روزنامه

پیش از این اصلاح طلبان با کم اهمیت جلوه دادن توانایی‌های ایران به دفعات تاکید کرده بودند که «ما صنعت هسته‌ای را می‌خواهیم چه‌کار کنیم»؛ در حال حاضر می‌گویند «توان موشکی را می‌خواهیم چه کار کنیم».

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** سلفی حقارت اصلاح طلبان با موگرینی دوباره تَکرار شد

در مردادماه سال جاری تلاش‌های حقارت آمیز تعدادی از نمایندگان مجلس- که اکثریت مطلق آنان عضو لیست امید بودند- برای گرفتن عکس یادگاری با «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بازخورد بسیار وسیعی در افکار عمومی داشت. این اتفاق علاوه بر اینکه اصل موضوع تحلیف ریاست جمهوری را به حاشیه برد، نمایندگان لیست امید مجلس را در برابر انتقادهای شدیدی مبنی بر زیر سؤال بردن عزت ملی و تنزل شأن نمایندگان ملت قرارداد.

رفتار عجیب و تأسف بار نمایندگان لیست امید برای گرفتن عکس سلفی با  موگرینی، آنهم از سوی اعضای فراکسیونی که مدعی بود به دیپلماسی آشنا است و زبان و ارتباطات جهانی را می‌داند و بهتر از رقیبان خودش می‌تواند با دنیا تعامل کند، بیانگر این حقیقت بود که این جماعت حتی با بدیهیات اولیه رفتارهای سیاستمداری، آن هم در حد نماینده مجلس نیز آشنا نیست.

تلاش‌های حقارت آمیز نمایندگان اصلاح طلب مجلس برای گرفتن عکس یادگاری با «فدریکا موگرینی» بازخورد بسیار وسیعی در افکار عمومی داشت.

حال این سلفی حقارت مجدداً از سوی اصلاح طلبان تکرار شد.

در همین رابطه، روزنامه آفتاب یزد در تیتر یک شماره امروز با عنوان «هر چه تهران بگوید» نوشت:

«با داغ شدن بحث مذاکرات برای بعد سال ۲۰۲۵ که برجام منقضی می‌شود، برای بحث بر سر مسائلی که قوای نظامی ایران را هدف گرفته و با عنوان برجام ثانویه شناخته می‌شود، فدریکا موگرینی جملاتی را بر زبان رانده که بدون شک می‌تواند در تاریخ معاصر ماندگار شود».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:

«فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد:"هیچ رئیس جمهوری نمی‌تواند برجام را لغو کند. رئیس جمهور آمریکا اختیارات زیادی دارد ولی این مسئله، از جمله اختیارات او نیست. باید از مقام‌های تهران پرسید که آیا مایل به مذاکره مجدد هستند یا خیر. به عنوان کسی که وظیفه نظارت بر برجام را دارد، باید بگویم که انتظار دارم تمامی طرف‌ها مانند دو سال گذشته به برجام پایبند باشند". این رویکرد موگرینی را می‌توان نقطه‌ای طلایی در دیپلماسی موفق سال‌های اخیر کشور تلقی کرد. هرگونه مذاکرات مجدد نه منوط به اظهارنظرهای واشنگتن است و نه با فشار اتحادیه اروپا راه به جایی می‌برد. تنها و تنها تهران تصمیم گیرنده خواهد بود».

بزک مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا توسط این روزنامه زنجیره‌ای در حالی است که چندی پیش موگرینی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که آیا آمریکا به تعهدات خود در برجام پایبند است، فقط خندید و گفت: سؤال بعد!

کمیسیون مشترک برجام به ریاست موگرینی تاکنون حداقل در سه جلسه، در رفتاری مزورانه، اعتراض ایران درباره نقض برجام توسط آمریکا را وارد ندانسته و مدعی شده است که همه طف های برجام از جمله آمریکا تاکنون به تعهدات خود پایبند بوده است!

اکنون نتیجه برجام کاملاً مشخص است؛ «تحریم‌ها پابرجا ماند ولی هسته‌ای از بین رفت». حال اروپا و آمریکا در بازی پلیس خوب و پلیس بد به دنبال برجامیزه کردن دیگر مؤلفه‌های قدرت ایران هستند.

مقامات آمریکایی به صراحت اعلام کرده‌اند که «ما بدون شلیک یک گلوله برنامه هسته‌ای ایران را از کار انداختیم»، حال به خیال خام خود در پی تعمیم این خسارت به دیگر توانایی‌های استراتژیک ایران هستند.

«حسین راغفر» کارشناس اقتصادی حامی دولت- ۲۳ مهر ۹۶- در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت:

«اروپایی‌ها نشان دادند با یک تهدید آمریکا به سهولت راضی می‌شوند تمام شرکت‌های خود را از ایران جمع کنند و بروند. این امر طبیعی نیز هست، آمریکا همواره همه شرکت‌ها را در مقابل دوراهی انتخاب میان همکاری با خود یا ایران می‌گذارد. هر چند اقتصاد آمریکا آینده روشنی ندارد، اما حداقل تا چند دهه آینده یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان خواهد بود و بازار مصرف سودآور و باثبات‌تر این کشور، می‌تواند برای هر فعال اقتصادی جذاب باشد. اروپایی‌ها نیز با آگاهی از این ماجرا به شکل باج‌گیرانه‌ای با ایران برخورد می‌کنند. مثلاً انتظار فرانسه این است که بازسازی اقتصاد خود را با انرژی ارزان ایران و امتیازهای مالی سنگین پیش ببرد».

همچنین روزنامه شرق-شهریور ۹۶- در مصاحبه با «داوود هرمیداس‌باوند» نوشت: «این نکته را باید در نظر داشت که همراهی نسبی اتحادیه اروپا با ما در هر وضعیتی ادامه پیدا نمی‌کند. بنابراین اگر آمریکا بخواهد تحریم‌های یک‌جانبه مضاعف خود را علیه ما فعال کند، بسیاری از شرکت‌های اروپایی ترجیح می‌دهند که خودشان را به دردسر نیندازند. آن‌ها می‌آیند، مذاکره و تفاهم می‌کنند اما در مرحله اجرا متوقف می‌شوند».

** تقلا برای تقطیع داستان بابک زنجانی!

روزنامه قانون در مطلبی با عنوان «پایان باز» نوشت:

«زنجانی در آوریل ۲۰۱۳ توسط آمریکا به‌پولشویی برای دورزدن تحریم‌های اِعمال‌شده علیه ایران متهم شد. دیوید کوهن، معاون وزارت دارایی آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی با اعلام این خبر، ایران را به توسل به تمهیدات مجرمانه و پولشویی برای جابه‌جایی نفت و پول خود متهم کرد. کوهن گفت: «ما در رسوا و خنثی‌کردن تلاش‌های ایران از طریق بابک زنجانی یا دیمیتری کامبیس یا هرشریک جرم دیگری در آینده، برای فرار از تحریم‌های بین‌المللی و سوءاستفاده از نظام مالی جهانی بی‌رحمانه اقدام خواهیم کرد. در داخل کشور نیز نام بابک زنجانی به‌عنوان بدهکار نفتی که پول فروش نفت را به کشور بازنگردانده، به رسانه‌ها باز شده بود و متهمی معرفی می‌شد که به بهانه دورزدن تحریم‌های بین‌المللی، مرتکب فساد اقتصادی کلان در دوران دولت محمود احمدی‌نژاد شده است».

اصلاح طلبان به دلیل آگاهی از کارنامه سیاه خود در موضوع مفاسد اقتصادی، تمایل زیادی دارند که ماجرای بابک زنجانی را تقطیع شده و از میانه داستان برای مخاطب تعریف کنند. بابک زنجانی-شهریور ۹۲- در مصاحبه با نشریه آسمان- رسانه حزب کارگزاران- گفت: «زمانی که در پادگان ولی‌عصر تهران سرباز بودم، آقای هاشمی رفسنجانی برای بازدید به آنجا آمدند، گفتند تعدادی سرباز برای ریاست‌جمهوری، بانک مرکزی و جاهای مختلف انتخاب کنند. وقتی به عنوان سرباز به بانک مرکزی رفتم گفتند شما باید به‌عنوان راننده، آقای نوربخش را جابه‌جا کنید. حدود ۵ ماه از سربازی‌ام مانده بود. من در دفتر آقای نوربخش کار ثبت نامه‌ها را انجام می‌دادم،  بعد هم رانندگی آقای نوربخش را می‌کردم. بعد از خدمت ... آقای نوربخش ۴-۵ جا را انتخاب کرده بود و برای کنترل بازار به آنها دلار می‌داد تا در بازار پخش کنند. دلار ۳۰۰ تومان بود و همه می‌گفتند دلار می‌خواهد هزار تومان شود. مردم می‌رفتند شب تا صبح در صف بانک‌ها می‌خوابیدند تا دلار بگیرند و در بازار بفروشند. آقای نوربخش به من گفت: شما هم  بیا در این مجموعه‌هایی که دارند دلار تزریق می‌کنند و ۴ یا ۵ نفر بودند، کار کن. اولین روز ۱۷ میلیون دلار ارز در بازار توزیع کردم و اولین کارمزد من هم ۱۷ میلیون تومان (۲ دهه پیش) بود. با آن پول هم یک دفتر در میرداماد (خیابانی که بانک مرکزی نیز همان جاست) خریدم. هر روز دلار می‌گرفتم و در بازار می‌فروختم... (درباره عکس با هاشمی و خاتمی و روحانی) من پیش این آقایان رفتم تا جایزه بگیرم... تا حالا سه چهار بار آقای هاشمی را از نزدیک دیده‌ام. بعد از انتخابات خدمت ایشان رفتم و توضیحی درباره کارهایم به ایشان دادم. بیشتر از ۸ سال است که عکس ایشان در اتاقم هست».
گفتنی است بابک زنجانی از دست روحانی و مرحوم هاشمی رفسنجانی جایزه گرفته و تصاویری به یادگار و با لبانی خندان ثبت کرده است.

** هنگام انتخابات می‌توان شعر گفت، ولی بعد باید نثر گفت!

روزنامه دنیای اقتصاد در مطلبی نوشت:

«آمریکایی‌ها ضرب‌المثل معروفی در مورد دولت‌هایی دارند که پس از پیروزی در انتخابات قدرت را به دست می‌گیرند؛ «در هنگام مبارزات انتخاباتی می‌توان شعر گفت، ولی پس از پیروزی در انتخابات باید نثر گفت.» آن هنگام که گرد و خاک مبارزات انتخاباتی فرو می‌نشیند و وعده وعیدها برای کسب محبوبیت رای‌دهندگان به پایان می‌رسد، دولت‌ها با انبوهی از مشکلات فروخفته روبه‌رو می‌شوند».

در ادامه این مطلب آمده است:

«مشکلاتی که یا برنامه‌ای برای غلبه بر آنها ندارند، یا برنامه‌ای دارند ولی منابع لازم برای اجرای آن را ندارند، یا هم برنامه دارند و هم منابع دارند، ولی به‌واسطه ترجیحات سیاسی مایل یا قادر به انجام آنها نیستند. چنین است که در میانه‌ای گرفتار می‌شوند که نه امکان تحقق وعده‌های خود را دارند و نه حاضرند با شجاعت اعلام کنند که امکان وفا به عهد خود را ندارند».

دنیای اقتصاد افزود: «همچون فرصت‌های گلزنی که در یک مسابقه فوتبال انگشت‌شمار است و اگر نتوان از فرصت‌ها استفاده کرد، باید سال‌ها غبطه زمان از دست رفته را خورد، دولت‌ها نیز باید قدر زمان‌های مناسب برای اجرای برنامه‌های خود را بدانند. اکنون نیز که چند ماه بیشتر از آغاز به کار دولت دوازدهم نمی‌گذرد، باید دید آیا دولت همچنان حفظ ساختار معیوب فعلی را برمی‌گزیند یا مسیر اصلاحات عمیق اقتصادی را برمی‌گزیند؟».

دولت یازدهم با شعار چرخیدن همزمان چرخ سانتریفیوژ و اقتصاد، موفق به کسب رأی مردم شد. با گذشت چهار سال مشخص شد دل بستن به مذاکره و توافق با قدرت‌های غربی برای گشودن گره‌های اقتصادی، نسبتی با واقعیت‌های اقتصادی ندارد. نگاهی به نتایج نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد مردم علی رغم رأی دادن به آقای روحانی، همچنان مطالبه اصلی‌شان حل مشکلات اقتصادی است و از این منظر به آقای روحانی و دولت قبلی ایشان نمره قبولی نمی‌دهند. حال باید پرسید آیا دولت دوازدهم برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، می‌خواهد همان راه پیشین را طی کند؟
چند برابر شدن نقدینگی، عملکرد ضدتولید و فسادزای بانک‌ها، مشکلات ناشی از مؤسسات مالی غیرمجاز، رکود بازار خرید و فروش مسکن، افزایش سرسام‌آور اجاره‌خانه و موارد دیگری که می‌توان به اینها افزود، ربط چندانی به تحریم و بهانه‌های اینچنینی ندارد. همتی می‌خواهد که به آنها بپردازد و حرکتی کند. دولت در سال ۹۲ مدعی بود ویرانه‌ای با خزانه‌ای خالی تحویل گرفته و هرگاه پرسیده شد پس اثر آن تدبیرها و امیدها کجاست، می‌گفتند فعلاً مشغول آواربرداری هستیم و عمران و آبادانی بماند برای دولت بعد. حال دیگر دولت قبل همین دولت تدبیر و امید است و نمی‌توان تقصیرها را متوجه آن کرد. مردم منتظر اقدام و عمل هستند.

** هسته‌ای رفت و تحریم‌ها ماند، موشکی را هم بدهیم برود!

روزنامه آرمان در مطلبی با عنوان «راند اول تمام شد اما رقابت همچنان ادامه دارد» به قلم «صادق زیبا کلام» نوشت:

«ظرف دو ماه آینده این کنگره است که باید در مورد برجام تصمیم بگیرد. یقیناً کنگره هم همانند آقای‌ترامپ اعلام نخواهد کرد که آمریکا از برجام خارج شده چون دلیل محکمه پسندی برای خروج آمریکا وجود ندارد چراکه ایران به تمامی تعهداتش پایبند بوده است. اما کنگره دارد از همین الان چاقوی خود را تیز می‌کند و به سمت تحریم‌های بیشتر علیه جمهوری اسلامی ایران خواهد رفت.

آنچه که بسیاری متوجه نیستند آن است که درست است که آمریکایی‌ها نمی‌توانند تحریم‌های جدیدی را در رابطه با فعالیت‌های هسته‌ای ایران اضافه نمایند، زیرا همان‌طور که گفتیم ایران به تعهدات خود عمل کرده است، اما کنگره می‌تواند تحریم‌های دیگری را در زمینه‌های فوق علیه ایران به تصویب برساند.

۱. کنگره می‌تواند بگوید که تحریم‌های جدیدی درباره مسائل حقوق بشری در ایران می‌خواهد به اجرا بگذارد.

۲. کنگره می‌تواند بگوید که در رابطه با فعالیت‌های موشکی ایران تحریم‌های جدیدی را به تصویب می‌رساند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:

«کنگره ممکن است در رابطه با آنچه آمریکایی‌ها حمایت ایران از تروریسم می‌گویند، تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال نماید و بالاخره باز کنگره می‌تواند علیه آنچه آمریکایی‌ها مدعی هستند یعنی نقش ایران در به هم زدن ثبات منطقه، تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال نماید. هیچ کدام از این چهار دسته تحریم در رابطه با هسته‌ای نیستند. بنابراین هر قدر ایران یا دیگران بگویند که ایران به تعهدات خودش پایبند بوده است، کنگره پاسخ خواهد داد که این تحریم‌ها ارتباطی با فعالیت‌های هسته‌ای ایران ندارد».

در ادامه یادداشت آمده است:

«واقعیت آن است که ما فعلاً یک گردنه را پشت سر گذاشته‌ایم که آن هم مخالفت ترامپ بود که فعلاً صورت نگرفت. اما آمریکایی‌ها به‌اشکال دیگر می‌توانند برای ما ایجاد دردسر نمایند. لذا جای آن دارد که از خود بپرسیم چه سیاست‌هایی می‌تواند بهتر و درست‌تر در خدمت خیر و صلاح منافع ملی جمهوری اسلامی ایران باشد و آیا زمان رفتن به سمت کاستن از تنش‌ها با آمریکا فرا نرسیده است؟».

پیش از این اصلاح طلبان با کم اهمیت جلوه دادن توانایی‌های ایران به دفعات تاکید کرده بودند که «ما صنعت هسته‌ای را می‌خواهیم چه‌کار کنیم». این شبیه همان حرفی بود که زمان قاجار وقتی نفت کشف شده بود و انگلیسی‌ها آمده بودند می‌خواستند نفت را ببرند، گفته می‌شد و آن اینکه: ما این مادّهٔ بدبوی عَفِن را می‌خواهیم چه‌کار کنیم، بگذارید بردارند ببرند!

در حال حاضر رویکرد کم اهمیت جلوه دادن مؤلفه‌های قدرت ایران از سوی اصلاح طلبان در حال پیاده سازی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    57 25
    آن وقت بشویم لیبی
    • سام IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      3 1
      گروه تندرو اصلاح طلبی که مردم را میفریبند و قدرت میگیرند کلا ۱میلیون هم نمیشوند پس بهتر که ایران را ترک کنند و هم خودشان کیف کنند و هم مردم از شر فریبکاری و کج فهمی شان راحت شوند آمین
  • علی اکبر IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    79 29
    خاک بر سر اصلاح طلبان
    • احمد IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      15 40
      خاک بر سر توی بیشعور
    • IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      1 2
      چه ربطی به اصلاح طلب داره همه اش تقصیر محمود بود .
    • امیر IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      2 1
      احمدخان ،بیشعور کسی است که سنگ کسانی را به سینه می زند که درصدد کم اهمیت نشان دادن مولفه های قدرت ایران هستند و و در راستای پیاده سازی برنامه های دشمنان این آب و خاک هستند و چنین کسانی قطعاً لایق این هستند که بگوییم خاک بر سرتان.
    • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
      2 1
      درجواب ناشناس 20:27 بي شعور و اون جماعتي كه در بازيچه دست دشمنان انسانيت و بشريت شدن ,دست كمي از وحوش داعشي نداشته و نداريد .تا امثال شما در سرزمينهاي مسلمين و در بين ملتهاي آزاديخواه هستند,آمريكا و اسرائيل اصلا" احتياجي به لشكر كشي و دادن تلفات سنگين براي فتح كشور هدف ندارند.چون از وجود نحس شماها استفاده مي كنند و به نيات شومشان جامه عمل مي پوشند.همانگونه كه از وهابيون احمق براي فتح عراق و سوريه و ...استفاده كردند (كه بحمدالله با ايستادگي و مردانگي و بصيرت حزب الهي ها شكست خوردند).وهمانگونه كه درفتنه 88 آنقدر اميدوار به جفتك پرانيهاي شما جماعت احمق شده بودند كه مدال خفتبار سرمايه اسرائيل را برگردنتان آويختند!! آري همانطور كه يزيد لعنة الله عليه براي به وجود آوردن حادثه شوم كربلا وبه شهادت رساندن جگرگوشه معصوم پيامبر اسلام صلوات الله عليه اصلا" نيازي نديد به اينكه با استفاده از مردم شام به كربلا لشكركشي كند.چرا كه از حماقت و بزدلي و حرص و طمع و بي غيرتي مردم كوفه كه عمري را با مولا علي و امام حسن و امام حسين عليهم السلام گذرانده بودند, استفاده كرد و بدون دادن حتي يك كشته و زخمي از مردم شام ,آن بلاي عظيم را بر سر آل الله آوردند. شما جماعت بسيار مدعي اسهال طلب هم دست كمي از همان مردم سست ايمان طمع كار دل و دين به دنياباخته بزدل و ناسپاس و بدعهدكوفه كه حتي نماز خواندنشان هم بر اساس حساب دو دوتا چهارتا بود و همه زندگي و خلقت خود را در همين حيات چهار روزه اين دنياي فاني مي ديدند , نداشته ونداريد. در پررويي و بي شرمي هم كه سنگ پاي قزوين را شرمنده خودتون كرده ايد!! بعد از به وجود آوردن آنهمه افتضاح و بازيچه دست شيطانهاي غربي شدن و تحميل خسارتهاي جبران ناپذير به اقتدار و استقلال و عزت و اقتصاد كشور , همچنان مدعي هستيد و از رو نمي رويد.
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
      0 1
      .جالبه این روهم میندازن تقصیر دکتر احمدی نژاد .چشمتان کور که نمیتوانید ببینیش چون دستش پاک بود وهیچ نقطه ضعفی برای شما نگذاشت .ودیپلماسی قوی داشت.
    • احمد IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
      2 1
      آقای ناشناس 9:23 = متاسفانه شماها (بعضی از به اصطلاح دلسوزان دین یا همان اصول گراها) خیلی ادعا دارید وهمش به مردم این آب وخاک( 25 میلیون رای دهنده ) فحش وناسزا می گوئید به اصلاح طلبان حرف های زشت می زنید وفکر می کنید این کشور رو شما اداره می کنید واگر کسانی دیگه بیان نمی تونند ادامه دهنده ی راه باشند . شما که این قدر ادعای مسلمانی دارید پس چرا یک ذره از مولای متقیان پیروی نمی کنید که حتی به بدترین دشمنان خودش هم ناسزا نمی گفت آنهم پشت سرش .آری از ادعا تا عملکرد فاصله بسیار است. اگر فکر کرده اید دولت قبل از اصالاح طلبان دولت مشروع شما بوده سری هم به زندانها بزنید واحوالی از معاونین آن مرد که رفت و نامش محمود بود ومنجی شما بوده و همه اتان وی را می پرستیدیدبگیرید و خیلی از حرفها که اگه منتشر بشوند ویا عمومی شوندمسائلی پیش خواهد آمد که شماها که مدعیان دروغین مسلمانی هستید دیگر جایی در بین قلبها نخواهید داشت .خردادماه رو که فراموش نکرده اید. متاسفم که خیلی بدبختید که فکر می کنید فقط شما مسلمانید با این تفکرات داعشی تان .باید به حال بدبختها گریست یا دعاکرد خداوند از روی کرمش عقلی هرچند ناچیز به ایشان عنایت فرماید . . البته می دانم که متاسفانه سایت مشرق این جملات رو چاپ نمی کنه مگر خدا کمک کنه./.
  • کیا IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    58 22
    اصلاح طلبان همان منافقین بدتر از کفارند که...........
    • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
      1 0
      پس ۹۰ درصدایران کافرند و شما وابسته ها که دستتون توی جیب بیت الماله خوبین!
  • ج م IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    44 19
    انشلله نسل اصلاح طلبها نیز مثل دایناسورها از روی کره زمین کنده شود
    • امير IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
      2 1
      با عرض پوزش از دايناسور ها .
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    26 7
    اگر می خواهی برای صلح بکوشی هر لحظه اماده جنگ باش
    • احمد IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      14 13
      آماده دفاع نه جنگ اینو بفهم مجید جان
    • سینا IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
      1 0
      خو آی کیو دفاع هم باجنگ میسر هست نه با تک
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    4 3
    اصولگرایان همش دنبال دشمنی هستن
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    2 0
    باید اقتصاد مقاومتی رودرست اجرا کنیم همچنین فرهنگ‌مقاومتی خودمون کم ضرب المثل داریم ضرب المثل امریکای برا ما میزنی
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    3 1
    همان طور که گوساله سامری فتنه و وسیله آزمایش قوم بنی اسراییل بود اصلاح طلبی هم فتنه دروان ما است که در نهایت سره از ناسره جداخواهد شد.
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    3 1
    از نظر شما مرغ هميشه يك پا دارد .
  • روح الله IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    1 0
    اصلاح طلبان چه علاقه ای به کمونیست های سابق و لیبرال های امروز (موگريني) دارند . آخ راستی یادم نبود اکثر سران اصلاحات در گذشته سوسیالیست مسلمان و لیبرال مسلمان امروز هستند !
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    1 0
    من هی می خواستم نتایج درخشان پیش بینی هامو مبنی بر اینکه حالا هی زیباکلام نقش جاده صاف کنی و مسموم کردن فضا علیه توان دفاعی ایران رو در ایران کلید می زنه بیان کنم، می گفتم شاید نکرد و تا این حد چشم سفید و مزخرف نبود... بزرگواران حالا منتظر نامه بعدی یه دختر به آقای ظریف باشید که به خاطر دفاع و موشکهای ایران داره نامزدیش به هم می خوره...
  • احمد IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    1 1
    چرا دروغ به مردم ميگوييد مگر اقاى صالحى نگفتند تمام منابع هستهاى مورد نياز كشور را داريم وهر وقت كه اراده كنيم ظرف چندروز بيشترش را انجام ميدهيم چرا دست بر نميداريد از اين اختلاف افكنيها
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
      0 0
      آقای صالحی به حرفهایش از اول برجام تا الان دقت کنید همه اش تناقض است .
    • IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
      0 0
      شروع کردن با رسیدن زمین تا آسمان فرق داره اونها میان بمباران می کنن نمی زارن مثل روسیه چین و کره شمالی برسیم.....گیم اوررررررررررر
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    1 0
    هردهنی برعلیه توانمندی دفاعی ور بزند شکسته خواهد شد اگر دولت هم اقدام نکند مردم اقدام خواهند کرد مسؤلیت آن نیز با دولت است - چشم سوء به جنگ افزار تامین امنیت چشم سوء به ناموس مردم است اسلحه ناموس سرباز است به کسی نمی دهد
  • CA ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    1 1
    این اراجیف گویی را بس کنید بخدا مردم را ذله کرده اید
  • IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    1 0
    ۲۰۲۵ پایان برجام نیست برجام 25ساله هست رسما زدن زیر نیمه دوم برجام هسته ای تازه از سال سیزدم ایران می تونه غنی سازی رو تازه سالی هزار سو شروع کنه داخل کشور اصلاح طلبان دارن تحریف می کنن
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    2 0
    تابلوئه که نقشه ی عراق و لیبی رو میخوان پیاده کنن رو ما ولی این دفعه ایران رو گورستان یانکی ها میکنیم
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    1 1
    زیباکلام؟؟؟!!!
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    0 1
    پس می خوان یه سیاه بازی دیگه در بیارن که ایها الناس چه نشسته اید رو به قبله ایم اهایییییییییییییییییییییی نفس کش بالمره موشک به چه دردی می خوره ؟ اممممممممممممممما بعدش از ایران درس عبرت خواهند ساخت خاک ایران را شخم خواهند زد تا برای 40 سال درس عبرتی به همه جهان باشد.مانند عراق ولیبی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس