کد خبر 788345
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
کره شمالی

کره شمالی با ارسال نامه‌ای به پارلمان استرالیا نسبت به همراهی این کشور با تهدیدات دونالد ترامپ علیه پیونگ یانگ هشدار داده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، کره شمالی در نامه ای که یک نسخه آن امروز جمعه در یک روزنامه استرالیایی منتشر شده، به نمایندگان پارلمان استرالیا هشدار داده است که پیونگ یانگ یک قدرت هسته ای است و مرعوب تهدیدات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نخواهد شد.

ترامپ در سخنانی در سازمان ملل تهدید کرده است که کره شمالی را نابود خواهد کرد.

روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد بخش هایی از این نامه را منتشر کرده است. در این نامه آمده است: اگر ترامپ تصور می کند که می تواند کره شمالی را از طریق تهدید به جنگ هسته ای، به زانو در بیاورد، این یک خطای بزرگ محاسباتی است. ترامپ تهدید کرده است تا کره شمالی را به طور کامل نابود کند... این یک اقدام افراطی تهدید آمیز است که در نهایت کل جهان را نابود خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه استرالیا نیز به رویترز گفته است که گزارش منتشر شده در روزنامه هرالد دقیق بوده و چنین نامه ای واقعی بوده و مربوط به 28 سپتامبر است.

این نامه تحت عنوان "نامه سرگشاده برای پارلمان های کشورهای مختلف" بوده و از طریق سفارت کره شمالی در جاکارتا به سفارت استرالیا در همین شهر ارسال شده است.

تنش ها در شبه جزیره کره پس از ششمین آزمایش هسته ای کره شمالی و شلیک موشک های دوربرد این کشور بار دیگر بالا گرفته است. کره شمالی به دنبال دستیابی به موشک هایی است که بتواند خاک آمریکا را هدف قرار دهد. دونالد ترامپ نیز تهدید کرده است که آمریکا می تواند کره شمالی را به طور کامل نابود کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس