داریوش سجادی

اینکه به سینمای سکولار ایران میدان می‌دهند و اسکار می‌دهند در جشنواره برلین و جشنواره‌های دیگر جایزه می‌دهند، از این طریق ژنرال سازی کنند کاری به ماهیت فیلم ندارند.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق -  برخی گروه‌های سیاسی و فرهنگی در کشورمان جایزه صلح نوبل، اسکار و جوایز جشنواره های فرنگی افتخار محسوب می‌شود اما داریوش سجادی فعال اصلاح‌طلب و نویسنده مقیم آمریکا نظری خلاف دیگران دارد.

وی در آخرین گفتگویش به خبرگزاری دانشجو گفت :

یکی از کسانی که توانست جایزه صلح نوبل را به خودش اختصاص دهد خانم سوچی کی بود که مقام معظم رهبری هم عنوان کردند که آبروی این جایزه برده می‌شود گزینه‌های دیگری که توانستند این جایزه را دریافت کنند شیرین عبادی و اوباما رئیس جمهور امریکا بودند چه فاکتورو گزینه هایی برای اهدای جایزه صلح نوبل وجود دارد؟

بالاترین میزان کشتار در افغانستان و عراق در زمان اوباما انجام گرفت بعد به ایشان جلو جلو جایزه صلح نوبل را می‌دهند. من ایران بودم زمانی که شیرین عبادی جایزه نوبل را گرفت او از حیث فعال و اکتیو بودن از حیث ِلول سیاسی در حدی نبوده، من کتاب‌های او را خواندم نمی‌خواهم تحقیرش کنم، ولی در حد و اندازه‌ای نبود که نوبل دریافت کند، ولی به خاطر اینکه قرار بود یک بازی سیاسی کنند، این جایزه را به ودادند.

این فعال اصلاح طلب در ادامه اشاره کرد:  در رابطه با فیلم فروشنده اصغر فرهادی که برنده جایزه اسکار شد اینکه به سینمای سکولار ایران میدان می‌دهند و اسکار می‌دهند در جشنواره برلین و جشنواره‌های دیگر جایزه می‌دهند، قبل از اینکه به آن ارزش‌های سینمایی بخواهند اهمیت بدهند یک بالانس و رانتی بین سینمای انقلاب با سینمای سکولار می‌دهند که از این طریق ژنرال سازی کنند کاری به ماهیت فیلم ندارند، فیلم فروشنده فیلم مهمی از نظر محتوا نبود یا حتی قبل از آن فیلم جدایی نادر از سیمین این فیلم هم اصلا فیلم نبود از نظر سینمایی یک میلی متر ارزش نداشت. شما اگر تمام مدت در سینما می‌نشستید، چشمهایتان را می‌بستید 90 درصد فیلم را می‌توانستی دنبال کنی، چون فیلم تماما دیالوگ بود.

به این ترتیب با ژنرال سازی تمام مواضع انقلاب را با رانت توازن قرار بدهند بحث نوبل هم همین گونه است وقتی به خانم عبادی جایزه نوبل می‌دهند قبل از اینکه ماهیت عملکرد وی مطرح باشد مهم این است که ژنرال سازی از جامعه سکولار درست کنند که از این طریق بتوانند نظام را به چالش بکشانند که بارها این کار را کردند و گرنه محسن مخلباف بچه انقلاب بود حتی تئاتر «حصار در حصار» مخلباف مورد اقبال امام قرار گرفت. اما همین آقای مخلباف وقتی به طرف سکولاریزه سوییچ می‌کند از آن طرف برایش کف می‌زنند و قهرمان می‌شود، در فتنه 88 دیدیم که چه اقداماتی را از طریق همین ژنرال‌های مصنوعی به راه انداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    7 17
    براش متاسفم که از اسکار ایرانی ها حمایت نمیکنه و سعی در تخریب داره
    • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      7 2
      برا خودت و همفکرانت متاسف باشه، اسکار مگه چیه!؟ هیچ چیز ارزش وطن فروشی نداره
    • IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      10 2
      سعی در تخریب ؟ از قدیم گفتن سلام گرگ بی طمع نیست ، امریکا و غربی ها که ضد ایران و اسلام و انقلاب هستن بی دلیل از کسی حمایت نمی کنن
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    3 8
    منبعت کو؟
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    13 3
    دقیقا
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    11 4
    عین واقعیتو گفته
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
    2 5
    تمام نفراتی که در داخل تندرو و مخالف برجام هستن موافق ترامپ و سخننانش هستن و از موضع ترامپ خوشنودن.
    • IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
      3 0
      درست بر عکس. این اصلاح طلبان هستند که همصدا با ترامپ و نتانیاهو مدعی هستند برجام به نفع ایران است
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    1 2
    سایت بزدل مشرق - یا همه حرف اصلاح طلبان را بزن یا فقط حرف خودت را بزن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس