اخبارویژه

اگر چنان که برخی مدیران دولتی می‌گویند درّی‌اصفهانی (جاسوس دستگیرشده) هیچ‌ کاره بود، چرا به او نشان خدمت داده‌اند؟

سرویس سیاست مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

کیهان

مقام ارشد آمریکایی: باید ضمن حفظ برجام فشار بر ایران را تشدید کنیم
یک قانونگذار ارشد آمریکایی تاکید کرد منافع آمریکا با اجرای جدی توافق هسته‌ای تامین می‌شود و باید این توافق حفظ شود.


الیوت انگل در نشریه یواس‌تودی نوشت: منافع آمریکا اکنون با اجرای جدی توافق هسته‌ای، محکم کردن آن و سرکوب دیگر رفتارهای ایران تامین می‌شود.


وی می‌نویسد: «من مخالف توافق هسته‌ای ایران بودم. با شرکت در ده‌ها جلسه استماع کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا، صدها ساعت نشست خبری که شامل مطالب محرمانه بود و ارزیابی دقیق مذاکرات وچگونگی دستیابی آمریکا و پنج کشور مذاکره‌کننده به این مسئله بسیار چالش‌برانگیز، اکنون به این نتیجه رسیدم که آمریکا باید این توافق را حفظ کند.


امروز من بر این باور هستم که منافع آمریکا با حفظ تعهداتش درقبال توافق، اجرای جدی آن، سرکوب دیگر رفتارهای خطرناک ایران و تداوم بررسی راه‌هایی برای محکم‌تر کردن توافق هسته‌ای تامین می‌شود.


از زمان اجرای توافق هسته‌ای برنامه جامع اقدام مشترک یا JCPOA  من به تصویب قوانینی کمک کردم که ایران را وادار به پرداختن هزینه به دلیل حمایتش از تروریسم، توسعه موشک بالستیک و سرکوب مردم ایران می‌کند.


همزمان من این مسئله را مطرح کرده‌ام که توافق هسته‌ای کافی نیست. یکی از نگرانی‌ها، بندهایی از توافق درباره نظارت بر این توافق است پس از پایان مهلت هشت ساله «زمان انقضا» پایان می‌یابد. در «پایان توافق»، با ایران به عنوان حامی اصلی تروریسم همچون هر کشور دیگری در موضوع فناوری هسته‌ای رفتار خواهد شد.


از حال تا شش سال دیگر ایران می‌تواند آزادانه برنامه موشک بالستیک خود را به پیش برده و سیستم‌های پرتابگر را برای سلاح‌های هسته‌ای در آینده تقویت ‌کند.
با وجود برخی نواقص، تعهد کنونی ما به توافق می‌تواند به جلوگیری از بی‌ثباتی بیشتر در منطقه کمک کند.


الیوت در تشریح چگونگی جلوگیری از بی‌ثباتی بیشتر با تعهد به توافق نوشت: نخست، این توافق باید با جدیت اجرایی شود.


بازرسان بین‌المللی باید به همه سایت‌های لازم برای تضمین تلاش مخفیانه یا آشکار ایران برای پیشبرد برنامه تسلیحات هسته‌ای‌اش دسترسی داشته باشند.


دوم ایران با تبعات اقداماتش در نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت که بر اجرای برجام نظارت دارد، مواجه شود.


این قطعنامه ممنوعیت زمانی محدودی را برای برنامه موشک بالستیک ایران و انتقال سلاح‌های قراردادی اعمال می‌کند اما ایران همچنان به انتقال سلاح و اعزام نیرو به سوریه، یمن، عراق و لبنان ادامه می‌دهد. این موضوع غیرقابل قبول است و شرکای ما باید با پیوستن به آمریکا به ایران نشان دهند که چنین فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده‌ای را که ناقض قانون بین‌المللی است، تحمل نخواهند کرد.


وی افزود: من نگران هستم که خروج ناگهانی آمریکا از برجام به امنیت ملی ما لطمه بزند.


اگر توافق هسته‌ای ایران نابود شود آنها با چه انگیزه‌ای با ما وارد مذاکره می‌شوند؟ هرچند که من با توافق مخالفت کردم و همچنان بر وجود نقایض جدی آن باور دارم در این برهه تایید نکردن پایبندی ایران به توافق و خروج از آن بدون ارائه شاهدی قوی درباره تقلب ایران اشتباه خواهد بود.

جاسوس بودنش را نمی‌دانستید از دو تابعیتی بودن او هم بی‌خبر بودید؟!
رئیس سازمان اداری و استخدامی از پاسخگویی درباره تعیین تکلیف مدیران دو تابعیتی طفره رفت.


جمشید انصاری در گفت‌وگو با خبر آنلاین درباره آخرین وضعیت رسیدگی به موضوع مدیران دو تابعیتی و اینکه چه بررسی‌ای خواهد شد تا مواردی همچون دری اصفهانی دیگر اتفاق نیفتد؟، گفت: از نظر ما مسئولیت این کار با وزارت اطلاعات است. وزارت اطلاعات موردی را به ما اعلام نکرده است.


یادآور می‌شود عبدالرسول دری اصفهانی اخیراً به 5 سال حبس به جرم جاسوسی برای دو سرویس جاسوسی بیگانه محکوم شد اما وزارت اطلاعات درباره جاسوسی نامبرده ابراز بی‌اطلاعی کرد. اما صرف نظر از احراز جاسوسی نامبرده- که می‌تواند از سوی ضابط‌های اطلاعاتی و انتظامی مختلف صورت گیرد- باید پرسید چرا وزارت اطلاعات حتی از دوتابعیتی بودن این جاسوس نیز خبر نداشته یا به دولت هشدار لازم را نداده است؟

هیچ کاره بود که نشان خدمت و 50 سکه طلا جایزه گرفت؟!
اگر چنان که برخی مدیران دولتی می‌گویند درّی‌اصفهانی (جاسوس دستگیرشده) هیچ‌ کاره بود، چرا به او نشان خدمت داده‌اند؟


روزنامه جوان دراین‌باره نوشت: سرانجام حکم قطعی حبس پنج ساله برای یک عضو تیم مذاکرات هسته‌ای همراه با هویت او علنی شد. دولتی‌ها اوایل دستگیری، اصل خبر را رد کردند و وزارت خارجه رسماً تکذیبیه داد. بعد وزارت اطلاعات گفت: دری اصفهانی جاسوسی نکرده؛ حالا هم که همه چیز تأیید شده می‌گویند او عضو تیم مذاکرات نبوده است. حمید بعیدی‌نژاد، عضو تیم مذاکرات هسته‌ای ایران روز گذشته در اینستاگرام خود نوشته که «بر خلاف اینکه برخی رسانه‌ها مایلند آقای دری را به عنوان عضو اصلی تیم مذاکرات هسته‌ای معرفی کنند، وی از اعضای تیم مذاکرات هسته‌ای نبود، بلکه وی به نمایندگی از سازمان خود و با شرکت در برخی از جلسات و به فراخور نیاز، به تیم مذاکرات هسته‌ای در برخی زمینه‌های تخصصی مشاوره می‌داد.» او بااشاره به اینکه افراد مختلفی اینگونه به نمایندگی از سازمان خود به تیم هسته‌ای مشاوره می‌دادند، نوشت: «وزارت امور خارجه وظیفه‌ای برای تعیین صلاحیت‌های اطلاعاتی و حرفه‌ای آنها نداشت ... وظیفه مهم صیانت از مذاکرات و کنترل اطلاعاتی نمایندگان سازمان‌ها آن هم در این مذاکرات حساس بر عهده نهادهای اطلاعاتی و حفاظتی کشور می‌باشد.» جالب آنکه عبدالرسول دری اصفهانی در مراسم تجلیل از افتخار آفرینان برجام از دست رئیس‌جمهور نشان درجه سه خدمت گرفت و اگر هیچ کاره بوده، پس جایی برای نشان دولتی و دهها سکه جایزه نقدی‌اش باقی نمی‌ماند.

نمی‌شود صرف دادن مشورت موردی به کسی نشان دولتی داد. از سویی بعیدی‌نژاد نهادهای اطلاعاتی را مقصر می‌داند، بله؛ درست می‌گوید. وزارت اطلاعات و وزیر مربوط اعتقادی به جاسوسی دری اصفهانی نداشتند و همین روز گذشته هم نوبخت گفت بهتر است نظر وزارت اطلاعات را در این مورد بپذیریم!
یادآور می‌شود درّی اصفهانی غیر از نشان خدمت، 50 سکه طلا هم از روحانی جایزه گرفت.

حاشیه امن برادر در کنار رئیس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی
«وقتی برادر رئیس‌ستاد مبارزه با فساد دستگیر می‌شود؛ حتما ‌اشکالی هست، اسحاق جهانگیری مردانه به نفع مردم وارد میدان شود».


جهان‌نیوز در یادداشتی با اشاره به بازداشت برادر معاون اول رئیس‌جمهور نوشت: اسحاق جهانگیری در روزهای اخیر و پس از بازداشت برادرش در کرمان به خاطر تخلفات مالی و بانکی، فرار رو به جلو را به جای پذیرش واقعیت ترجیح داده و همه را متهم به سواستفاده سیاسی کرده است.


خبرهای مربوط به دستگیری و محاکمه مفسدان اقتصادی، همواره با جنجال‌هایی همراه بوده و جریان‌های سیاسی متاسفانه برخوردهایی کاملا جناحی با آن داشته‌اند. امری که در انعکاس اخبار مربوط به بازداشت برادر معاون اول به اثبات رسید.


در اولین واکنش، اسحاق جهانگیری به گونه‌ای واکنش نشان داده که گویی دستگاه‌های نظارتی در حال انتقام گیری از وی در جریان بازداشت برادرش هستند.


وی در روز بعد نیز در اظهار نظر دیگری به صورت متناقض و سربسته به بازداشت مهدی جهانگیری پرداخت: هیچ خط قرمزی برای مقابله با فساد نیست و هیچ کس در این زمینه مصونیت ندارد، اما هیچ کس هم حق ندارد به بهانه مبارزه با فساد تسویه حساب سیاسی کند و نهادهای حاکمیتی باید در چارچوب قانون حرکت کنند.


چنین واکنش هایی، نشان از تقلیل مبارزه با فساد در حد بازی‌های سیاسی و گروکشی‌های اینچنینی دارد، در حالی که اخبار مربوط به تخلفات مهدی جهانگیری در سال‌های گذشته، بسیار خبرساز شده و علیرغم اینکه معاون اول اذعان به عدم مسئولیت برادرش در سمت‌های دولتی دارد ولی مهدی جهانگیری در یک مورد صراحتا اعلام کرده بود که از روابط خود برای کمک به بخش خصوصی!! استفاده می‌کرده است: «کسی مخالف این نیست که من از نسبتم با برادرم در جهت کمک به بخش خصوصی استفاده کنم.اگر نزدیکان مسئولان در پارلمان بخش خصوصی از نسبتشان به آنها در جهت رساندن صدای بخش خصوصی به گوش آن مسئول استفاده کنند هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد.»


از سوی دیگر اسحاق جهانگیری چنان از بخش خصوصی می‌گوید که کسی نیست نداند، این بخش در کشور از مهجورترین حوزه‌های فعالیت اقتصادی است و ظاهرا تنها برخی شبه دولتی‌ها و افرادی که از رانت‌های مالی و اطلاعاتی دولتی برخوردارند می‌توانند به رقابت بپردازند.


اما مهدی جهانگیری، برادر اسحاق جهانگیری کیست؟ وی چگونه توانسته به هزاران میلیارد تومان ثروت در این کشور دست پیدا کند؟ برادر کوچک معاون اول دولت و رئیس گروه مالی گردشگری که دهها شرکت و بانک زیر نظر آن است، این دارایی‌ها را از چه راهی به دست آورده است؟



مغالطه نوبخت درباره حکم جاسوسی عضو تیم مذاکره‌کننده
اظهارات سخنگوی دولت درباره جاسوسی دری‌اصفهانی، مغالطه و خلاف قانون است.


به نوشته روزنامه جوان، شبهه‌ای که سخنگوی دولت درباره حکم جاسوسی دری‌اصفهانی ایجاد کرد، تیتر برخی روزنامه‌ها شد. نوبخت گفته است «شناسایی جاسوس با وزارت اطلاعات است» نوبخت در آن سخنان درباره حکم دری‌اصفهانی به عنوان یکی از اعضای کارشناسی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای گفته بود که: «با عنایت به اینکه مباحث جاسوسی از وظایف وزارت اطلاعات است و همان‌طور که شهادت و گزارش وزیر محترم اطلاعات درباره اتهامات ناروای جاسوسی به فرزند یکی از روسای قوا را قبول کردیم و واقعا هم باید قبول کنیم،‌این موضوع را نیز واسپاری به سیستم‌های اطلاعاتی و ضد جاسوسی کنیم، چرا که آنها از همه موارد باخبر هستند. اجازه دهیم وزیر اطلاعات در این زمینه گزارشی به عنوان نهاد اطلاعاتی به جامعه و ما ارائه دهد که قطعا ما آن را هم قبول خواهیم کرد.»


اولا وزارت اطلاعات تنها دستگاه اطلاعاتی کشور نیست و ممکن است اطلاعات جاسوسی یک نفر از نهاد اطلاعاتی دیگر به قوه قضائیه برسد. بنابراین گرچه شناسایی جاسوس و کشف جاسوسی با وزارت اطلاعات است، اما صرفا با وزارت اطلاعات نیست و می‌تواند نهاد اطلاعاتی دیگر، آنچنان که قانون به آن اجازه داده، چنین تشخیصی دهد.


ثانیا چه این وزارتخانه و چه نهاد اطلاعاتی دیگر هر زمان به شواهدی در مورد جاسوسی فردی دست یابند، باید اسناد و مدارک را به دستگاه قضایی ارائه دهند و این حکم دستگاه قضایی است که روشن می‌کند فردی جاسوس است یا خیر.


ثالثا مثال نوبخت در مورد قصه تخیلی دختر آیت‌الله آملی لاریجانی با حکم دری‌اصفهانی از این نظر جالب توجه است که او حکم قطعی دادگاه صالحه جمهوری اسلامی را با قصه‌ای که یک کانال معلوم‌الحال ضد انقلاب سر هم کرده قیاس می‌کند. از سویی همان‌طور که وقتی دستگاه قضایی حکم جاسوسی عضو تیم مذاکرات هسته‌ای را می‌دهد و ما می‌پذیریم، اگر حکم بر جاسوسی فرزند فلان مسئول هم بدهد، می‌پذیریم.


دولتی‌ها درصددند ننگ جاسوسی عضو تیم هسته‌ای بر پیشانی‌شان نباشد، اما تلاش برای تبرئه خودشان را نباید به این‌گونه پیش برند که تبرئه جاسوس از آن استنباط شود.


دفاع نخست‌وزیر سابق اسرائیل از برجام
نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی از ترامپ خواست برجام را حفظ کند.


ایهود باراک که مواضعی تند و ضد ایرانی دارد در گفت‌وگو با نیویورک تایمز گفت: لغو برجام به سود تندروها در تهران تمام خواهد شد و به اعتبار واشنگتن از نگاه کره شمالی لطمه می‌زند.


وزیر اسبق دفاع رژیم صهیونیستی تصریح کرد: از آن جا که تهران به تعهداتش بر مبنای برجام عمل کرده است، رد آن به دست پرزیدنت ترامپ به ایرانی‌ها بهانه‌ای خواهد داد تا فعالیت‌های خود را برای دستیابی به توان گریز هسته‌ای از سر بگیرند.


وی تأکید می‌کند در مقابل این عمل کره شمالی «خواهد گفت اگر آمریکایی‌ها می‌توانند یکجانبه و پس از زمانی نسبتاً کوتاه از توافقی که امضا کرده‌اند خارج شوند، مذاکره با آمریکا معنی نمی‌دهد».


به گفته ایهود باراک تجدید عزم هسته‌ای ایران و یک کره شمالی مهار نشده منجر به یک رشته واکنش‌ها در شرق آسیا و خاورمیانه خواهد شد و عربستان سعودی، مصر، ترکیه، ژاپن و کره جنوبی همه برای حرکت به سمت توان هسته‌ای زیر فشار قرار خواهند گرفت.

خراسان

ابلاغ یک «برجام» جدید به برخی مسئولان اجرایی

بر اساس ابلاغیه یک مقام مسئول اجرایی به تعدادی از مدیران دولتی، با اشاره به ضرورت ایجاد هماهنگی و پرهیز از آشفتگی در پیگیری امور مربوط به تداوم ثبت جهانی شهر یزد، قرار است «برنامه جامع اقدام مشترک» با همکاری کلیه دستگاه های ملی و استانی و حضور حداکثری مجموعه های غیردولتی چون سمن ها، متنفذین و معتمدین محلات و ائمه جماعات، تهیه و ارائه شود که بر این اساس، مکاتباتی نیز با رئیس جمهور برای تخصیص اعتبار ویژه برای این موضوع، انجام خواهد شد.

کشف یک ابهام قانونی درباره حقوق ایثارگران

در حالی که بر اساس ماده 87 قانون برنامه ششم توسعه، ایثارگران در صورت تنزل از پست سازمانی، از کلیه حقوق و مزایای همان پست برخوردار خواهند شد، طبق گزارش یک نهاد مسئول به تعدادی از مدیران اجرایی، در برخی دستگاه ها صرفا مابه التفاوت محاسبه شده در حکم لحاظ و مبلغ مورد نظر، بدون هیچ افزایشی در سال های بعدی پرداخت می شود که موجب تضییع حقوق این ایثارگران شده است.

ایران

انتشار نامه روحانی به اوباما
پایگاه خبری «میدل ایست آی» متن نامه‌های جداگانه حسن روحانی به باراک اوباما و محمدجواد ظریف به موگرینی در دو مقطع زمانی جداگانه را منتشر کرده و نتیجه گرفته این دو نامه نشان دهنده برهم خوردن روابط بین دو کشور با به قدرت رسیدن ترامپ و رویکرد جنگ‌طلبانه او نسبت به تهران است. به گزارش انتخاب، در نامه روحانی به اوباما که یک سال بعد از اجرایی شدن برجام نوشته شده، آمده است: من معتقدم که یک رویکرد برد-برد که برجام بر آن بنا نهاده شده است، می‌تواند به عنوان یک مدل خوب برای حل مناقشات بین‌المللی استفاده شود.


این توافق ثابت کرد که حتی پیچیده‌ترین موضوعات جهانی می‌تواند از طریق گفت‌وگو، مذاکره و همکاری سازنده  حل شود. ظریف اما در نامه خود به موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که بعد از روی کارآمدن ترامپ ارسال شده، هشدار داده در صورت خروج امریکا، ایران نمی‌تواند به صورت یکطرفه به اجرای برجام ادامه دهد. این پایگاه خبری نوشته است: نامه روحانی مشخص می‌کند که طرف ایرانی تا چه حد مایل به حل مسائل از طریق دیپلماتیک بوده و امریکایی‌ها چگونه این فرصت‌ها را از بین برده‌اند.

جبهه کوچک حامیان ترامپ
با وجود واکنش‌های منفی جهانی نسبت به سخنان رئیس جمهوری امریکا و ادعاهای وی علیه ایران و برجام، رژیم صهیونیستی، عربستان، بحرین و امارات به همراه سرکرده گروهک منافقین از اظهارات ترامپ استقبال کرده‌اند.


به گزارش «ایران»، وزارت خارجه امارات در بیانیه‌ای مدعی شد: «امارات از استراتژی جدید امریکا حمایت می‌کند و با امریکا و همپیمانانش برای مقابله با فعالیت‌های ایران همکاری می‌کند.» «حمد بن سعید آل جابر»، سفیر عربستان در یمن نیز با اشتراک‌گذاری تصویری از بیانیه عربستان در رابطه با استقبال این کشور از استراتژی امریکا مدعی شد: «عربستان از استراتژی جدید ترامپ علیه ایران استقبال می‌کند.»


بحرین با اعلام استقبال از سخنان ترامپ، مدعی شد که بحرین بیشترین ضربه را از سپاه ایران خورده است. همچنین دولت مستعفی یمن در بیانیه‌ای از استراتژی جدید امریکا علیه ایران استقبال کرد.

«هیلی» پشت پرده سیاست ضدبرجامی
نشریه «پالتیکو» در مطلبی به بررسی قضایای پشت پرده عدم تأیید توافق هسته‌ای ایران از سوی ‌رئیس جمهوری امریکا پرداخته و نوشت «نیکی هیلی» نماینده واشنگتن در سازمان ملل عامل اصلی این مسأله است.


به گزارش فارس، این نشریه به جلسه‌ای در اواخر ماه جولای با حضور «هربرت مک‌مستر» مشاور امنیت ملی امریکا و «مایک پنس» معاون ترامپ اشاره می‌کند که طی آن هیلی به ترامپ پیشنهاد داد که به او اجازه دهد تا بهانه‌ای برای عدم تأیید برجام فراهم کند. پالتیکو اضافه کرد  هیلی تنها نبوده و رد پایی از «جان بولتون» نماینده پیشین امریکا در سازمان ملل نیز دیده می‌شود.

آرمان

تعرض به دفترحافظ منافع ایران در واشنگتن

عده‌ای ناشناس با حمله به دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن، شیشه‌های آن را شکستند. به دنبال اعلام راهبرد جدید دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا علیه ایران، مقارن ساعت 4 و نیم صبح روز شنبه به وقت محلی، افرادی ناشناس با سنگ و تفنگ بادی به سمت دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن حمله کردند. این افراد به نظر می‌رسد در سایه نفرت‌پراکنی‌های مقامات ترامپ و القای یک شبکه ماهواره‌ای خاص که اخیرا فعالیت خود را علیه ایران اسلامی افزایش داده است، به این اقدام دست زده‌اند. چندی پیش هم این افرادی در سایه القائات این شبکه ماهواره‌ای، در تهران به شکستن شیشه‌های چند بانک مبادرت ورزیده بودند که توسط نیروی انتظامی بازداشت شدند.

اظهارنظر درباره‌ مدیران‌ دوتابعیتی‌

رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: اولین مرحله توقعمان از دستگاه‌ها این است که از همین نیروهای جوان و خانم‌هایی که دارای تجارب لازم برای مدیریت در دستگاه‌های اجرایی هستند، استفاده کنند. حرکت خوبی شروع شده، آمارهایی که داریم حاکی از افزایش انتصاب زنان و جوانان به مسئولیت‌های مدیریت است. جمشید انصاری در پاسخ به اینکه آیا انتصاب زنان و جوانان به مناصب مدیریتی در سطح معاون یا مدیرکل خواهد بود، افزود: انتصاب زنان در تمام سطوح توصیه شده است.

ما این درخواست را در سطوح مدیریتی به‌صورت عام گفتیم و قطعا آمارش را به اطلاع مردم می‌رسانیم. وی در پاسخ به این سوال که چه کار خواهید کرد تا جوانگرایی در سطوح مدیریت به انتصاب آقازاده‎ها تبدیل نشود، یادآور شد: اینها بحث‌های روزنامه‌ای است؛ در نظام اداری ضوابط حاکم است. معاون رئیس‌جمهور درباره آخرین وضعیت رسیدگی به موضوع مدیران دوتابعیتی و اینکه چه بررسی‌ای خواهد شد تا مواردی همچون دری اصفهانی دیگر اتفاق نیفتد، گفت: از نظر ما مسئولیت این کار با وزارت اطلاعات است. وزارت اطلاعات موردی را به ما اعلام نکرده است.

ترامپ؛ شخصیت کاباره‌ای و گانگستری

معاون سیاسی سپاه گفت: واقعیت این است که آقای ترامپ با ادبیات گانگستری و شخصیت کاباره‌ای در دنیای سیاست شهرتی به هم زده و سخنرانی اخیر او نیز بی‌بهره از شخصیت و ادبیات او نیست.

سردار رسول سنایی‌راد درخصوص سخنان روز جمعه دونالد ترامپ علیه ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران و همچنین اتهاماتی که رئیس‌جمهور آمریکا به جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران وارد کرده است، اظهار داشت: ادعاها و اتهامات واهی رئیس‌جمهور امریکا علیه جمهوری اسلامی نشان می‌دهد ترامپ امروز با وضعیتی مواجه است که باید برای پوشش‌دادن به انواع ناکامی‌هایش و محقق نشدن وعده‌ها و شعارهایی که در حوزه داخلی و همچنین مطالبی که در مورد مکزیک و کره شمالی مطرح کرد، در افکار عمومی دشمنی را خلق کند.

محاکمه تعدادی از استانداران و فرمانداران

رئیس کل دادگستری استان تهران در پاسخ به اینکه آیا پرونده آن بخش از استانداران و فرمانداران متهم در جرایم انتخاباتی که در مهرماه جاری محاکمه شدند، منتهی به صدور حکم شده است یا خیر اظهار کرد: جلسات محاکمه این افراد برگزار شده اما هنوز منتهی به صدور حکم نشده است. غلامحسین اسماعیلی در پاسخ به سوال دیگری درباره تعداد استانداران و فرمانداران متهم در پرونده جرایم انتخاباتی که پیش‌تر 12تن عنوان شده بود، افزود: تعداد متهمان بیشتر از این عدد است، اما الان عدد دقیق را به خاطر ندارم. اسماعیلی همچنین در پاسخ به اینکه آیا زمان محاکمه 20مدیر متهم در حقوق‌های نامتعارف و نجومی که پیش‌تر حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای از صدور کیفرخواست آنها خبر داده بود، تعیین شده است یا خیر، گفت: این پرونده به‌تازگی به دادگاه آمده و به دو شعبه در مجمتع قضائی ویژه رسیدگی به جرایم کارکنان دولت ارجاع شده است.

تاسیس 4 شهرستان جدید

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از انتظار استانداری این استان برای تاسیس چهار شهرستان جدید خبرداد و اظهارداشت: ما منتظر اعلام نظر وزارت کشور در ارتباط با تاسیس چهار شهرستان جدید در کهگیلویه و بویراحمد هستیم. فتاح محمدی گفت: پرونده شهرستان‌شدن چهار بخش مارگون و لوداب در حوزه بویراحمد و «دیشموک» و «چاروسا» در حوزه کهگیلویه بزرگ در وزارت کشور تکمیل است.

وی با تشریح فرایندهای صورت‌گرفته برای شهرستان شدن بخش‌های عنوان شده، خاطرنشان کرد: طرح جامع شهرستان‌شدن بخش‌های«مارگون، لوداب،دیشموک و چاروسا» به وزارت کشور ارسال‌ و اقداماتی که می‌بایست در استان کهگیلویه و بویراحمد انجام می‌شد، اکنون شکل گرفته است.

معرفی اعضای جدید هیات منصفه مطبوعات

جلسه انتخاب هیات‌منصفه مطبوعات استان تهران به استناد ماده ۳۶ قانون مطبوعات به دعوت ناصر سراج نماینده رئیس قوه قضائیه و با حضور سید عباس صالحی وزیر ارشاد ، سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، خاموشی رئیس سازمان تبلیغات، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران جهت تعیین اعضای هیات‌منصفه مطبوعات استان تهران بعدازظهر دیروز برگزار شد.

اعضای جدید هیات‌منصفه از صنوف مختلف به شرح ذیل انتخاب شدند: علی‌اکبر کسائیان(فرهنگی)، علی‌اکبر اشعری(نویسندگان)، علیرضا سربخش(ایثارگر، جانباز)، سیدعلاءالدین ظهوریان(کارمند)، یوسف غروی قوچانی(روزنامه نگار)، احمد مومنی‌راد(استاد)، جمال شورجه (هنرمندان)، سیدعلی جمالیان (پزشکان)،سیدمـــرتضی مــــوسویـــــان (مهندس - فضای‌مجازی)، حسین انواری(اصناف)، سید محمدرضا آقامیری(کارمندان)، محمود خسروی‌وفا(ورزشکــاران)، عفت شریعتـــی(بانوان)، محمدمهدی حیدریان(کـــارمندان)، نـــادر قــدیــانی(ناشران)، پروین سلیمی(آموزگاران)، حجت‌الاسلام‌ رحیمیان (روحانیون)، سید ناصر نوری‌زاده(سازمان تبلیغات)، روح‌ا... عالمی(اساتید)، محسن چینی‌فروشــــان(نـــاشــران)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین میثم امرودی(روحانی).

انتخاب رئیس ستاد شورایاری شهر تهران

احمد مسجدجامعی به‌عنوان رئیس ستاد شورایاری‌های شهر تهران انتخاب شد. بر اساس انتخابات صورت‌گرفته در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، احمد مسجدجامعی با کسب اکثریت آرا به‌عنوان رئیس ستاد شورایاری‌ها انتخاب شد. همچنین آرش میلانی به‌عنوان نایب‌رئیس و الهام فخاری به‌عنوان مخبر انتخاب شدند. خاطرنشان می‌شود در دوره چهارم شورای شهر تهران، مرتضی طلایی- نایب‌رئیس وقت شورا- رئیس ستاد شورایاری تهران بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
    18 4
    عاشقان آمریکا وانمود می کنند که گویا تنها مشکل آمریکا ترامپ است! انگار یادشان رفته دموکراتهای عزیزشان چطور در کنگره و سنای آمریکا علیه ایران رای دادند.
  • اکبر IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
    8 1
    حرف خوب در درودیوارها هم نوشته میشود ولی عمل شرط است با صد گرم زبان در دهان چرخاندن کار درست نمی شود
  • کمپین مردمی مطالبه استعفا IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
    18 8
    استعفا ی تیم هسته ای
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
    20 9
    با این رسوایی که ببار اومده ، ظریف باید استعفا بدهدبا این رسوایی که ببار اومده ، ظریف باید استعفا بدهد
  • موسوی IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
    12 3
    با اینهمه دشمنی غرب و امریکا با ما چرا روزنامه اصلاح طلبان اینقدر از امدن رییس جمهور فرانسه به کشورمان ذوق زده شده؟ معاون رییس جمهور از بیکاری خبر دارد و بعد پشت و پناه برادر مجرم اقتصادیش است؟
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
      7 1
      ای پدر عشق بسوزد...
  • عربی IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
    5 3
    از اصلاح طلبان عزیز می پرسم درمورد دشمنی آمریکا و غرب خودتون رو بخواب زدین یا واقعا نمی فهمین????
  • SE ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
    17 5
    اسحاق جهانگیری مردانه به نفع مردم برود خانه بنشیند و مبارزه با فساد اقتصادی را به اشخاص بی طرف بسپارد
  • ایرانی IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
    0 0
    متاسفانه بعضا در بدنه دولت برخی از عوامل بیگانه تربیت شده غرب و رانت خوار و اختلاسی پیدا می شود خدا به داد مردم برسد.
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
    0 0
    حتما این کشور مورد عنایت خاص خداست وگرنه با این همه خیانتکار تازه به دوران رسیده داخلی امکان نداره مملکتی دوام بیاره.این همه خیانت به نظام و مردم آخه برای چی ؟از شهدا خجالت نمیکشید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس