کد خبر 788293
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۰
11 سپتامبر

یک مقام ارشد امنیتی آمریکا هشدار داد که تروریستهای داعش و القاعده در حال طرح ریزی یک حمله در مقیاس حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر (۲۰۰۱) هستند.

 به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، «الین دوک» مقام ارشد امنیتی آمریکا هشدار داد که تروریستهای وابسته به داعش و القاعده در حال طرح ریزی نقشه ربودن یک هواپیما و انجام یک انفجار ویرانگر در مقیاس حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر (۲۰۰۱) هستند.

رسانه های انگلیس به نقل از این جانشین وزیر امنیت داخلی آمریکا نوشتند: «سازمانهای تروریستی، همچون داعش یا القاعده درصدد اجرای نقشه انفجاری بزرگ مانند حمله یازدهم سپتامبر هستند. آنها می خواهند یک هواپیما را بربایند و اطلاعات صریح و آشکاری در این رابطه وجود دارد».

گفتنی است که روز یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ تروریستها یک هواپیما را ربوده و با کشتن ۳۰۰۰ تن، مرگبارترین حمله تروریستی در تاریخ آمریکا را رقم زدند.

این مقام ارشد امنیتی آمریکا در دیدار با «آمبر روود» وزیر کشور انگلیس تأکید کرد که «تهدید همچنان جدی است».

طبق اظهارات الین دوک، گروههای تروریستی برای «درگیر نگه داشتن» اعضای خود، ممانعت از فراموش شدگی در اذهان عمومی و دریافت کمکهای مالی به حملات در مقیاس کوچکتر متوسل شده اند.

دوک همچنین گفت که «نظارت جدی بر اینترنت برای جلوگیری از انتشار آنلاین تبلیغات تروریستها امری ضروری است». وی در ادامه افزود که به رغم آمادگی شرکتهای فن آوری برای همکاری پیرامون این موضوع با مقامات ذیربط، هنوز راه درازی در پیش است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس