بازی رایانه ای

بازی کارتی «کارآفر» که در سال 95، سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، رونمایی شده بود در مسابقات جهانی بازی های آموزشی ECGBL 2017 که در کشور اتریش برگزار شد حایز رتبه اول در بخش بازی های غیردیجیتال شد.

به گزارش مشرق، " بازی کارتی «کارآفر» که در سال 95، سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، رونمایی شده بود در مسابقات جهانی بازی های آموزشی ECGBL 2017 که در کشور اتریش برگزار شد حایز رتبه اول در بخش بازی های غیردیجیتال شد. این بازی آموزشی مفاهیم اقتصاد مقاومتی را به مخاطبین انتقال می دهد."

سال گذشته، مصادف با سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بود. تعدادی از دانشجویان مقطع دکتری و کارشناسی ارشد دست به طراحی یک بازی کارتی در راستای گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی زدند.

بازی کارآفر سال گذشته در همایش نخبگان فردا (بنیاد ملی نخبگان) به عنوان طرح برگزیده در بخش فرهنگی انتخاب شد و امسال این بازی آوازه ای جهانی پیدا کرد.

مسابقات بازی های آموزشی ECGBL هر ساله در یکی از کشورهای اروپا برگزار می شود. این مسابقات که تنها رویداد معتبر علمی در عرصه بازی های آموزشی محسوب می شود، شاهد رقابت بین شرکت کنندگانی از سراسر دنیا است. ECGBL امسال شاهد حضور یک تیم ایرانی بود.

بازی کارآفر در بخش غیردیجیتال این مسابقات حضور پیدا کرده بود و در انتها توانست مقام اول در این بخش را از آن خود کند.

علی نوفرستی، دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی که به نمایندگی از طراحان این بازی در این مسابقات شرکت کرده بود عنوان داشت که داوران و شرکت کنندگان در این رویداد از بازی کارآفر استقبال خوبی داشتند تا حدی که یکی از داورها جهت همکاری و مشارکت در تولید نسخه انگلیسی این بازی ابراز علاقه بسیاری نشان داد.

وی که به تازگی از این مسابقات به میهن بازگشته است به ظرفیت های بالای بازی و سرگرمی جهت گفتمان سازی مفاهیم انقلاب اسلامی چون اقتصاد مقاومتی پرداخت و افزود که جریان سلطه از این ابزار جهت گفتمان سازی مفاهیم خود به صورت مستقیم و غیرمستقیم بیشترین استفاده کرده است.

این دانشجوی دانشگاه فردوسی که به همراه دیگر همکارانش اقدام به تأسیس شرکتی در پارک علم و فناوری خراسان رضوی نموده است هدف خود از حضور در این مسابقات را محک بازی خود در عرصه های جهانی و همچنین معرفی اقتصاد مقاومتی به عنوان یک نظریه در کرسی های علمی (در حد توان) جهانی بیان کرد.

عضو تیم طراحی بازی کارآفر در مورد هزینه های شرکت در این مسابقات عنوان داشت که تمامی هزینه های این سفر را از پول شخصی داده است و تا کنون کمکی را دریافت ننموده است.

نسخه فارسی این بازی هم اکنون در بازارهای داخلی و مجازی موجود می باشد و علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت مربوط به بازی کارآفر، اطلاعات کاملی نسبت به آن به دست آورند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس