وزرای خارجه عربستان و انگلیس

معاون خاورمیانه وزارت خارجه انگلیس در سفر به عربستان به بحث درباره مسائل امنیتی منطقه و اوضاع یمن پرداخت.

به گزارش مشرق، «آلیستر برت» معاون خاورمیانه وزارت خارجه انگلیس روز یکشنبه در سفر به ریاض، پایتخت عربستان به بحث و گفت‌وگو پیرامون منافع امنیتی دو کشور پرداخت.

به گزارش «وبگاه دولتی انگلیس» آلیستر برت علاوه بر پرداختن به مباحث منطقه‌ای درباره جنگ یمن و طرح 2030 عربستان با مقام‌های این کشور به رایزنی پرداخت.

برت در بخشی از سخنان خود در ریاض اظهار داشت: «عربستان سعودی یکی از قوی‌ترین متحدان منطقه‌ای ما است و همکاری نزدیک با هم را در حوزه‌های مهم ادامه می‌دهیم. ما حامی طرح اصلاحات 2030 عربستان هستیم و البته لازم است تا بحران کنونی قطر نیز رفع شود.»

وی درباره یمن نیز اظهار داشت: «من نگرانی خودم را در این دیدار روشن ساختم که این درگیری اینک بخشی از بزرگترین بحران انسانی در جهان شده و با ادامه اوضاع شرایط بدتر می‌شود. من همچنین بر اهمیت حفظ فضای باز برای ایجاد جامعه بشردوستانه تاکید کردم. انگلیس نقش مهمی در این تلاش‌ها ایفا می‌کند و از همه طرف‌های درگیر می‌خواهم انعطاف پذیری مورد نیاز برای ادامه روند سیاسی را نشان دهند.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    2 0
    اره متحد شما هست ولي فراتر از متحد است در حقيقت فرزند خلف شماست مگر ال سعود را لورنس عربستان تزائيده خطاب كردن فقط متحد كم لطفي به فرزند خلف تان است  باور نداريد از اليزابت ننه ي چارلز بپرسيد ،
  • مجتبی IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    0 0
    عربستان بخشی از نقشه های بازگشت استعمار پیر در منطقه خاورمیانه است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس