اردوغان

رئیس جمهور ترکیه ضمن تاکید بر لزوم ایفای نقش مهمتر کشورهای عضو سازمان D-8، گفت آمریکا و اروپا در نبرد علیه پ.ک.ک صادق نیستند.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز (جمعه) گفت کشورهای عضو گروه «D-8» متعهد به همکاری و مبارزه علیه تمام گروه‌های تروریستی از جمله «پ.ک.ک» و داعش هستند.

اردوغان طی سخنرانی در همایش شبکه «تی‌آرتی» گفت آمریکا و اروپا در نبرد علیه گروه تروریستی پ.ک.ک، نیت خالص ندارند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وی ادامه داد: «به هیچ‌وجه نمی‌توان به این 8 کشور اسلامی به عنوان یک مجموعه اقتصادی خالص نگاه کرد زیرا ما در روزهای شرم‌باری زندگی می‌کنیم. روزهایی که امواج دریا، جسد کودکان را با خود می‌آورد.»

رئیس جمهور ترکیه با تاکید بر اینکه 8 کشور اسلامی عضو گروه D-8 باید نقش مهمتری در جهان فعلی ایفا کنند، گفت نباید آینده خود را به دست بازیگران بین‌المللی بدهیم.

اردوغان با اشاره به عملیات آزادسازی «رقه» و نصب تصاویر «عبدالله اوجالان» رهبر حزب کارگران کردستان – که اکنون در زندان‌های ترکیه به سر می‌برد – گفت: «آنها تصویر رهبر یک گروه تروریستی را در رقه بالا بردند. آمریکا چگونه این را توضیح می‌دهد.»

وی همچنین از برنامه این سازمان برای افزایش تعداد اعضا به 20 کشور خبر داد.

نهمین اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی دی-8 با حضور کشورهای ترکیه، ایران، آذربایجان، نیجریه، پاکستان و اندونزی در استانبول برگزار شد. «اسحاق جهانگیری» معاون رئیس جمهوری ایران نیز در این اجلاس حضور دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    0 1
    این پانترکها اخر صداقتند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس