به گزارش مشرق؛ تاکنون شاهد اعلام رسمی تخلفات نمایندگان انحصاری در این سالها از قبیل تاخیرهای طولانی در تحویل و یا عدم تحویل خودرو و یا خدمات پس از فروش ضعیف نبودهایم.
بر خلاف فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر مبارزه با انحصارطلبی اخیرا شاهد تمایز در اعلام تخلفات نمایندگان اصطلاحا «انحصاری» نسبت به غیره انحصاریها بودهایم و حتی اقداماتی صورت گرفته است که سهم فروش این نمایندگان را به صورت غیر مستقیم افزایش داده و در شرف باز شدن ثبت سفارشها ادامه راه را برای آنان تسهیل کرده و برای فعالان غیر انحصاری سختتر از گذشته خواهد کرد.
تاکنون شاهد اعلام رسمی تخلفات نمایندگان انحصاری در این سالها از قبیل تاخیرهای طولانی در تحویل و یا عدم تحویل خودرو و یا خدمات پس از فروش ضعیف نبودهایم.
مساله مهمتر اینکه مصرف کنندگان در مورد ماهیت عملکرد این نمایندگان دچار تردید بودهاند چراکه آنان خود را نماینده انحصاری و رسمی شرکت سازنده خوروی وارداتی میدانند در حالیکه سازندگان در کشورهای مبدا این نمایندگان را به هیچ عنوان به رسمیت نمیشناسد و مصرف کننده در کمال ناباوری شاهد این امر است که وب سایتهای شرکتهای سازنده هیچ نمایندگی را در ایران معرفی نکردهاند.
تمام این موارد در حالی ست که این نمایندگان به اصطلاح انحصاری در ایران دارای امتیازها و اختیاراتی در رابطه با هر نوع فروش و پیش فروش بوده و حتی در برخی موارد از مصونیت هایی در مقابل قانون نسبت به دیگر فعالین در این حوزه برخوردار هستند.
حال که سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده و رسانهها به دنبال رسالت خود به هدف آگاهی مصرف کننده اقدام به اطلاع رسانی برخی از تخلفات در این صنف کرده است، انتظار میرود این سازمان بهدنبال رسالت خود و فارغ از هرگونه تبعیض پرچم حمایت خود از این فعالان را کنار زده و ضمن اعلام رسمی تخلفات آنان، اسامی نمایندگان انحصاری فاقد مجوز از شرکت مادر را اعلام کرده و نه تنها در پایتخت بلکه در تمام کشور مصرف کنندگان و متقاضیان خودرو را از ابهام و سردرگمی رها سازد.