دری اصفهانی روحانی

چطور وزارت خارجه و دیپلمات‌های کارکشته آن پذیرفته اند که یک مدیر دوتابعیتی که شائبه ارتباط با بیگانگان را دارد در تیم هسته‌ای حضور یابد.

سرویس سیاست مشرق - غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه در نشست خبری اخیر خود با اشاره به اینکه حکم «عبدالرسول دری اصفهانی» قطعی شده است و محدودیت در سخن گفتن در این زمینه ندارد، بیان داشت که وی دوتابعیتی و با دو سرویس اطلاعاتی خارجی هم در ارتباط بوده که با حکم دادگاه به پنج سال حبس قطعی محکوم شده است. به گفته سخنگوی قوه قضاییه، دری اصفهانی علاوه بر اتهام اثبات شده ارتباط با سرویس‌های جاسوسی بیگانه، اتهامات در دست رسیدگی اقتصادی نیز دارد.

پس از این سخنان بود که بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه به محکومیت یکی از اعضای تیم هسته‌ای واکنش نشان داد و بیان داشت:

« فکر می‌کنم دری اصفهانی عضو ستاد برجام نیست و او از سوی ارگان دیگری به وزارت خارجه معرفی شده بود. اعضای ستاد برجام عموما از اعضای وزارت خارجه هستند و آقای دری اصفهانی عضو وزارت خارجه نبود ولی با توجه به معرفی‌اش از سوی ارگان دیگری به وزارت خارجه به عنوان متخصص امور بانکی  در مواقعی  در کنار  دوستان در مذاکرات اقتصادی  و کارشناسی فعالیت می‌کردند.»

سخنان بهرام قاسمی  در حالی است که این موضوع با حضور دری اصفهانی در مذاکرات هسته‌ای به عنوان یکی از اعضای تیم هسته‌ای کشورمان منافاتی ندارد. اینکه گفته شود فرد مذکور که به ارتباط با دو سرویس اطلاعاتی خارجی محکوم شده است، عضو وزارت خارجه نبوده است بیشتر پاک کردن صورت مسئله و منحرف کردن موضوع اصلی حضور وی در تیم دیپلماسی هسته‌ای است.

سئوال اصلی اینجاست که چطور وزارت خارجه پذیرفته است که یک مدیر دوتابعیتی که شائبه ارتباط با بیگانگان را دارد در تیم هسته‌ای حضور یابد و کدام ارگان دولتی وی را به عنوان کارشناس به تیم مذاکرات هسته ای فرستاده و با چراغ سبز کدام دیپلمات به تیم مذاکرات کارشناسی راه پیدا کرده است؛ این درحالی است که دری اصفهانی بعد از امضاء برجام مانند اعضای دیگر تیم هسته‌ای کشورمان از دستان رئیس‌جمهور نشان خدمت دریافت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 17
  • غیر قابل انتشار: 8
  • بی سنگر IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    58 4
    چه کشوری چه ملتی چه خدمتی...
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
      5 2
      چه گافی دادن اینا....هیچ کدوم هم گردن نمیگیره خخخ
  • جنوب IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    59 19
    بسم الله الرحمن الرحیم چرا وزارت اطلاعات دراین زمینه اطلاع رسانی نمی کند و چرا مجلس به چنین وزرایی مجددا رای داد و از انها نپرسید و نمی پرسد احتملا ملت سرکارگذاشتند مجلس شهید مدرس می خواهد و دولت آیت الله فلاحیان و قوه قضاییه مرحوم آقای خلخالی / خداوکیلی خدا خیلی هوای کشورمون داره با این همه اختلاس و ..... شادی روح امام و شهدا صلوات
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
      35 1
      وزارت اطلاعات مگه راجع به افرادی که جاسوس اسرائیل بودن اطلاع رسانی کرد؟
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    90 9
    مرده شور برجام و تيم مذاكره كننده رو ببرن .
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    43 3
    بدبختی ملت بزرگ ایران این میباشد که وقتی اتفاق بزرگی می افتد ،که صدمه شدیدحاصل از ان نصیب کشور واین سرزمین میشود حضراتی که باید پاسخگو باشند بایددر قدم اول استعفا دهند و مسئولیت این خسارت را که صد الی دویست سال اینده بردوش این مردم میگذارد،بپذیرند دنبال هربهانه ای میگردنند تا خودشان را مبرا از افتضاح بالا امده بدانند اگر هم قوه قضایه که باید کاملا قدرتمند در مقابل این مسائل به ایستدباز حضرات خاطی و همپیمانان گستاخشان انگ سیاسی کاری به قوه محترم قضایه میزنند بعد هم اگر چنانکه کسانی از ایشان توانستند کشور را ترک کنند وبه اغوش اربابان خود پناه ببرند به عنوان دشمن ودرصف دشمن در برابر کشور مادری خود قرار گرفته تا میتوانند این ملت بزرگ را لگد مال میکنند این مهم گذشته ،حال واینده کشور ایران را همیشه تحت شعاع قرار داده است.
  • اکبر IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    28 26
    شما چرا مدیر دوتابعیتی آقای خاوری را که حدود 20سال در پستهای مهم بوده ومیلیاردها تومان پول بیت المال را چپاول کرده ودر حال حاضر آزادانه در کانادا زندگی میکند این سئوال مهم هست چون اگر این آقا بسزای اعمال خود میرسید دیگر شاهد این سوالات نبودیم
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    8 1
    این چه جاسوسی است که به پنج سال زندان محکوم شده است با دو سرویس جاسوسی هم ارتباط داشته و اعدام نشده!!!!
  • حسین IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    9 1
    تعجب بزرگ از اعلام حکم ایشون است خیانت به سرزمین ایران و امنیت ملی ۵سال حبس !!!! مگه یارو چک برگشتی داشته که همچین حکمی صادر کردن. واقعا که .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس