کیایی

هیچکدام از نمایندگان مجلس همراه رییس مجلس به روسیه عزیمت نکرده اند و دکتر لاریجانی جهت حضور در مراسم افتتاحیه ، سخنرانی در مجمع عمومی و ‌ملاقات با روسای مجالس و هیاتهای پارلمانی در اجلاس شرکت کردند.

سرویس سیاست مشرق - "مهدی کیایی" مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس در توضیحاتی به تشریح چگونگی حضور نمایندگان‌ در اجلاس اتحادیه بین المجالس پرداخت و نسبت به گزارشی که مشرق پیش‌تر درباره این سفر منتشر کرده بود، واکنش نشان داد.

کیایی اظهار داشت: نشست های مختلف اتحادیه بین المجالس ، دوبار در سال با عنوان اجلاسیه های بهاره و پاییزه با حضور روسای مجالس و نمایندگان کشورهای عضو و برخی نهادهای بین اللملی پارلمانی برگزار مَی گردد و گروه بین المجالس جمهوری اسلامی که ریاست آن را رییس پارلمان وقت در هر دوره بعهده دارد، برای خود یک شورای اجرایی متشکل از رییس، دبیرکل، دو نائب رییس، دو منشی و یک خزانه دار دارد که هر دو سال یکبار، در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و با رای مستقیم نمایندگان انتخاب مَی شوند . این شورا مسوولیت سیاست گذاری در زمینه اجلاسیه های پارلمانی بین المللی را دارد و بر حسب دستور کار و برنامه هر اجلاسیه افرادی را از بین اعضای شورا و یا سایر نمایندگان و کمیسیونًهای تخصصی مجلس به جلسات مربوط اعزام مَی کند.

مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس تصریح کرد: در یکصدوسی و هفتمین اجلاس اتحادیه بین‌المجالس که در شهر سن پترزبورگ‌روسیه برگزار شد ۷ نفر از نمایندگان‌ جهت حضور در مجمع عمومی و کمیته های اصلی و جانبی ، اجلاس نمایندگان زن مجالس جهان ، اجلاس نمایندگان جوان ( زیر ٤٥ سال) جهان و همچنین ملاقات و رایزنی با دیگر هیاتهای پارلمانی اعزام گردیدند که گزارش فعالیت ، اقدامات و سخنرانی های آنان در رسانه ها منتشر شده است.

وی افزود : هیچکدام از نمایندگان مجلس همراه رییس مجلس به روسیه عزیمت نکرده اند و دکتر لاریجانی جهت حضور در مراسم افتتاحیه ، سخنرانی در مجمع عمومی و ‌ملاقات با روسای مجالس و هیاتهای پارلمانی در اجلاس شرکت کردند و در حین تمامی برنامه ها به ارائه مواضع جمهوری اسلامی در خصوص مسائل بین المللی بویژه مخالفت با مواضع غیراصولی و خصمانه رییس جمهور آمریکا پرداختند که بازتاب گسترده ای بدنبال داشت.

کیایی با بیان اقدامات نمایندگان مجلس در این‌اجلاس تاکید کرد : اعضای هیات پارلمانی مجلس که با رای نمایندگان انتخاب گردیده اند در کمیته های اصلی و جانبی حضوری فعال و چشمگیر داشتند و توانستند با رایزنی و تعامل با سایر هیاتهای خارجی به دستاوردهای مثبتی دست بابند.

وی افزود:  در ارتباط با مطالب عنوان شده در سایت خبری مشرق باید گفت که خانم سیده فاطمه حسینی یکی از دو خانم عضو شورای اجرایی ١٥ نفره گروه بین المجالس جمهوری اسلامی است که همراه با خانم حمیده زرآبادی بصورت متناوب در هر یک از اجلاس های بهاره یا پاییزه به نمایندگی از سوی فراکسیون زنان شرکت می کنند و بر اساس مقررات مبتنی بر اساسنامه اتحادیه بین المجالس جهانی که برای تمام أعضاء لازم لازم الاجرا می باشد حضور حداقل یک نماینده خانم در ترکیب هیات های اعزامی لازم بوده و مراتب رعایت این موضوع از سوی دبیرخانه مرکزی به شدت مورد نظارت قرار میگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
    21 1
    بابا مجلس پر کار منظم قانونی پر ایده شگفت انگیز در راه سامان کشور !!!!
  • ژن خوب IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
    21 2
    خوب قبول، فرض کنیم باید یک زن در گروه پارلمانی اعزامی باشد، آدم قحط است که این زن کسی باشد که پدرش مورد اقتصادی داشته؟ این همه خانم نخبه فارغ التحصیل دانشگاهی داریم، آنها مناسب نیستند؟ آیا این تشویق خانواده هایی که مورد اقتصادی دارند نیست؟ یعنی انگار نه انگار! حالا اگر در خانواده یک نفر که ژن خوب ندارد، تخلفی شده بود، اصلاً به چنین جاهایی راه می یافت؟
    • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      0 6
      دبه نکنید
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
    20 2
    در "بنت النجومی بگیر" بودن ایشون تغییری حاصل نمیکنه
    • ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      4 0
      اشتباهی منفی زدم.+++++++++++++++++++++
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
    2 25
    مشرق از فاطمه حسینی عذرخواهی کن.
    • یکی از ملت ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      18 0
      همه ملت ایران منتظر عذر خواهی امثال پدر ایشان هستند. البته اگر دوباره به عنوان ذخیره انقلاب بودن ایشان از این کار هم بری باشند.
    • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      5 0
      دختر صفدر نه بعنوان نماینده مجلس !!!!! بلکه بعنوان نمایند ه ی امور زنان !!!!! و محرومین !!!! و نماینده ی فقرا !!!!! و دانشمندان !!!!! و نوابغ !!!!!! و ..... شرکت کرده !!!!!! ------------------------------------------------------------------------------ اصلا" ایشون برای سفر تفریحی رفته بوده !!!!! و باباش پولشو داده !!!!!! چقدر گیر میدن این ملت به خانه ی ملت ؟ !!!!!
    • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      9 0
      شنیده شده پدر نجومی بگیر ذخیر نظام ایشون، به عنوان مشاور اقتصادی رئیس دانشگاه تهران انتخاب شده!!!
  • ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    7 0
    این بچه نماینده هنوز نمی دونه نباید به انگشت وسطی انگشتر بندازه.
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    4 0
    همینطوری باید یه خانم باشه اصلا مهم نیست که چه کاری می کنه چه فایده ای داره چون اساس نامه گفته قرعه می ندازن یکی از خانم ها تشریف می برن پول بیت المال هم یامفته...
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    0 15
    مشرق بى سواد است و فاطمه حسينى نخبه سادات و اقتصاد دان است و تخريب ايشون باعث محبوبيت بيشتر ايشون است مشرق همه به تنگ نظرى و كوته بينى تو مى خندند تو پول مملكت را مى گيرى كه انقلابيون و خانواده هاشون را تخريب كنى ماهيتت براى مردم رو شده از سيده عذر خواهى كن
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    0 14
    پدر فاطمه حسينى يكى از پاكدست ترين و بهترين و مجرب ترين نيروهاى انقلاب است
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
      3 0
      دستاشون هم پاکه هم جادار!!!
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    0 10
    درود بر وجود سيده فاطمه حسينى حضور پر بارت در مجلس حرف براى زدن دارى و با سوادى حد اقل اين مشرق از حسادت حضورت دارد خفه مى شود
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    4 0
    گاهی مقداری از سفره انقلاب ممکن است خارج از مرزها بیفتد که باید نماینده ای فرستاد تا بی بهره نمانیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس