شهید منوچهر رضایی

حضور این پاسدار در مرکزی حزب دموکرات باعث شد که سپاه اسلام به اطلاعات با ارزشی از درون تشکیلات ضدانقلاب دست یافته و در این راه ضربات مهلکی بر پیکر ضدانقلاب وارد کند و ...

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سردار شهید منوچهر رضایی زنگنه روز ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۳۳۸ در کرمانشاه به دنیا آمد. تحصیلات خود را تا مقطع دبیرستان در همان شهرگذراند. در حالیکه مشغول تحصیل بود به همراه پدرش در مغازه خوار و بار فروشی کار می‌کرد و پیش از پیروزی انقلاب اسلامی برای مبارزه علیه نظام شاهنشاهی به عضویت یک گروه ضربت درآمد.

منوچهر پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ وارد تشکیلات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد وبا شهید بروجردی فعالیت کرد. او با حضور فعال در درگیری‌های کردستان ضربات مهلکی بر پیکر ضدانقلاب وارد آورد و هنگامی که به دستور «هیأت حُسن‌نیت» نیروهای انقلاب و سپاه مجبور به ترک منطقه شدند منوچهر به دستور و با هدایت شهید محمد بروجردی به داخل تشکیلات ضدانقلاب (حزب دموکرات کردستان ) نفوذ کرد و تا جایی پیش رفت که هدایت یکی از مراکز عملیاتی (تیپ) حزب دموکرات را به عهده گرفت و «سرپَل» شد.

حضور این پاسدار اسلام در مرکزی حزب دموکرات باعث شد که سپاه اسلام به اطلاعات با ارزشی از درون تشکیلات ضدانقلاب دست یافته و در این راه ضربات مهلکی بر پیکر ضدانقلاب وارد کند و از این طریق شکست‌های سنگین به آنان تحمیل کند. او پس از چندین ماه حضور در حزب دموکرات توسط سپاه دستگیر شد و پس از تماسی که از مقر فرماندهی صورت گرفت آزاد شد.

در سال ۵۹ به فرماندهی «سقز» منصوب شد و تعداد قابل توجهی از سران حزب دموکرات را دستگیر کرد. زنگنه همچنین به همراه شهید شیرودی و دیگر خلبانان هوانیروز حملات شدیدی را علیه ضدانقلاب سازمان داد و باعث هلاکت جمعی از آنان و وارد شدن خسارت سنگینی به تجهیزات و اماکن آنها شد.

سرانجام منوچهر رضایی زنگنه در روز ۲۸ مهرماه ۱۳۵۹ مصادف با عید قربان برای دستگیری تعدادی از عناصر ضدانقلاب حزب دموکرات رفته بود که در کمین نیروهای دشمن گرفتار و پس از جنگ و گریزی طولانی به وسیله عناصر تک تیرانداز دشمن مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به فیض شهادت نائل آمد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس