کد خبر 786671
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶
رنجبرزاده

عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید براینکه رئیس جمهور به لحاظ قانونی تا ۳ماه برای معرفی وزیر پیشنهادی فرصت دارد، مطرح کرد:تاکنون دولت نام فردی را به عنوان گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت علوم مطرح نکرده است.

به گزارش مشرق، اکبر رنجبر زاده عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به عدم معرفی وزیر علوم ازسوی دولت، گفت: معرفی نکردن وزیر علوم هم زمان با معرفی هیات وزرا از سوی رئیس مجلس در ادوار گذشته بی‌سابقه بوده و به تعبیر و تفسیر آقای مطهری خلاف قانون نیز است.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اداره بدون وزیر وزارتخانه‌ای همچون علوم که با افراد علمی سر و کار دارد و عهده دار مسئولیت آموزش و تعلیم تربیت است، آسیب‌های جبران‌ناپذیری به همراه خواهد داشت.

وی با اعتقاد به اینکه هیچ توجیهی برای تاخیر چندین ماه در معرفی وزیر علوم از  سوی رئیس جمهور وجود ندارد، گفت: مگر آقای روحانی می‌خواهد از میان جمعیت کل جهان یک نفر را برای وزارتخانه معلوم پیدا کند که این مهم را تا این میزان به تاخیر انداخته است؟ تعداد افراد نخبه و مناسب برای صدارت بر این وزارتخانه مشخص است و فقط نیاز به تصمیم‌گیری دارد.

رنجبرزاده با بیان اینکه عدم نظارت بر نیروهای وزارت علوم بی‌برنامگی، بی‌انگیزی و بی‌تفاوتی را به همراه خواهد داشت، اضافه کرد: نخبگان علمی کشور از این بی‌مسئولیتی دولت گله‌مند بوده و معتقدند باید این وزارتخانه در رأس توجه رئیس‌جمهور باشد نه ذیل.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین با تاکید براینکه رئیس جمهور به لحاظ قانونی تا 3 ماه برای معرفی وزیر، فرصت دارد، مطرح کرد: تاکنون نام فردی به عنوان گزینه پیشنهادی برای تصدی بر وزارت علوم مطرح نشده و خبری از معرفی این وزیر نیست.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس