جهانگیری

معاون اول رئیس جمهور گفت: اقتصاد کشور در مسیر خوبی قرار گرفته است و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اثرات خودش را دارد می‌گذارد.

به گزارش مشرق، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در آئین روز جهانی استاندارد که صبح امروز (سه‌شنبه 25 مهر) در سالن اجلاس سران برگزار شد، بیان داشت: اقتصاد کشور در مسیر خوبی قرار گرفته و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اثرات خودش را دارد می‌گذارد.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ما برخلاف حرف‌هایی که گفته شد به اقتصاد مقاومتی باور داشته، وقت گذاشتیم و با جدیت دنبال کردیم و با برنامه حرکت کردیم و امروز می‌توانیم بگوییم اقتصاد کشور در یک مسیر صحیح است.

وی ادامه داد: ارزیابی که از اقتصاد می شود این نیست که بر اساس عملکرد چند بنگاه بگوییم بد است یا خوب. متاسفانه گاهی فضای رسانه‌ای همین است با دیدن ده تا واحد تولیدی می‌گویند اقتصاد به هم ریخته است. به گونه‌ای که انگار در خصوص یک دهکده سخن می‌گویند. در کشورهای دنیا در سال صدها واحد تولیدی تعطیل می‌شود اما کسی نمی‌گوید با بحران مواجه شده اند. شاخص وجود دارد.

جهانگیری افزود: مهمترین دستاورد اقتصاد ما، ثبات اقتصادی است که حاکم است. از سال 92 برنامه ما ابن بود که فعال اقتصادی آینده روشنی برای خود ببیند. تعامل خوبی با فعالان اقتصادی دنیا ایجاد شده است.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: من کاری ندارم که 70 میلیارد دلار یا 10 میلیارد با ما قرارداد بستند. درگذشته 22 میلیارد پول خودمان را در کشور دوستی سرمایه گذاری می‌کردیم که 19 میلیارد دلار فاینانس بگیریم. این مرسوم نبوده اصلاً. اما اکنون با یک کاغذ و نوشته این کار را می‌کنیم.

وی ادامه داد: 40 میلیارد دلار کالای تولیدی سال قبل صادر کردیم.

طبق گزارش مرکز آمار، رشد اقتصادی ما 9 درصد و طبق بانک مرکزی 12 درصد و اگر این دو را قبول ندارید طبق آمار صندوق بین المللی پول بیش از 12 درصد در سال گذشته بوده است.

جهانگیری اضافه کرد: در سه ماه اول امسال رشد اقتصادی بیش از 7 درصد بوده. در بهار سال گذشته بیش از 600 هزار شغل ایجاد شده و دربهار امسال 703 هزار شغل و در تابستان امسال ۷۹۵ هزار شغل.

وی بیان داشت: بر اساس ذهنیات نمی‌شود اقتصاد را تحلیل کرد.

شعار تولید و اشتغال را سرلوحه قرار دادیم و الحمدلله تا کنون موفق بوده‌ایم. اقتصاد ما مقاوم شده. دو سه ماه است که می‌گویند رئیس‌جمهور آمریکا کار مهمی می‌خواهند در ارتباط با ایران بکند. با سخیف‌ترین کلمات ممکن علیه ایران سخن گفت اما چه کسی پذیرفت؟ چرا اقتصاد ما تکان نخورد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: علت این است که ملت ایران به آینده و به دولت خود امیدوارند و دستپاچه نشدند و مطمئن هستند که کسانی در رأس امور قرار دارند که از عهده مدیریت امور بر می‌آیند. در سطح جهانی هم یک دلار قیمت نفت جابجا نشد. دنیا هم بی اعتنایی کرد به ترامپ. ما توانستیم چنین چهره‌ای از ملت ایران نشان دهیم.

جهانگیری تصریح کرد: باید دامنه استاندارد را به همه سطوح سیاسی و حاکمیتی و اجرایی تعمیم بدهیم. برای مبارزه با فساد در همه سطوح باید به فلسفه، مبانی و کاربرد استاندارد توجه کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    6 1
    10 تا نيست برادر برو بالا از امار بيكاري بگيران و امار ارائه ليست بيمه متوجه ميشي چندتا 10 تا كشيدن كنار خوابيد؟
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    5 0
    یه سر به شهرک صنعتی صفادشت شهریار بزن اقای جهانگیری فقط توی این شهرک 70% تعدیل و تعطیلی دیده میشه.
  • حمید IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    3 0
    شرکتهای هپکو تولید کننده ماشینهای راه سازی ، آذرآب تولید کننده مخازن پالایشگاهی و نیروگاهی ، شرکت واگن پارس سازنده واگنهای باری و مسافری قطار در اراک بدلیل سوء مدیریت تعطیل شده اند
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    2 0
    شما درست می گی چه خبر از داداشی
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    2 0
    متاسفم برات آقاي جهانگيرخان ، مملكت قفل شده!
  • علی IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    0 0
    بله . حضرت آقا درست میفرمایند تعطیلی 10 تا تولید و چند 10 تا کارخانه و پروژه و... مهم نیست ! نهایتاً چند صد هزار نفر کارگر از بیکاری و گرسنگی تلف میشوند و یا متقابلا آمار گدائی و بزهکاری بالا میرود .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس