رقه

براساس توافق به دست آمده و دستور صریح ائتلاف آمریکایی، تروریست های داعش پس از درگیری های پراکنده و کوتاه در شهر رقه، خود را تسلیم می‌کنند.

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از شهر رقه، پایتخت خودخوانده سابق گروه تروریستی داعش حاکیست، عملیات نیروهای کرد برای تصرف معدود مناطق آلوده با کمترین مقاومت تروریست ها ادامه دارد.

براساس توافق به دست آمده و دستور صریح ائتلاف آمریکایی، تروریست های داعش پس از درگیری های پراکنده و کوتاه در شهر رقه، خود را تسلیم می کنند و نیروهای کرد به سرعت عملیات انتقال آنان را به سمت شرق شهر دیرالزور برای نبرد با نیروهای جبهه مقاومت انجام می دهند.

از سویی دیگر برخی عناصر خارجی گروه تروریستی داعش هم حاضر به تسلیم شدن نیستند و همچنان در مقابل نیروهای کرد مقاومت می کنند؛ نیروهای کرد صبح امروز در گام نخست عملیات خود موفق شدند بدون مانع بزرگی، محله های «البدو و السخانی» را به تصرف در بیاروند.

در ادامه این عملیات، نیروهای کرد توانستند میدان های «النعیم و الدله» را در مرکز شهر رقه از اشغال تروریست های داعش خارج کنند و به تصرف خود درآورند؛ حدود ۴۰ تن از تروریست های داعش پس از درگیری های کوتاه خود را تسلیم کردند و عملیات برای انتقال آنان به مکان امن انجام گرفت.

۱۵ تن از عناصر تروریستی داعش هم در بیمارستان دولتی شهر رقه بدون هیچ درگیری سلاح های خود را بر زمین گذاشتند و تسلیم نیروهای دموکراتیک کرد شدند؛ عملیات نیروهای کرد از ساعتی قبل برای پاکسازی مجموعه ورزشی در مرکز شهر رقه آغاز شده است.

پایین کشیدن پرچم داعش از برج اتصالات در شرق محله البرید

درگیری ها در حومه مجموعه ورزشی ادامه دارد و برخلاف اخبار منتشر شده شهر رقه به طور کامل آزاد نشده و تعدادی از تروریست های داعش تاکنون تسلیم نشده اند و گروهی دیگر هم در مقابل نیروهای کرد مقاومت می کنند.

به گزارش مشرق، نیروهای کرد در حومه شرقی محله البرید موفق شدند «برج اتصالات» را از اشغال تروریست های داعش خارج کنند اما درگیری ها همچنان در محله های « المنصور، الثور، و الحریه» ادامه دارد.

آخرین پایگاه داعش در مرکز شهر رقه

تاکنون ۹۷ درصد شهر رقه از اشغال تروریست های داعش خارج شده و به تصرف نیروهای کرد درآمده است؛به نظر می رسد با روند فعلی که تروریست های داعش در پیش گرفته اند و بدون هیچ مقاومتی تسلیم می شوند، نیروهای کرد تا ساعاتی دیگر شهر رقه را به طور کامل تصرف کنند. قابل ذکر است « ادریس محمد» یکی از سرکرده های ارشد امنیتی نیروهای دموکراتیک کرد صبح امروز در اثر انفجار مین در مرکز شهر رقه کشته شد.

نیروهای دموکراتیک کرد بر روی ویرانی‌های شهر رقه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    38 13
    با توجه به آزادسازی اراضی عراق، نیروهای به اصطلاح دمکراتیک سوریه اگر در برابر ارتش سوریه قرار بگیرند به سمت مرزهای اقلیم کردستان در عراق با هم دیگر دوی سرعت می گذارند. این نیروها در برابر داعشی ها به اصطلاح قوی هستند. در برابر ارتش عربی سوریه بیدی هستند که در وزش باد شروع به لرزش می کنند.
    • خوزستانی IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      18 2
      ارتش عربی سوریه !!! این جوانان دلاور مدافع حرم ایرانی و افغانی و حزب الله لبنان نابودگر وهابیت و داعش هستن
    • IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      6 10
      اگر روسیه وایران (مدافعین حرم )نبودن الان اون ارتش دلیر باید برای ابوبکر بغدادی پا میچسپوندن !
  • DE ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    17 15
    لطفا توضيح دهيد بما كه حالا چگونه بايد اين سرزمين ها را كه بدست مزدوران امريكا افتاده از انها گرفت و به مردم سوريه و دولت سوريه تحويل داد ، حالا از دست داعش در امده افتاده دست ياران امريكا ،
    • IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      2 17
      کاری نداره ! سوریه باز هم از ایران وروسیه میخواد کردها را بکشن وبیرون کنن وارتش دلیر سوریه وقتی مطمئن شد کردها رفتن بلافاصله آنجا را پاکسازی میکنه !واقعا ارتش دلیر سوریه اولین ارتش کارفرمایی جهانه !
    • IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
      3 1
      مشابه پس گرفتن از داعش
    • CH ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
      0 0
      مگر نیروهای کُرد مردم سوریه نیستن!!!!؟؟؟
  • کاسه زیر نیم کاسه IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    67 15
    چطوره داعش در جنگ با نیروهای عراقی و سوری تا آخرین نفس میجنگه اما در جنگ با پیشمرگه و نیروهای دمکراتیک شش دنگ زمین بدون مقاومت از دست میده؟
  • عارف IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    14 88
    مشرق دیگه خیلی یک طرفه تیتر زدی نیروهای کورد چند ماهه تو رقه دارن میجنگن اگه تبانی بود که این همه طول نمیکشید واسه دیرالزور هم میگین کورد ها تبانی کردن با داعش در صورتیکه پیشروی های نیروهای مقاومت بیشتره!!!!!
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    4 1
    خیلی مشکوک هست آخر چرا ؟ حتما دستور از بالا بهشون رسیده ! حالا اگر نیروهای سوری حمله میکردند با زهم فرار میکردند ؟
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    0 9
    مشرق ،برادر به کم جدی باش، اینجا تظاهرات بیست ودو بهمن نیست که شعاربدیا، درست و باسند مطلب بزار!!!! چهارماه نبرد ،نابودی هشتاددرصد رقه ،سه هزارو‌خورده ای کشته نظامی وغیرنظامی، میگن داعش بدون مقاومت بوده دربرابرکردها!!!؟ درمتن همین خبرپرازتناقضه ،کشته شدن یکی ازسران کردها بامین داعش، مقاومت داعشیها در بعضی مناطق!!!!! اون کسی هم که گفته ارتش عربی سوریه رقه روپس میگیره ،جوک قرن رو گفته ،خخخخ ارتش عربی کجابود بابا، اگه نبود روسیه وایران که الان شده بود ارتش داعشی سوریه به فرماندهی دکتر ابوبکرالبغدادی دردمشق،خخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس