اربعین

مسؤول کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به حساسیت‌های سیاسی کشور عراق از مبلغان و راویان و زائران خواست تا در مسائل سیاسی داخلی این کشور ورود نداشته باشند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین احمدی با بیان این که خدمت به زائران امام حسین(ع) ارزش زیادی دارد، گفت: با همت خوبی که جمع دوستان راویان داشتند ثمرات و برکات آن دیده شده و مردم نیز رضایت خود را اعلام کرده‌اند.

مسئول کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین با بیان این که تبلیغ دین در اربعین کار بسیار مهم و جهادی و ارزشمند است، ابراز داشت: این کارها در مقابل کاری که اصحاب امام حسین(ع) کردند بسیار کم است و مسأله دیگر آن است که همه دوستان سعی کنند مسائل حوزه خودشان را بنویسند که به کار بسیار کمک می‌کند، چراکه ما امروز با حساسیت‌هایی در عراق مواجه هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی با بیان این که گاهی اوقات در روایتگری برخی ادبیاتی که استفاده می‌شود مناسب نیست، خاطرنشان کرد: برخی مطالب نیازی به بیان ندارد و اصلا گاهی برخی اسامی و کلمات لزومی ندارد که در سخنرانی‌ها مطرح شود و همچنین گاهی اوقات تعارضاتی دیده می‌شود که باید به نحو احسن مدیریت شود.

وی تأکید کرد: راویان باید در هنگام نماز توجه کافی به این فریضه مهم داشته باشند و وقتی می‌گوییم امام زنده و مرده ندارد باید خودمان رعایت کنیم و در عمل نشان دهیم و در مورد ادب زیارت هم خودمان توجه داشته باشیم و هم به مردم توصیه کنیم.

مسئول کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین با بیان این که راویان به هیچ وجه نباید به مسائل عراق ورود کنند، یادآور شد: الان موقع انتخابات عراق هم هست و دخالت در امور سیاسی این کشور اصلا مناسب نیست و همچنین باید توجه ویژه‌ای به مرجعیت عراق و تکریم حضرت آیت الله سیستانی داشته باشید.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: ابتکارات و خلاقیت‌های خود را نیز اعلام کنید که در سال‌های آینده بتوانیم با شیوه‌های بهتری در جهت تبلیغ معارف اهل بیت(ع) گام برداریم و اثر گذاری بیشتری در بین خیل عظیم زائران حسینی در این مسیر و در شهرهای عراق داشته باشیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس