حسن روحانی

رئیس‌جمهور روحانی در حالی در اشاره به برجام خود از آیات قرآن استفاده کرده است که روند مذاکره با غرب پیش از او هم جریان داشته است. اما نه به هر قیمتی...

سرویس سیاست مشرق- رئیس‌جمهور روحانی، روز شنبه گذشته و در آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها در محل دانشگاه تهران، طی سخنانی با اشاره به برجام خود گفت:

«امروز اگر آمریکا تخلف کند، همه دنیا آمریکا را محکوم می‌کنند و نه ایران را و جالب اینکه عده‌ای با وجود این شرایط به ما می‌گویند که چرا اعتماد و مذاکره کردید. این عده اگر شاید در زمان پیامبر(ص) نیز بودند به پیامبر گرامی اسلام(ص) ایراد می‌گرفتند چرا که در قرآن مجید خطاب به پیامبر(ص) آمده است "تو معاهدات فراوانی با کفار بستی که هر دفعه هم آن را نقض کردند". آیا می‌شود به پیامبر(ص) ایراد گرفت که چرا با وجود نقض عهدهای متعدد باز هم نسبت به آن اقدام می‌نمودند؟»

وی همچنین با تأکید بر اینکه پای عهد ایستادن به ضرر متعهد به توافق نیست، اظهار داشت: کسی که نقض عهد می‌کند حیثیت و اعتبار خود را زیر سوال می‌برد و ما راه درست را انتخاب کردیم.[1]

***

اشاره آقای روحانی به آیه 56 سوره انفال است که می‌فرماید: الَّذِینَ عَاهَدْتَ مِنْهُمْ ثُمَّ یَنْقُضُونَ عَهْدَهُمْ فِی کُلِّ مَرَّةٍ وَهُمْ لَا یَتَّقُونَ ﴿٥٦﴾

البته رئیس‌جمهور به هر دلیلی نخواست دو آیه بعدی را هم مورد اشاره قرار دهد که خداوند در آنها می‌فرماید: فَإِمَّا تَثْقَفَنَّهُمْ فِی الْحَرْبِ فَشَرِّدْ بِهِمْ مَنْ خَلْفَهُمْ لَعَلَّهُمْ یَذَّکَّرُونَ ﴿٥٧﴾ وَإِمَّا تَخَافَنَّ مِنْ قَوْمٍ خِیَانَةً فَانْبِذْ إِلَیْهِمْ عَلَیٰ سَوَاءٍ ۚ إِنَّ اللَّهَ لَا یُحِبُّ الْخَائِنِینَ ﴿٥٨﴾

ترجمه: پس اگر در میدان نبرد بر آنان دست یافتی [با دچارکردنشان به مجازات سنگین]، دیگر کسانی را که پشت سر آنان [از هر قوم و طایفه‌ای] هستند بترسان، [و آنها را به شدت پراکنده ساز] تا عبرت گیرند !«57»

و اگر از پیمان‌شکنی مردمی [که با آنان هم پیمان هستی] بیم داری، از راهی درست و عادلانه به آنان خبر ده که پیمانشان لغو شده است؛ زیرا خداوند خائنان را دوست ندارد.«58»

جدای از استنکاف شاید عامدانه رئیس‌جمهور از اشاره به دو آیه بعدی و معنای واضحی که در هر سه آیه و در کنار هم وجود دارد، اما به لحاظ سیاسی نیز مشخص نیست چرا آقای روحانی تلاش دارد اشتباه بزرگ و مسلّمی مثل برجام خود را برگرفته از آیات قرآن مجید معرفی کند؟!

ایشان هرگز مفتّح و آغازگر راه مذاکره نبوده‌اند کما اینکه قبل از ایشان نیز روند مذاکرات در تیم دیگری و توسط افراد دیگری در حال انجام بوده است.

بنابراین حاکمیت نظام اسلامی در حال عمل به تفسیر عقلانی آیات قرآن کریم و پیاده‌سازی آنها در روش و منش خود بوده است و در قضیه مذاکره با غرب و دشمنان کشور هرگز اتفاق جدیدی رخ نداده است که آقای روحانی مدّعی آن باشد.

گزینه بعدی در رابطه با اظهارات عجیب رئیس‌جمهور روحانی آنست که صدالبته عقل سلیم نیز ایجاب می‌کند که انسان گاهی با دشمن خود و از سر «نرمش قهرمانانه» مذاکره و یا حتی توافق کند، حتی با اینکه می‌داند دشمن این توافق را خواهد شکست...

اما این معنی کجا و «کرنش ذلیلانه» و «توافق به هر قیمتی» کجا؟!

عمل عقلانی مذاکره از سر عزتمندی کجا و تقّلا برای وارد کردن لااقل چند هواپیما به کشور در پیشاانتخابات، عجله برای حصول توافق و خود را به تجاهل زدن در قبال تحریم‌های پساتوافق کجا؟!

و نکته دیگری که درباره اظهارات آقای روحانی بایستی حتما به آن اشاره کرد این است که این اظهارات و اشاره ایشان به آیه‌ای از قرآن کریم اتفاقاً دولت اعتدال را به محکمه‌ای پر سؤال‌تر و پر چالش‌تر در پیشگاه مردم و تاریخ رهنمون می‌شود...

زیرا بدیهیست که نمی‌شود با فرمول «وَ یَقولونَ نُؤمِنُ بِبَعضٍ وَ نَکفُرُ بِبَعض» به آیات قرآن اشاره و خود را مدعی پیروی از آیات قرآن معرفی کرد.

جدای از دریافت اشتباهی که آقای روحانی از آیه 56 سوره انفال داشته و 6 سال تمام، فرصت‌های کشور را به بهانه یک برجام بی‌دستاورد تباه کرده است، بایستی این سؤال را نیز پرسید که آیا «ابراز خوشبینی به دشمن»، «اعتماد به قول کتبی و البته غیر رسمی دشمن»، «تحقیر توان داخلی کشور و نظام اسلامی»، «رفتارهای ذلیلانه»، «قول‌های دروغین به مردم در قبال برجام»، «ولنگاری نسبت به وجود جواسیس اصطلاحی قابل رصد در تیم مذاکره‌کننده» و «انتقاد از فعالیت‌های موشکی کشور به بهانه توافق با دشمن» هم منبعث از آیات قرآن کریم بوده‌اند؟!

آقای روحانی آیا برای این رفتارها که برای هریک چندین مثال و شاهد وجود دارد هم می‌توانند به قرآن کریم اشاره کنند و دریافتی ولو غلط حتی از آیات وحی ارائه کنند؟!

در خاتمه ذکر یک مسئله ضروریست و آن تأکید چندین ساله آقایان روحانی و ظریف بر این معناست که اگر کاخ سفید نقض عهد کند، دنیا آمریکا را محکوم خواهد کرد!

اولاً من‌باب کنایه باید گفت که آقایان اگر می‌توانند در همین اوضاع فعلی، بانک‌های کشورهای غربی و شرقی! که از ترس آمریکا با ایران همکاری نمی‌کنند را به همکاری با ایران مجاب کنند، محکوم کردن آمریکا پیشکش...

ثانیاً آقایان گویا نمی‌دانند که ترساندن آمریکا از محکوم شدن مثل ترساندن مرده از بیماری طاعون است. به سخن دیگر اینکه مگر از محکوم شدن آمریکا در قبال جنگ ویتنام و حوادث پاناما و بمباران هسته‌ای ژاپن، چه چیزی عاید منتقدان شد که قرار است از محکوم شدن آمریکا در قبال برجام شود؟!

و ثالثاً شوربختانه بایستی اشاره کرد که این فرض مقامات دولت اعتدال از روز اول هم غلط بود زیرا هیچ بخشی از سازمان‌های بین‌المللی در اختیار حقیقت نیستند که قرار باشد در روز مبادا به کمک آقایان ظریف و روحانی بشتابند و خباثت آمریکا را ثابت کنند.

این اشتباه آقایان ظریف و روحانی بود که یک روز به آمریکا اعتماد کردند اما مدتی بعد مجبور به عقب‌نشینی و اعلام اعتماد به آژانس اتمی شدند، اکنون نیز که آقای آمانو صراحتاً بر بازدید از اماکن نظامی ایران تأکید کرده است، مقامات دولت اعتدال مجددا مجبور به عقب‌نشینی شده و به چیزهای دیگری التجا می‌برند...

آیا ساده‌لوحی نیست که در این فرایند، کسی منتظر ظهور حقیقت و محکوم شدن آمریکا باشد؟!

البته اگر پای «خوشبینی‌های عامدانه» و «امثال شبه موسویان‌ها» در میان نباشد...

***

1_http://www.president.ir/fa/101066

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 60
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 30
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
    42 7
    هرکاری متخصص خودش رو میخواد . اصولا در اسلام هم باید اطلاعات کافی داشته باشید بعد نظر بدهید جناب شیخ حسن
    • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      20 4
      تفسیر به رای قران کریم حرام است گناه کبیره است نفهم بفهم بزنم تو دهنت
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      5 3
      مشرق یه مقاله ایی بنویس ببین از زمانی که روحانی سر کار اومده جز بدبختی و ضرر چیزی برای سهامداران نداشته بازار داره شدیدا نزول میکنه به خاطر حرف های ترامپ و دولت روحانی هم هیچ حمایتی از این بازار نداره. در حال بلوک زنی و شاخص سازی و مثبت کردن شاخص هستند و این در حالی است که سهم های ما داره منفی 5 میخوره. اخه دردمونو به کی بگیم.
    • سید IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      3 3
      کلا ما از ابتدا دلواپس همین موضوعات بودیم و گرنه منفعتی نداشتیم میگفتیم حالا که دارین قرارداد میبندین حداقل درست ببندین حداقل تضمین بگیرین
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      10 3
      این تفسیر آقای روحانی از قرآن کریم و گفتن بعضی از آیات و نادیده گرفتن بعضی از آیات قرآن کریم بنده رو یاد یک لطیفه ای انداخت که گفتنش خالی از لطف نیست. یک بنده خدایی که ادعای مسلمانی می کرد نماز نمی خواند؛ مردم بهش گفتند چرا نماز نمی خوانی؟! آن شخص در جواب گفت مگر ندیدی و نخواندی در قرآن کریم که خداوند فرموده است: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَقْرَبُوا الصَّلَاةَ . ای کسانی که ایمان آوردید نماز نخوانید. این لطیفه حاکی از این هست که آن شخص قسمتی از آیه را گرفته و بقیه آیه که حاکی پیام کل مطلب و منظور خداوند هست را به آن اشاره نمی کند. در آیه فوق آمده است: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَقْرَبُوا الصَّلَاةَ وَأَنْتُمْ سُكَارَى حَتَّى تَعْلَمُوا مَا تَقُولُونَ وَلَا جُنُبًا إِلَّا عَابِرِي سَبِيلٍ حَتَّى تَغْتَسِلُوا وَإِنْ كُنْتُمْ مَرْضَى أَوْ عَلَى سَفَرٍ أَوْ جَاءَ أَحَدٌ مِنْكُمْ مِنَ الْغَائِطِ أَوْ لَامَسْتُمُ النِّسَاءَ فَلَمْ تَجِدُوا مَاءً فَتَيَمَّمُوا صَعِيدًا طَيِّبًا فَامْسَحُوا بِوُجُوهِكُمْ وَأَيْدِيكُمْ إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَفُوًّا غَفُورًا. اى كسانى كه ايمان آورده‏ ايد در حال مستى به نماز نزديك نشويد تا زمانى كه بدانيد چه مى‏ گوييد و [نيز] در حال جنابت [وارد نماز نشويد] مگر اينكه راهگذر باشيد تا غسل كنيد و اگر بيماريد يا در سفريد يا يكى از شما از قضاى حاجت آمد يا با زنان آميزش كرده‏ ايد و آب نيافته‏ ايد پس بر خاكى پاك تيمم كنيد و صورت و دستهايتان را مسح نماييد كه خدا بخشنده و آمرزنده است.
    • IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      0 0
      خوب ایشون دکتراشو از انگلیس گرفته باید هم تفسیر قرآنش با بقیه یکم فرق کنه چیز عجیبی نیست
  • ناشناس IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
    26 1
    وقتی امریکایی ها خواستار مذاکره مجدد در برجام برای متوقف کردن برنامه موشکی ایران شده اند یعنی مذاکرات هسته ای از پایه اشتباه بود چرا که باعث زیاده خواهی آنان شده و به طمع برای تضعیف قوای دفاعی و نظامی ایران افتاده اند.
  • اعظم IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
    33 2
    آقای روحانی بالا غیرتن دست از سر ایران بردار دیگه چیزی ازش نمونده
    • محمد IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      16 1
      میگن انسانی که در حال غرق شدن هست به هر خاشاکی چنگ میزنه
  • ناشناس IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
    26 1
    آیه شریفه اشداء علی الکفار و رحماء بینهم باید در دستور کار مسئولان نظام اسلامی باشد و مادر تحریمها که ترامپ اخیرا"برعلیه ما تصویب کرد هزینه سازش با استکبار است .
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
    3 54
    روحانی دوست داریم.
    • IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      2 1
      من خیلی ازش بدم میاد و متنفرم
  • US ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
    34 2
    تفاسیر التقاطی پرزیدنت
  • مهلقا IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
    36 1
    این قضیه تحریف آیات قرآن کریم با زدن سر و ته آیه و انتخاب یه قسمت ناقص از جمله رو زمان پیامبر یک شخص که اسمش رو نمیشه برد ولی همه می دانند هم انجام شد و عاقبت اون شخص و برخوردی که پیامبرص و امام علی ع با اون و یارانش کردن و عاقبت اون رو همه می دانند! در مورد آیت الکرسی هم همین داستان تحریف رو داریم دوستان آخر آیه که خداوند وعده خالد بودن در جهنم برای کسانی که اولیا طاغوت رو انتخاب کنن یعنی دائمی بودن در جهنم رو کلآ سانسور می کنن و فقط بر اساس دو کلمه لا اکراه شروع به تحریف کل آیه می کنن!یکی هم این وسط نمی پرسه این چه انتخابی هست که آخرش جهنم ابد هست!! و کجای این آیه گفته انسان خودش می تونه انتخاب کنه در قیامت بره بهشت یا جهنم در حالی که در قیامت همه کاره خداست و حکم قضاوتش خود قران نه حتی به قول آیت الله بهجت فومنی تفسیرها چه رصد تحریف ها!!...حرف زیاد هست ولی باید جوری نوشت که قابل انتشار باشه بحرحال وقتی بخشی از ملت حتی یک بار ترجمه فارسی قرآن رو هم نخونده باشه نباید تعجب کرد کار به اینجا برسه..
  • امید IL ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
    20 1
    روحانی باید ھر چه زودتر دستش رو بشه
  • ناشناس IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
    23 1
    آقای روحانی امروز بازهم از مذاکره !!! امام حسین(ع) فرمودند اما باید به این نکته عنایت فرمایند که امام حسین(ع) اگر اهل سازش و مذاکره با دشمن و کفار بود هرگز در صحرای کربلا به شهادت نمی رسید و خانواده اش اسیر دشمن نمی شدند.
  • ناشناس IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
    24 1
    به رئیس جمهور محترم توصیه میکنیم این برجام بی فرجام را هر چی بیشتر هم بزنند بوی گندش بیشتر بلند می شود بهتر است بفکر اجرای اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال باشند و برجام نافرجام را فراموش نمایند.
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
    18 1
    رئیس جمهور محترم انتخابات تمام شده و بقول بعضی ها بین بد وبدتر شما انتخاب شده ایداما بدتر را کسی قلمداد کردند که پست ریاست جمهوری را اشغال نکرده بود ولی تهمت بدتر خورد
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
    18 1
    دیگه به قول فرنگی ها مریض شدیم از این نوع گفتمان روحانی. چیزهایی که وجود نداره را به منتقدان نسبت دادن و بعد محکوم کردنشان و ژست پیروزی گرفتن!!
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
    4 30
    احسنت بر روحاني
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
    20 1
    اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد اللهم العنهم جمیعا مشرق به غیرتت منتشرش کن. ترکیدیم بابا
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
    3 25
    چون تفسیر روحانی به نفع شما نبوده تفسیر درستی نبوده و
    • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      20 1
      خیر جناب، ما برای حرفمون دلیل داریم و اون هم دو آیه بعدی که روحانی گفته
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
    23 1
    کار به جایی میرسد که حتی خود نیز دروغ های خود را باور میکنند !!! بهتر است برای نجات از باتلاق خودساخته و توهمات حیرت انگیز یک بار برای همیشه حقایق را بگوید و تا ابد خلاص شود . النجاة فی الصدق .
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
    2 34
    درود بر روحانی درود بر روحانی ننگ بر شما
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
    12 1
    تفسیر به رأی در دین و اینکه هرکس فکر کند با یک عبا و عمامه صاحب دین و دنیا می شود بلایی است که در آ خرالزمان بر سر مردم این قشر می آ ورد ورو در روی صاحب الزمان عج قرار دارند
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
    21 1
    یاد تفسیرهای متوهمانه و...خاتمی افتادم .
  • US ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
    2 24
    برجام، خار چشم دشمنان ایران. هر کی دلش برای ایران می تپه، بگه یا علی.
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      23 1
      برجام فقط باعث غروب صنعت هسته ای ایران شد و دیگر هیچ !
    • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      3 1
      برجام هزار تا بدبختی برای مردم ایران داشته، نه فقط برای هسته ای! الان دلار داره میره به سمت چنج هزار تومان و دولت کلا خاموش و مسکوت است!!!!
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
    4 0
    روحانی...
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
    21 0
    یکی نیست بگه بابا زیر برجام زاییدین
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
    21 0
    منافق از قرآن چیزی که به ضررش باشه رو نه میگه نه عمل میکنه
  • مهدی از قم IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
    14 0
    حال و روز این روزهای اقای روحانی و دولت و جریان اصلاحات رو که میبینم یاد شخصی میافتم که داره در باتلاق فرو میره و به هر چیزی چنگ میزنه.اون هم باتلاقی خود ساخته
  • ناشناس IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    0 20
    سایت مشرق نیوز و مدیر محترمش .. این پست های ضد دولتی رو به فتا گزارش میدم و ازتون شکایت می کنم . حالا ببین کی گفتم یادت باشه
    • ناشناس IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      12 0
      دلا بسوز که سوز تو کارها بکند / دعای نیم شبی دفع صد بلا بکند
    • ناشناس IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      14 0
      بدو برو شکایت کن !!! خخخخخخخخخخ
    • ناشناس IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      17 0
      طرفداران شیخ حسن هم مثل خودش ظرفیت انتقاد ندارند .
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    12 0
    آمریکا نه تنها از محکومیت نمی ترسد بلکه از محکونیت محکومی چون اسرائیل جلوگیری می کند .
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    15 0
    علت ناراحتی شما قابل درکه آقای روحانی !!!! اما بهتره چاره ی دیگری بیاندیشی !!!! با قرآن و سیدالشهداء و مقدسات نه . خیلی خطرناکه . تاریخ بهترین گواهه .
  • IR ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    11 0
    چرا مسئولین کشورمون در مقابل غرب و آمریکا اینقدر تسلیم و دست بسته و منفعل هستن ؟؟؟ میگفتیم ما اهل کوفه نیستیم ولی آقایون منصفانه نگاه کنیم ما اهل کوفه هستیم ...
  • عبدالله IR ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    11 0
    اجرکم عندالله ...آقای روحانی مردم ازقرآن بی اطلاع نیستندکه بهره ای نابجاوناصواب ازقرآن برای برجامت برداری وچنین عالی به شکرخدابلندگوبدستی بی ادعاوقرآن شناس درمیدان دین شناسی شکستت میدهدشکستتنی ؛ بازهم به میدان باش !
  • IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    13 0
    از تمام دستاوردهاي برجام به پيروزي اخلاقي رسيديم ، الحمدالله بازم دستمون خالي نموند
    • ناشناس IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      10 0
      این گفته مثل این است که فرماندهی در جنگ نیروهای خود را تسلیم دشمن نماید و بگوید ما اخلاقا"پیروز شدیم !
  • IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    14 0
    تا چند ماه اینده تقصیر برجام را مثل خوارج به گردن دیگران خواهند انداخت وحماسه مقاومت را با عکس یادگاری درکنار کعبه عوض مکنند حالا ببینید.
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    17 0
    یک زمانی می خواستند اسلام بدون روحانیت را علم کنند ولی امروز ما با روحانیت بدون اسلام روبرو هستیم
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
      3 0
      افرین بر این نظر بسیار خوب ومناسب شما هم وطن عزیز
  • علی ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    9 3
    اگر این نظام اسلامی است پس کفر چیست؟!!!
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    12 1
    مشکل از مردمه. هاشمی، خاتمی، احمدی نژاد و روحانی را مردم خواستند قالیباف و توکلی و زاکانی را مردم نخواستند
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    14 0
    انشاالله به زودی حقیقت اشکار خواهد شد.خادم وخائن مشخص خواهد شد
  • بنده خدا IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    14 0
    وقتی مردم برای این فریب ها و دروغ ها کف می زنند و خوشحالند باید هم با اعتماد به نفس این حرف ها رو بزنند. وقتی مردم چشمشان روی دزدی و اختلاس بسته اند و تهمت ها به دیگران نقل مجالسشان است باید هم این حرف ها شنیده شود.
  • ا IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    15 0
    تاریخ ثبت میکند که امریکا چه کلاه گشادی سر روحانی و ظریف گذاشت
  • ناشناس IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    17 0
    جالب اینجاست که جناب روحانی از صلح پیامبر(ص) می گویند اما از غزوات و جنگ های پیامبر و امیرالمومنین با کفار هیچ نمی گویند !
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    2 0
    برجام به نقطه شکست رسمی رسیده و ۱۰ تا روحانی دیگر هم نمی توانند آنرا از شکست رسمی و بی دستاوردی نجات دهند.
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    6 0
    نمی دانم چرا علما سکوت کرده اند واز این تفسیر به رای ها بر نمی افروزند....
  • DE ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    3 0
    تفسير روحاني در بسياري چيزها عجيب و حتي در مقابل برجام ًآقاي روحاني اخيرا گفته که در برجام به منافعي رسيديم كه غير قابل برگشت است اول ايشان بايد اين منافع بزرگ را براي ملت توضيح دهد چون اين برجام در زندگي مردم ايران هيچ تأثيري نداشته همه ما خانواده در ايران داريم و آنها به ما مي‌گويند چه تأثيري در زندگي آنها داشته كه نداشته! و بسياري از دلسوزان كشور نظري خلاف ايشان دارند و به درستي مهمتر از همه اينها اين حرف كه ايران منافع زيادي از برجام برده و كلا همه منافع برجام را ايران بدست اورده و امريكا منافعي نبرده دقيقا حرف ترامپ رواني و ديوانه است كه حتي قبل از رئيس جمهور شده اين موضع انتخاباتي ترامپ بوده و از زماني كه انتخاب شده مرتب در هر فرصتي اين را بيان ميكند چگونه است كه روحاني همصدا با ترامپ شده و از منافع بزرگ ايران در اين برجام سخن ميگويد كه ميشود تيتر بزرگ بي بي سي و دويچه وله ؟ خوب بياد دارم و در زماني كه تيم مذاكره مشغول مذاكره با ان شش كشور زور گو بود در حاليكه تيم مذاكره كننده در حال مذاكره بود روحاني حرفي زِد كه هنوز هم حيرت اور است روحاني گفت صندوق بيت المال خالي است و كشور پول ندارد همه ميدانيم كه زماني چنين مذاكراي صورت ميگيرد هميشه بايد از موضع قدرت با زورگويان وارد مذاكره شد ولي روحاني با اين حرف خود ايران را در نقطه ضعف قرار داد درست همان چيزي كه قلدران طرف مقابل خواهان ان بودند اين خطاها جبران ناپذير است و منافع كشور را ضايع كرده است حالا هم كه از منافع بزرگ ايران از برجام ميگويد كه تائيد حرف ترامپ است ايا ايشان از سر نا اگاهي سر بزنگاههاي حساس اين سخنها را ميگويد ؟ من چنين گماني ندارم ،
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    7 0
    باز هم برای توجیه مذاکرات‌شان فرهنگ عاشورا را تحریف کردند و گفتند امام حسین [علیه السلام] هم، با عمر سعد مذاکره کرد. وقتی با هم صحبت کردند اسمش را می گذارند مذاکره دیگر! حالا شما هر چه می خواهید بگذارید! ببینید اهل بیت و امام حسین چقدر مظلوم هستند که رئیس جمهور مملکت شیعی اینطور فرهنگ عاشورا را تحریف می کند و صدای عموم ملت در نمی آید. جناب آقای شیخ حسن روحانی. هر صحبت کردنی را مذاکره نمی گویند. مثلا صحبت معلم با دانش آموز را تدریس می گویند نه مذاکره. صحبت پزشک با بیمار را معالجه و تیمار کردن بیمار می گویند نه مذاکره. صحبت خریدار با فروشنده را معامله می گویند نه مذاکره. صحبت بازجو با متهم را بازجویی می گویند نه مذاکره. در جریان عاشورا هم صحبت و گفتگوی امام حسین علیه السلام با عمر سعد مذاکره از آن نوعی که شما با آمریکا مقصودتان هست نبود. بلکه امام حسین علیه السلام عمرسعد ملعون را نصیحت کردند که از یاری و پشتیوانی یزید دست بردارد و خودش را بدبخت روزگار نکند. امام حسین علیه السلام عمرسعد ملعون را نصیحت کردند که اگر به هوای حکومت ری قصد ریختن خون اهل بیت را دارد بداند که به خواسته و حاجتش نخواهد رسید و به آن شقی فرمود این را بدان که در صورت ریختن خون اهل بیت از گندم ری مشتی بیشتر به او نخواهید رسید. جناب آقای روحانی؛ امام حسین علیه السلام در روز عاشورا به ما آموخت که ذلت نمی پذیرند. و فرمودند هیهات من الذله. امام حسین علیه السلام برادران و خانواده اش را فدای اسلام کردند ولی قدمی از آرمان های اسلام و قرآن عقب ننشستند. ولی در مذاکرات ما چطور شد؟! انرژی صلح آمیز هسته ای دادیم و متهم به ساخت بمب اتم شدیم. ما باید به خون شهدایمان پایبند باشیم تحت لوای فرامین مقام معظم رهبری ولاغیر
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    7 0
    از ابو علی سینا آورده شده : اگر یک خطا کردی و هزار دلیل بیاوری میشود هزار و یک خطا ! ولی کو گوش شنوا !!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    1 0
    یه کم شعور و درک بیشتر لازمه!
  • GB ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    0 8
    تفسیر به رای یعنی چه ؟ مگر فقط یک تفسیروجوددارد ؟ بسیاری از علما ومراجع بزرگ هستند که نظرشان درباره مسایل شرعی و دینی با هم اختلاف دارد و منبع همه هم قران و احادیث است و هر کدام هم پیرو و مقلد خود را دارند .ربیس جمهور نیز یکی از انهاست و حق اظهار نظر دارد به اضافه رای بالای ملت .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس