کد خبر 783505
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵
سردار رضایی

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه ترانزیت مواد مخدر به سمت دریا سوق پیدا کرده است، گفت: برای مقابله جدی با این پدیده شوم، کشورهای حاشیه خلیج فارس باید با جمهوری اسلامی ایران همکاری داشته باشند.

به گزارش مشرق، سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا در حاشیه مراسم تکریم و معارفه فرماندهان قدیم و جدید دریابانی استان هرمزگان، در جمع خبر نگاران گفت: ایران اسلامی دارای مرزهای امنی است و این موضوع خوشایند دشمنان نیست.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون 42 تن انواع مواد مخدر توسط مرزبانان در درگیری با سوداگران مرگ در نقطه صفر مرزی که بیشتر در مرز پاکستان بوده، کشف شده است.

سردار رضایی با بیان اینکه امنیت مرز مشترک ایران و پاکستان با همت دو کشور میسر می شود، گفت: بعد از تعامل با کشور پاکستان امیدواریم اقدامات این کشور بیشتر شود تا شاهد قاچاق مواد مخدر از این مرز نباشیم.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه ترانزیت مواد مخدر به سمت دریا سوق پیدا کرده و اصل کشفیات این استان هم در دل دریا است، گفت: برای مقابله جدی با این پدیده شوم، کشورهای حاشیه خلیج فارس باید با جمهوری اسلامی ایران همکاری داشته باشند.

وی ادامه داد: در مرزهای غربی نیز نشست های خوبی با دولت عراق برگزار شده به گونه ای که گشت های همزمان با هم داریم که این  هماهنگی سبب شده تا مرز های غرب را بیشتر کنترل کنیم.

سردار رضایی خاطرنشان کرد: امتیازاتی برای مرزبانان در شرایط ویژه سخت خدمتی پیش‌بینی‌ شده که قرار است در سال جاری حدود 600 واحد مسکونی به منازل سازمانی مرزبانی اضافه شود.

این مقام ارشد فرماندهی مرزبانی ناجا به انسداد مرزها متناسب با تهدیدات اشاره و تصریح کرد: انسداد مرزها با تهدیدات بالا در عرصه قاچاق مواد مخدر، کالا و قاچاق مسلحانه در دستور کار مرزبانی قرار دارد زیرا معتقد هستیم مرزهای مشترک دو کشور باید بین دو کشور مدیریت شود.

فرمانده مرزبانی ناجا با تاکید بر تقویت تجهیزات دریابانی، گفت: امسال و در برنامه 5 ساله ششم، تقویت ناوگان دریایی در دستور کار قرار دارد و دریابانی به امکانات پیشرفته و مدرن برای اعمال قانون در عمق دریا مجهز می‌شود که استان هرمزگان در این خصوص در اولویت است.

سردار رضایی در پایان با تاکید بر ارتقاء امنیت اقتصادی، گفت: در راستای مقابله با کالای قاچاق در مرزهای جمهوری اسلامی، قرارگاه مبارزه با قاچاقچیان تحت عنوان قرارگاه مقداد در مرزبانی ناجا تشکیل شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    2 0
    خدایی یه خورده هم رو تجهیزات مرزبانی کار کنید. کشوری مثل اذربایجان انواع خودروهای زرهی رو واسه مرزبانی استفاده میکنه اون وقت ما همچنان ازهایلوکس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس