ویژه های جوان

در حالی که این روزها مواضع ضد ایرانی رئیس‌جمهور امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، زنجیره تحریم‌های این کشور علیه کشورمان را تکمیل تر می‌کند.

به گزارش مشرق، در حالی که این روزها مواضع ضد ایرانی رئیس‌جمهور امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، زنجیره تحریم‌های این کشور علیه کشورمان را تکمیل تر می‌کند و دستکش چدنی امریکا آشکار تر می‌شود، روزنامه اصلاح‌طلب بهار روز گذشته در تیتر نخست خود با عنوان «فرصت طلایی از دست رفته» ضمن اینکه جمهوری اسلامی ایران را به نقض روح برجام متهم کرد، از اینکه دستگاه دیپلماسی با دولت قبل امریکا وارد برجام‌های دیگر نشده است، انتقاد کرد. 

نویسنده بدون اشاره به آوردن شواهدی برای ادعاهای خود نوشته است: اگر قرار باشد صریح باشیم باید بگوییم که واقعیت هم جز این نیست هم ایالات متحده و هم ایران (!)روح برجام را که به معنای همکاری و گفت‌وگوهای مشترک و بر مبنای حسن نیت است به دفعات نقض کرده‌اند. 

این روزنامه فرصت طلایی مورد ادعای خود را بین تیر 94 تا بهمن 95 ( روی کار آمدن ترامپ) توصیف کرده و از اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران به درخواست مقام‌های امریکایی وارد گفت‌وگو و همکاری ( بخوانید برجام‌های 2 و 3 و ... ) در موضوعات منطقه‌ای مانند بحران سوریه یا مسائل حقوق بشری با اروپا نشده است، انتقاد کرده است. گویی دستکش مخملین اوباما و کری به خوبی توانسته است این نگاه را بفریبد. در مضحک بودن این ادعا همین بس که سابقه خصومت امریکا با جمهوری اسلامی نه در سال‌های اخیر که به ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی در بهمن 57 برمی گردد که به اشکال مختلف با تحمیل جنگ هشت ساله، نا آرامی‌های اوایل انقلاب در حمایت از گروهک‌ها، تحریم ها، فتنه 88 و موارد متعدد دیگر بر می‌گردد. بنابراین مسئله هسته‌ای تنها یک بهانه است و آنها دنبال از بین بردن مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی ایران یکی پس از دیگری هستند. بنابراین تحلیل سطحی از وقایع اگر از روی ساده لوحی نباشد، بازی در میدانی است که دشمن طراحی کرده است. 

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس