ملک سلمان

یک هواپیمای سعودی روزانه بین ریاض و مسکو در تردد است و لوازم و کالاهای مورد نیاز در این سفر را جابه‌جا می‌کند. تاکنون بیش از ۸۰۰ کیلوگرم مواد غذایی برای استفاده شاه عربستان و هیئت همراه جابجا شده است.

سرویس جهان مشرق - فارغ از اقدامات و تجهیزات معمولی که برای سفر هر مقام ارشد یک کشور به کشورهای دیگر می شود، سفر ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی به  روسیه نیز مانند بسیاری از سفرهای پادشاه سال‌خورده عربستان شاهد اقدامات عجیب‌ وغریب بود که مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است.

در همین رابطه خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد که در این سفر بالغ بر ۱۵۰۰ نفر به عنوان هیئت همراه در کنار پادشاه عربستان حضور داشتند و تمامی موارد مورد نیاز، از پله برقی گرفته تا فرش ویژه ملک سلمان را برای او جابجا می‌کردند.

با این وجود تصاویر منتشر شده از مسکو نشان می‌دهد که پادشاه عربستان بعد از ایجاد خرابی در نیمه راه فرود از هواپیما در  پله برقی مجبور شد پله‌ها را پیاده پایین بیاید. علاوه بر اینها حضور گسترده نیروهای امنیتی برای حفاظت از وی  و حضور فراوان خودروهای پلیس قابل توجه بود.

این خبرگزاری به نقل از یک منبع که او را منبع مطلع خواند ، تأکید کرد که یک هواپیمای سعودی روزانه بین ریاض و مسکو در تردد است و لوازم و کالاهای مورد نیاز در این سفر را جابه‌جا می‌کند. بر اساس این گزارش تاکنون بیش از ۸۰۰ کیلوگرم مواد غذایی برای استفاده شاه عربستان و هیئت همراه جابجا شده است. این میزان علاوه بر یک پله برقی طلا، برای پیاده شدن از هواپیما، اثاثیه و فرش به عنوان بخشی از ۴۰۰ تن محموله و وسایل شخصی است که پادشاه عربستان با خود به روسیه برده است.

بنا بر اعلام این منبع اعضای هیئت پادشاهی برخی از کارمندان هتل را با کارمندان خود تبادل کرده‌اند ، چرا که آنها به خوبی می‌دانند که اعضای ارشد هیئت قهوه خود را چگونه دوست دارند. همچنین اسباب و اثاثیه ویژه ملک سلمان نیز در محل اقامت وی در هتل «چهار فصل» (four seasons) قرار داده شده است.

براساس گزارش‌های موجود، دولت عربستان دو هتل گران‌بها را به صورت کامل در این سفر رزرو کرده است. این هتل‌ها شامل هتل های «ریتز کارلتون و فور سیزنز» هستند. هتل فور سیزنز برای پذیرش هیئت همراه پادشاه عربستان مجبور شد برخی از رزروهای خود را لغو کند و برخی افراد که به صورت دائمی در این هتل زندگی می‌کنند را نیز جابه‌جا کند.

نگهبان درب هتل که با لباس قرمز در جلوی هتل فور سیزنز حضور دارد، می‌گوید که این هتل تا روز ۸  اکتبر به صورت کامل رزرو شده و برای استفاده عموم آزاد نیست.

 نایب رئیس اتحادیه هتل‌ها و رستوران‌ها در روسیه می‌گوید که هزینه‌های رزرو کامل دو هتل در جریان این دیدار احتمالاً به مبلغی حدود ۳ میلیارد دلار برسد. این رقم شامل خدمات و وعده‌های غذایی و خدمات دارویی و سلامتی اعضای هیئت مذکور نمی‌شود.

براساس گزارش‌های موجود ۱۲۵ سرآشپز و دستیاران آنها نیز این هیئت را همراهی می کنند و پادشاه خدمتکاران هتل را با خدمتکاران خود تعویض کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    41 1
    مشرق 3 میلیون دلار فکر کنم درست باشه 3 میلیارد دلار که باهاش 30 ویا 40 تا هتل 6 ستاره میشه ساخت.
  • محمود IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    7 16
    اره بابا اقراق کرده سه ملیارد دلارواسه اجاره دوتا هتل
  • اقایی US ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    8 6
    از ترس ایران رفته دم مسکو رو ببینه. من به روسها اعتماد ندارم. هر کجا پول و منافع باشه به اون طرف تمایل می کنه. عربستان با این کشتاری که در یمن کرد مورد تنفر دنیا است. فقط نیروی مردم خودمان مهمه.
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      11 6
      اگه روسیه سمت پول بود تابحال صدباره ایران رو به عربستان و آمریکا فروخته بود اما این روسیه نه شوروی گورباچفه نه روسیه یلتسین، از وقتی پوتین سرکار اومد سیاستهاشون کلا تغییر کرده
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    11 16
    با توجه به دیدی که از روسها دارم، اگه ملک سلمان نتونه پوتین را بخره یا حداقل برای مدتی اجاره کنه، نشون میده ما قبلا باج هنگفتی بهش دادیم که ملک سلمان هم از پرداخت اون عاجزه!
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      3 7
      پس ما خیلی بیشتر از عربستان در آمد نفتی دارم دیکه!
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    0 0
    ملعون به چه حقی این همه ولخرجی میکنه؟ مگه ارث بابای پدر...شه؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس