کد خبر 786356
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵
سربازی

معاون سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: دانشجویان مقاطع مختلف که در سنوات اولیه تحصیلی فارغ التحصیل نشده اند در صورت موافقت کمیسیون موارد خاص می توانند حداکثر یکسال از سنوات ارفاقی بهره مند شوند.

به گزارش مشرق، سرهنگ نجف حمیدزاده معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان نظام وظیفه گفت: مشمولان برای برخورداری از سنوات ارفاقی باید با توجه به مقطع تحصیلی خود حداقل واحد تعداد درسی مشخصی را گذرانده باشند که در این صورت با موافقت کمیسیون موارد خاص دانشگاه دانشجویان باید سه ماه قبل از اتمام سنوات اولیه تحصیلی درخواست خود را از طریق دانشگاه محل تحصیل پیگیری کنند.

وی افزود: طبق تبصره دو ماده ۱۱ آیین نامه اجرایی معافیت تحصیلی مصوب هیات وزیران دانشگاه ها موظفند حداکثر ظرف مدت سه ماه از پایان مدت مجاز سنوات اولیه تحصیلی موافقت خود را برای بهره مندی دانشجویان از سنوات ارفاقی به سازمان وظیفه عمومی اعلام کنند. در غیر اینصورت دانشجویان نمی توانند از سنوات ارفاقی بهره مند شوند.

حمیدزاده درخصوص مهلت معرفی دانشجویانی که در سنوات ارفاقی فارغ التحصیل می شوند نیز گفت: دانشجویانی که با بهره مندی از سنوات ارفاقی فارغ التحصیل می شوند حداکثر یکسال مهلت دارند تا وضعیت خدمت خود را مشخص کنند یا در صورت پذیرش در مقاطع بالاتر نیز می توانند از معافیت تحصیلی برخوردار شوند.

معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان نظام وظیفه اظهار کرد: مشمولانی که در سنوات ارفاقی فارغ التحصیل نشوند از تاریخ انصراف یا اخراج از تحصیل یک سال فرصت دارند تا وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.

وی بیان داشت: دانشجویانی که موفق به بهره مندی از سنوات ارفاقی نشده و در مهلت یکساله تعیین تکلیف وضعیت خدمت فارغ تحصیل شوند طبق ماده ۱۳ آیین نامه اجرایی معافیت تحصیلی تا پایان خدمت و یا اخذ کارت معافیت از خدمت حق ادامه تحصیل نخواهند داشت.

حمیدزاده ادامه داد: دانشجویانی هم که نتوانند در مهلت یکساله تعیین وضعیت خدمت خود فارغ التحصیل شوند وارد غیبت شده و ادامه تحصیل آنان با غیبت مغایر قانون بوده و به هیچ وجه امکان فراغت از تحصیل نخواهند داشت.

معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان نظام وظیفه در پایان خاطرنشان کرد: دانشجویان سعی کنند با برنامه ریزی مناسب در سنوات تحصیلی در نظرگرفته شده مقطع تحصیلی خود را به اتمام رسانند تا برای فراغت از تحصیل دچار مشکل نشوند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس