهد بود.

ماست برای درمان لکوره بسیار مفید است، اما نه هر نوع ماستی! ماست‌هایی که باکتری‌های زنده و فعال دارند و روی برچسب محصول هم ذکر شده است. این باکتری‌های زنده با تولید اسید لاکتیک، مانع رشد قارچ می‌شوند. ضمنا باکتری‌های زنده‌ی این نوع ماست‌ها، عملکرد سیستم ایمنی‌تان را هم تقویت می‌کنند. ماست یکی از معدود غذاهایی است که ویتامین D دارد، و به همین دلیل واکنش ایمنی را تحریک می‌کند.

برای درمان لکوره، یک تامپون را در ماست فرو برده و به مدت دو ساعت در واژن قرار دهید. این کار را روزی دو بار انجام دهید. همچنین هر روز ۲ تا ۳ فنجان ماست بخورید تا عفونت کاملا برطرف شود.

۵. فلفل کاین برای عفونت سینوس‌ها

عفونت سینوسی معمولا به علت ویروس روی می‌دهد که موجب التهاب و تورم سینوس‌ها می‌شود. این نوع عفونت اغلب به دلیل سرماخوردگی ایجاد شده و منجر به تولید موکوس می‌شود، در نتیجه سینوس‌ها مسدود خواهند شد. این عفونت می‌تواند احساس ناراحتی زیادی ایجاد کند، شامل علائمی چون سر درد، حساس شدن صورت، درد یا فشار، گرفتگی بینی، گلو درد، سرفه و تب.

برای تسکین علائم عفونت سینوسی، فلفل کاین بسیار مفید است. فلفل کاین کمک می‌کند سینوس‌ها تخلیه و باز شوند. همچنین سیستم ایمنی را تقویت کرده، از التهاب و تورم کاسته و جریان خون را بهبود می‌دهد.

یک قاشق چایخوری فلفل کاین را با یک فنجان آب گرم ترکیب کنید. می‌توانید چندپ برش زنجبیل خیس خورده در آب جوش هم به آن اضافه کنید تا محلول‌تان موثرتر شود. روزی دو تا سه بار این ترکیب را بنوشید. همچنین می‌تواندی ترکیبی از یک قاشق چایخوری فلفل کاین و مقداری عسل هم چند بار در روز بخورید.

۶. میوه کران بری برای عفونت مجاری ادرار

عفونت مجاری ادرار (UTI) زمانی روی می‌دهد که مثانه و مجراهای خروجی آن دچار عفونت باکتریایی شوند. عوارض عفونت مجاری ادرار بسیار ناراحت کننده است چون موجب احساس تکرر ادرار، مشکل داشتن برای خروج ادرار، احساس سوزش هنگام خروج ادرار، تغییر رنگ ادرار، شکم درد، تب، تهوع و استفراغ می‌شود.

کران بری دارای خواص مهار کنندگی باکتری‌هاست که می‌تواند با علت عفونت مبارزه کند، از این رو از تکرار این عفونت‌ها پیشگیری می‌کندو ترکیبات خاص موجود در کران بری مانع می‌شوند که باکتری‌ها به دیواره‌ی مجرای ادرار رسیده و ایجاد عفونت کنند.

هر روز ۲ تا ۳ لیوان آب کران بری بنوشید. اگر طعم کران بری را دوست ندارید می‌توانید آب آن را با آب سیب ترکیب کنید و بنوشید.

۷. آب پیاز برای عفونت گوش

عفونت گوش واقعا دردناک است و معمولا باکتری یا ویروس در گوش میانی، عامل آن است. به غیر از گوش درد، سایر علائم و نشانه‌های عفونت گوش شامل احساس فشار در گوش، مشکل در به خواب رفتن، سر درد، واکنش ضعیف به صداها، تب بالا و خروج مایعات از گوش می‌شود.

پیاز برای درمان عفونت گوش در خانه بسیار موثر است. خاصیت آنتی باکتریال و ضد عفونی کننده‌ی پیاز به درمان عفونت گوش کمک می‌کند.

یک پیاز کوچک را خرد کنید و در یک کاسه بریزید، چند ثانیه در مایکرویو قرار دهید، بگذارید خنک بشود و سپس آب پیاز را بگیرید و با کمی آب رقیقش کنید. ۲ تا ۳ قطره از این محلول را در گوش بریزید. ۵ دقیقه صبر کنید و سپس سرتان را برگردانید تا آب پیاز از گوش‌تان خارج شود. این کار را دو بار در روز انجام دهید.

۸. روغن نارگیل برای برفک دهان

برفک دهان، نوعی عفونت قارچی است که در داخل دهان ایجاد می‌شود و زخم‌هایی کمی برجسته و کرم رنگ روی زبان یا داخل لُپ‌ها به وجود می‌آورد. برفک دهانی می‌تواند موجب قرمزی، سوزش، احساس کُرک در دهان، مشکل بلع و از دست دادن چشایی شود. روغن نارگیل می‌تواند با عفونت دهانی مبارزه کند چون حاوی اسیدهای چرب زنجیره متوسطی به نام اسید لاریک است که عامل ضد قارچ و آنتی باکتری روغن نارگیل است. این اسید چرب زنجیره متوسط می‌تواند قارچ‌های مسبب عفونت دهانی را غیر فعال کند. ضمنا روغن نارگیل، قارچ‌ها را نابود کرده و احساس ناراحتی ناشی از برفک را تسکین می‌دهد.

روغن نارگیل بکر را با استفاده از یک پارچه‌ی نخی، روزی ۲ تا ۳ بار به دهان و زبان‌تان بمالید. هر روز صبح ناشتا در دهان‌تان روغن نارگیل بچرخانید. یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل بکر را در دهان گذاشته و ده دقیقه بچرخانید، سپس بیرون بریزید. دهان‌تان را با آب گرم آبکشی کنید و دندان‌ها را مسواک بزنید.

۹. عسل برای عفونت سیستم تنفسی فوقانی

عفونت سیستم تنفسی فوقانی (URIs)، عفونت مُسری بینی، گلو، سینوس‌ها و حنجره است. بیشتر اوقات این عفونت‌ها، ویروسی بوده و فورا از یک فرد به فردی دیگر سرایت می‌کنند. اما در برخی موارد ممکن است عامل باکتری یا قارچ مسبب باشد.

علائم عفونت سیستم تنفسی، ناخوشایند هستند؛ نشانه‌هایی چون آبریزش بینی، گرفتگی بینی، آبریزش سینوس‌ها، سرفه، گلو درد، سر درد، دردهای عضلانی و مشکل در تنفس.

می‌توانید از عسل برای درمان این نوع عفونت‌ها کمک بگیرید. آنزیم‌های بسیار مغذی عسل به مبارزه با ویروس‌های عامل این عفونت، کمک می‌کنند. همچنین عسل به طور موثر، انواع خاصی از باکتری‌های را نابود می‌کند.

یک قاشق غذاخوری عسل خام را با یک لیوان آب گرم ترکیب کنید، یک دوم قاشق چایخوری دارچین هم به آن اضافه کنید و روزی دو بار جرعه جرعه بنوشید.

هشدار: به بچه‌های زیر یک سال عسل ندهید.

۱۰. چای سیاه برای التهاب ملتحمه

ورم ملتحمه یا التهاب غشاء چشم که نام چشم صورتی هم معروف است، یک بیماری بسیار ناراحت کننده و آزاردهنده است که می‌تواند عامل باکتریایی، ویروسی یا آلرژیک داشته باشد. علائمی چون قرمزی، خارش، التهاب، اشک ریزی و احساس جشم خارجی در چشم شایع هستند. ورم ملتحمه چه عامل باکتریایی داشته باشد و چه ویروسی، بسیار مُسری بوده و نیازمند کنترل فوری است.

۱۰ خوراکی برای مبازه با عفونت‌ها

چای سیاه برای درمان چشم صورتی بسیار عالی است. تانین موجود در چای سبز به کاهش خارش و التهاب کمک می‌کند، ضمنا بیوفلاوونید متفاوت در چای سبز با عفونت‌های ویروسی و باکتریایی مبارزه می‌کند.

یک فنجان چای با دو عدد چای کیسه‌ای سیاه تهیه کنید. کیسه‌های چای را خارج کرده و آنها را ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید. سپس کیسه‌های مرطوب و سرد شده را ده دقیقه روی چشم‌های‌تان قرار بدهید. این کار را روزی چند بار انجام دهید. یک راه دیگر هم استفاده از محلول رقیق چای سیاه به عنوان چشم شویه، ۲ تا 3 بار در روز است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
    4 1
    عجب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس