کد خبر 785826
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
مهرعلیزاده

رئیس فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای، گفت: نپال از لحاظ تامین امکانات، مایحتاج ورزشکاران و تامین سالن آمادگی لازم را نداشت، اما این مسئله را نادیده می‌گیریم.

به گزارش مشرق، محسن مهرعلیزاده در مورد نخستین مسابقات قهرمانی زورخانه‌ای  در شرق آسیا، گفت: مسابقات خیلی خوب بود. هشت کشور در این مسابقات شرکت کردند. از لحاظ فنی در برخی کشورها کار تازه‌ای انجام شده بود. دو کشور بوتان و مالدیو کاملا جدید بودند. ۶ کشور دیگر از قدیم بودند و تمرینات لازم را داشتند.

در مورد میزبانی هم باید بگویم نپال کشور فقیری است. قصد داریم در چنین کشورهایی بیشتر کار کنیم. بازی‌های آسیایی 2019 هم در نپال است و باید کسری‌ها را جبران کنیم. از لحاظ تامین امکانات و مایحتاج ورزشکاران و تامین سالن آمادگی لازم را نداشتند. این مسئله را نادیده می‌گیریم. اصل برای ما این است، که حتی در کنار خیابان شرایط فنی رعایت شود و توسعه فرهنگ پهلوانی را در این کشورها داشته باشیم.

وی در مورد اظهارات ضد ایرانی رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، گفت: متاسفانه ترامپ با این حرف‌ها و اقدامات خود نشان داد ملعبه اسرائیل است. کاری که او انجام می‌دهد به نوعی مامور تروریسم جهانی است. طراحی‌هایی که لابی صهیونیست در دنیا برای توسعه تروریسم انجام می‌شود را ترامپ انجام می‌دهد. حرف‌های ترامپ مایه سرافکندگی مردم آمریکا خواهد شد و هم به طبع مایه انزوای آمریکا و حتی  آغاز فروپاشی آمریکا خواهد شد.

حضرت امام خمینی (ره) در مورد شوروی گفت صدای شکستن شوروی را به گوش می‌شنوم که دیدیم چند سال بعد شوروی فرو ریخت. با این روحیه حاکمیت آمریکا و صبحت‌های سخیف ترامپ مشخص شد او هیچ آمادگی برای حضور در این جایگاه نداشته است. مردم آمریکا در تاریخ خود نشان دادند، افرادی هستند که زندگی خود را می‌کنند اما حاکمیت این کشور همیشه به دنبال شر است.

مهرعلیزاده در ادامه یادآور شد: ترامپ بدون اینکه بداند اسلافش در گذشته چه کرده‌اند و چه سرنوشتی در این 37-38 سال داشتند و همیشه تو سری خورده‌اند رجز خوانی می‌کند. فردی که آنقدر از تاریخ و جغرافیا بی اطلاع است که به خلیج فارسی که اسمش روی سنگ قبر متجاوزینی که به آنجا آمده بودند نقش بسته نام جعلی می‌دهد. مثل اینکه حالات شخصی ترامپ و عدم حضورش در دنیای سیاست باعث شده این حرف‌ها را بزند. نه ادب و رفتار سیاسی را بلد است و پرت بودن از ماجرا ها باعث شده رویه‌های حاکمیتی کشوری که ادعای دموکراسی دارد را بلد نباشد. او به ملعبه رژیم صهیونیستی تروریست‌ترین گروه جهان تبدیل شده است.

رئیس فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای در مورد اینکه معاون رئیس جمهور برای اختتامیه مسابقات حضور پیدا کرده است، اظهار داشت: معاون رئیس جمهور نپال آمد و با هم صحبت کردیم. آنها درخواست این را دارند که یک استادیوم بزرگ برایشان ایجاد کنیم و در درون آن زورخانه هم باشد. دلمان می‌خواهد به این کشور کمک کنیم اما نه در این وسعت.

ما 85 کشور داریم و ایده‌آل این است که حداقل یک زورخانه در هر کدام داشته باشیم اما این مسئله مستلزم هزینه بسیار زیادی است. در کشورهای مختلف زمین را مجانی می‌گیریم و باید درصد قابل توجهی از منابع را هم در اختیار بگذارند اما ما از لحاظ تکنیکی، نقشه‌ها و ... کمک می‌کنیم. نقشه‌های استانداری در سه تیپ کوچک، متوسطه و بزرگ تهیه کردیم که آنها را در اختیار کشورها قرار می‌دهیم.

به رعایت معماری سنتی ایرانی اسلامی و سنتی کمک می‌کنیم. در طرح کاشی و کتیبه‌ها هم کمک می‌کنیم اما اینکه بخواهیم ملیاردها تومان و میلیون‌ها دلار خرج کنیم نه در توانمان است و نه اجازه این کار را داریم.به آنها گفتیم اعتبار را تامین کنید و ما از لحاظ تکنیکی کمک حال شما خواهیم بود. درخواست آنها را باید در هیأت رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای مطرح کنیم و هم اینکه آنها موضوع مطرح شده را در هیأت دولت خود مطرح کنند تا در نهایت توافق لازم را انجام دهیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس