خودروهای برقی ارزان قیمت

نیروی برق یکی از پاک‌ترین انرژی‌هایی است که به لحاظ صرفه اقتصادی تاکنون توانسته است نظر بسیاری از طراحان و سازندگان خودرو را به خود جلب کند.

به گزارش مشرق، این روزها با افزایش تعداد خودروها و آلودگی‌های ناشی از سوخت فسیلی آنها، بیشتر شرکت‌های خودروساز برای کمک به کاهش سطح آلاینده‌های مرگبار و حفظ بازار محصولات خود سراغ طراحی و ساخت خودروهایی رفته‌اند که از سوخت‌های پاک برای حرکت استفاده می‌کنند.
 

نیروی برق یکی از پاک‌ترین انرژی‌هایی است که به لحاظ صرفه اقتصادی تاکنون توانسته است نظر بسیاری از طراحان و سازندگان خودرو را به خود جلب کند، اما مساله‌ای که همچنان مانع فراگیر شدن خودروهای برقی در جهان شده، بالا رفتن قیمت تمام شده این گونه خودروها است.

در همین حال، شرکت جنرال موتورز یکی از آخرین محصولات خود را به بازار عرضه کرده است که با داشتن تمام مشخصه‌های یک خودروی مناسب شهری، ارزانقیمت‌ترین آنها نیز به شمار می‌رود. در ادامه با این خودروی محبوب و سبز بیشتر آشنا می‌شویم.

۱۵۵ کیلومتر پیمایش

بائوجون ای ۱۰۰ یک خودروی برقی جدید است که توسط شرکت چینی سایک که زیرمجموعه جنرال موتورز است به تولید رسیده.

این خودروی دو نفره که شباهت زیادی به نمونه اسمارت فورتو دارد و در حال حاضر فقط در چین قابل دسترس بوده به یک موتور الکتریکی مجهز است که می‌تواند ۳۹ اسب بخار قدرت و ۱۱۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

طبق اعلام طراحان شرکت سایک، همچنین بائوجون به یک باتری لیتیومی مجهز شده که با هر بار شارژ که ۷.۵ ساعت طول می‌کشد ۱۵۵ کیلومتر را می‌پیماید.

رقیب این خودرو محصولی است از شرکت تسلا که می‌تواند بیش از ۲۵۰ کیلومتر مسافت را طی کند و داخل کابین آن نیز برای پنج نفر فضای کافی وجود دارد.

شرکت ژاپنی نیسان نیز نمونه الکتریکی جوک را در حال آماده‌سازی دارد که طبق شایعات منتشر شده این خودرو نیز می‌تواند بیش از ۲۷۰ کیلومتر را طی کند اما نکته قابل توجه و برگ برنده بائوجون قیمت تمام شده آن است که براساس اعلام جنرال موتورز کمی بیش از ۵ هزار دلار (با دلار ۴۰۰۰ تومانی ۲۰ میلیون تومان) قیمت‌گذاری شده و نسبت به تسلا و جوک که قیمت‌هایی در حدود ۳۵ هزار دلار (یا دلار ۴۰۰۰ تومانی ۱۴۰ میلیون تومان) را برای خود در نظر گرفته‌اند، دارای قدرت رقابت بسیار شدیدی است.

مشخصات فنی

از مشخصات فنی این خودرو می‌توان به سیستم تعلیق مستقل در جلو و سیستم تعلیق تک‌بازویی در عقب، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز ضدقفل، فرمان الکتریکی، هشدار عابر پیاده، ترمز پارک الکترونیکی، حسگرهای پارک و قفل‌های ایزوفیکس برای صندلی ایمنی کودک اشاره کرد.

در داخل کابین مدل پایه این خودرو با یک سیستم نمایشگر ۷ اینچی چندرسانه‌ای و بالای آن دریچه‌های هوا و سیستم ورود و استارت بدون کلید روبه‌رو می‌شویم که به شکل بسیار هنرمندانه و خلاق طراحی شده‌اند.

فضای داخلی این خودرو بسیار مدرن طراحی شده و صندلی‌های به کار گرفته شده در این خودرو آرامش و راحتی لازم را به سرنشینان هدیه خواهد کرد.

طبق اعلام شرکت جنرال موتورز، محصولات دیگری همچون خودروی شاسی بلند ۵۱۰ و ۵۶۰ و همچنین سدان و هاچ‌بک ۳۱۰ نیز به زودی از سوی خودروساز چینی سایک به بازار عرضه خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
    3 17
    خیلی زشت و مزخرفه ،جدا از اینکه ساخت شرکت صهیونیستی جنرال موتورز
    • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
      4 0
      پراید و سمند خوبه
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
    1 6
    جاروبرقی
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
    5 0
    چرا از ساخت خودورهای الکتریکی ایرانی خبر رسانی نمی کنید؟؟؟؟ واردات خودرو همراه باسود است ولی ساخت خودرو در ایران مقرون به صرفه نیست
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
    9 0
    اگه بیاد ایران میشه 100میلیون
    • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
      4 0
      بی ام دبیلو آی 8 تو سایت خودش زده شروع قیمت 150 هزار دلار، تو ایران یک میلیارد و خورده ای قیمت خورده
    • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
      2 0
      بی ام دبیلو آی 8 تو سایت خودش زده شروع قیمت 150 هزار دلار، تو ایران یک میلیارد و خورده ای قیمت خورده
    • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
      2 0
      بی ام دبیلو آی 8 تو سایت خودش زده شروع قیمت 150 هزار دلار، تو ایران یک میلیارد و خورده ای قیمت خورده
    • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
      1 0
      بی ام دبیلو آی 8 تو سایت خودش زده شروع قیمت 150 هزار دلار، تو ایران یک میلیارد و خورده ای قیمت خورده
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
    1 0
    قیمتشو اینجوری حساب کنید که در امریکا یه پپسی یک دلار تا یک دلار و 50 سنت هستش در ایران هزار و پانصد تومان. پس حدود 5 میلیون قیمتش هستش برای مردم امریکا.
  • IR ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
    0 1
    سلام به شما...همه ی ما باید از یکی از میراث اهل بیت ع یعنی ولایت مطلقه ی فقیه پاسداری و نهایت حسن استفاده را بکنیم و انجام دهیم...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس