حاجی بابایی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: براساس قانون برنامه ششم توسعه کشور، دولت موظف است سطح زندگی کارکنان دولت را با نرخ تورم متناسب کند.

به گزارش مشرق، حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: بخشنامه بودجه ٩٧ که عنوان شده است دستگاه ها افزایش حقوق ٥ درصدی را از بهره وری خود دستگاه پرداخت کنند، آینده مبهمی را در افزایش حقوق کارکنان دولت ایجاد کرده است.


وی افزود: براساس قانون برنامه ششم توسعه کشور، دولت موظف است سطح زندگی کارکنان دولت را با نرخ تورم متناسب کند، لذا این مصوبه نمی‌تواند در تحقق این هدف از قانون برنامه ششم موثر باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به نقدینگی موجود در جامعه و تاثیر آن سطح زندگی شهروندان و به ویژه کارکنان دولت تصریح کرد: دولت باید به دنبال راهکارهایی باشد که کارمندان بتوانند در تامین ملزومات زندگی در سختی نباشند.

حاجی بابایی گفت: این نوع نگاه به افزایش حقوق کارکنان دولت عادلانه نیست و قطعا به شکاف عمیق دریافتی های کارکنان دولت خواهد شد.

وی تاکید کرد: این بخشنامه مغایر با ماده ۲۸و۲۹و ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه در همسان سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان دستگاهها اجرایی است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در این رابطه به افزیش حقوق پرسنل دستگاههای فرهنگی به ویژه معلمان اشاره کرد وگفت: برای مثال با توجه به شرایط حاکم بر سیستم آموزش وپرورش به عنوان یک دستگاه تولید کننده دیربازده که خروجی آنها در طول زمان به بهره وری می رسند و درآمدی ندارد، چگونه این افزایش را می توان توجیه کرد.

رییس فراکسیون نمایندگان ولائی مجلس خاطر نشان کرد: در شرایطی که کاهش بودجه های آموزش و پرورش منجر به افزایش تراکم دانش آموزی در کلاس های درس شده است، چگونه می توان برای افزایش حقوق کارکنان آموزش وپرورش به درآمدهای این دستگاه اتکا داشت؟

وی تاکید کرد: در دستگاههای فرهنگی از جمله آموزش و پرورش ، وظیفه ذاتی اتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه وبه اخص در آموزش و پرورش،ارتقای سطح تعلیم وتربیت کودکان ونوجوانان کشور است و تاکید بردرآمدزایی با ماهیت وکارکرد این دستگاهها در سطح کلان منافات دارد.

حاجی بابایی افزود: وظیفه دولت و مجلس این است که این دستگاههای فرهنگی را به صورت مطلوب اداره نموده و بودجه کافی را به آن اختصاص دهد.

عضو کمسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دغدغه مسولین باید عمل به سند تحول بنیادین باشد.

وی اظهار داشت: در این سند تاکید بر آن است که برنامه ها باید به سمت افزایش سهم اعتبارات آموزش و پرورش از تولید ناخالص داخلی به میزان مناسب و افزایش سهم هزینه های غیرپرسنلی در بودجه جاری آموزش و پرورش باشد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • علی IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
    3 1
    سر جناب نوبخت سلامت باشه
    • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      0 0
      احسنت و آی گفتی. ایشان که فقط به فکر حفظ منافع تاجران تراریخته ای هستند که حسب اتفاق در سازمان ایشان به حساسترین فعالیت مشغول بوده و براحتی بودجه های نجومی در اختیار دارند که صرف همه چیز می شود جز تحقیق و تفحص اما در مورد کارمندان عجز و لابه تحویل میدهند کانه تقصیر کارمندان است که مدیران ارشد همه کار می ککند جز کاری که وظیفه شان است.
  • حمید IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
    2 6
    خب اگر قرار باشه 15 یا 20درصد افزایش باشه اونوقت حقوقهای نجومی، خیلی نجومی تر میشه بازم شما یه سوژه جدید و مطلب و ...!!!!!!!!
    • محمد IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      5 0
      نجومی بگیران که دویست درصدی اضافه میشه اونم بی سرو صدا این برای بدبخت بیچاره هاست تو بوق میکنند ولی عملا چیزی از توش بیرون نمیاد.
  • غضنفر IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
    0 0
    فقط نگو حقوق حضرات در ریاست جمهوری و وزارت کشور و ... هم از نظر درصدی مثل سایر دستگاهها افزایش پیدا میکنه که از خنده دل درد میگیرم
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    3 1
    درود بر شرف و انسانیت این نماینده مردمی مجلس
  • بازنشسته ارتش IR ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    6 1
    همه مصیبت مردم کارمند و بازنشسته از شما نا نمایندگان است
    • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      1 0
      سلام درود برتو برادر رزمنده
  • رضا IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    1 0
    فکرمیکنه تا دوسه سال دیگه یه مبلغی هم باید دستی کارمندا به دولت بدن
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    0 0
    بله كاملا" درسته پرداخت حقوق ها كاملا" غيرمنصفانه است و در شان دولت اسلامي نيست ، پرداختي به كارمندان شركت هاي برق ، آب و فاضلاب ، ديوان محاسبات ، بازرسي ، شركت نفت با بقيه كارمندان اختلاف فاحش و غيرقابل قبولي دارد نميدانم چرا؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • حسن نوشادی IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    0 0
    س همگان میدانند در مدت زمانی کع از عمر جمهوری اسلامی میگذرد معلمان محروم ترین قشر جامعه از نظر اقتصادی بوده اند ودنیا می داند کشوری که به اموزش وپرورش توجه کافی نکند در مبان مدت انچنان اسیبی می بیند که غیر قابل جبران است زیر معلم گرسنه هر که باشد تعهد کاری ندارد بیاییم به خود وجامعه خود دروغ نگوییم
  • ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    0 0
    اگر تصمیم‌گیرندگان این مقدار افزایش حقوق کارمندان، صداقت دارند، بینی و بین الله بیان فقط افزایش سال قبل خودشون‌ در ریاست جمهوری‌رو منتشر کنن
  • کارمند بازنشسته ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    0 0
    اینی که اعلام شده برای عموم هست نه برای خودشون و...! وقتی دستگاههای نظارتی‌مون اونقدر منفعل تشریف دارن که نمیان و یا نمیتونن تبعیض بین دستگاههای دولتی رو در افزایش حقوقها بررسی و اعلام کنن!. وضع کارمندان همینی که هست.
  • جواد مرتضوی دانشگاه علوم پزشکی IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    1 0
    لطفا مشرق منتشر کن و پیگیر باش حمیدرضا حاجی بابایی نماینده محترم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه با عرض سلام وزارت بهداشت با داشتن نزدیک به 500 هزار نفر کارمند بعد از اموزش پرورش بزرگترین نهاد دولتی به حساب میاید اما مشکلات کارمندان این بخش به دلایل گوناگون مغفول مانده ما جمعی از کارمندان علوم پزشکی از جنابعالی تقاضا داریم در ارتباط با دو موضع ذیل پیگیری بفرمائید 1 - با توجه به ابلاغ دولت در فردوردین امسال برای اعطای یک طبقه تشویقی به کلیه کارکنان هنوز دانشگاه ( و البته وزارت بهداشت ) این طبقه تشویقی را در احکام منظور نکردند 2 - هر سال زمزمه افزایش حقوق 35 درصد تا 50 درصد کارمندان مطرح میشود که دولت به دستگاههای اجرایی اختیار افزایش حقوق را داده و برخی دستگاههای اجرایی و البته برخی دانشگاهها انرا اجرایی کردند ولی ما همچنان منتظریم و این تبعیض در پرداختی ها بدتر از افزایش سال بعد است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس