کد خبر 786696
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
جن بیک اف رئیس جمهور قرقیزستان

کمیسیون مرکزی انتخابات قرقیزستان از پیروزی «سورانبای جن بیک اف» نامزد حزب سوسیال دموکرات خبر داد.

 به گزارش مشرق، شب گذشته در ساعت ۲۰ به وقت محلی انتخابات ریاست جمهوری در قرقیزستان پایان یافت که با توجه به نتایج مشخص شده از سوی کمسیون مرکزی انتخابات این کشور «سورانبای جن بیک اف» نامزد حزب سوسیال دموکرات پیروزی این دوره رقابت‌های انتخاباتی شده است.

بر اساس گزارش کمیسیون مرکزی انتخابات قرقیزستان،  سورانبای جن بیک اف نخست وزیر سابق این کشور از کل آرای ۸۰۹ هزار ۳۳۰ رأی (۵۴ درصد) آرای را کسب کرده است.

«اموربیک بابان اف» با ۵۰۱ هزار ۹۰۱ رإی (۳۳ درصد) در مقام دوم، «اداخان مادماراف» رئیس حزب «بوتون قرقیزستان» با ۶.۴۸ در مقام سوم و «تمیر ساریف» نخست وزیر اسبق قرقیزستان با ۲.۵۶ درصد آرا در رتبه چهارم قرار دارند.

کمیسیون مرکزی انتخابات قرقیزستان در حال حاضر مشغول شمارش آرا به طور دستی می‌باشد، نتایج نهایی و رسمی انتخابات ۲۰ روز آینده اعلام می‌شود.

با این وجود نتایج اولیه و غیر رسمی مشخص شده است که رئیس جمهور جدید قرقیزستان جین بیک اف می‌باشد.

در حال حاضر رقبای جین بیک اف به نتایج انتخابات واکنش نشان نداده اند و فقط روز گذشته بابان اف در نشست مطبوعاتی از نقض قوانین برگزاری انتخابات خبر داده بود.

روز گذشته (۲۳ مهر ماه) در قرقیزستان انتخابات ریاست جمهوری با حضور ۱۱ نامزد برگزار شد و در حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر یعنی بیش از ۵۰ درصد در این دوره از انتخابات شرکت کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس