علی لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی از پرداخت 10هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی، روستاها و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت خبر داد و گفت: به دستور مقام معظم رهبری این منابع از صندوق توسعه ملی تأمین شده است.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی ظهر امروز در سفر به شهرستان اقلید در همایش بزرگ عاشوراییان که با حضور استاندار فارس، برخی از مسؤولان استانی و شهرستانی، خانواده معظم شهدا و مردم در سالن هلال‌احمر اقلید برگزار شد، اظهار داشت: این همایش تکریم یک نهضت بزرگ است.

وی با بیان اینکه مردم آشنایی عمیقی با عاشورا دارند به تشریح تغییر شرایط و عواملی که موجب شد در مدت کوتاهی پس از رحلت پیامبر(ص) فرزندش را به شهادت برسانند پرداخت و ادامه داد: معاویه حقیقت اسلام را از بین برد و تنها پوسته‌ای از آن باقی گذاشت، به طوری که در جلسات و محافل به امام علی(ع) دشنام می‌دادند و نوع تفکر مردم تغییر کرده بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در زمان یزید پوسته اسلام نیز از بین رفت و چیزی از آن باقی نماند، از این‌ رو نیاز به انقلابی بزرگ برای ایجاد تحول اساسی وجود داشت.

لاریجانی، عاشورا را معجزه‌ای خواند که علاوه بر اینکه جامعه آن روز را متحول کرد، حرارتی دائمی نیز در قلب‌های مؤمنان دوره‌های آینده نیز به وجود آورد و دلدادگی را در نسل‌های آینده برجسته کرد.

وی با بیان اینکه جامعه ما اهل مجاهدت و شهادت هستند، تشریح کرد: مشکلاتی در کشور وجود دارد، اما مردم به انقلاب پایبند هستند.

رئیس مجلس با اشاره به سخنان نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی در این همایش که بر لزوم حرکت جهادی برای حل مشکلات اشتغال تأکید کرد، متذکر شد: شرایط کنونی کشور از نظر اقتصادی تنها با حرکت مجاهدانه و جهادی متحول می‌شود.

لاریجانی به ظرفیت‌های خوب موجود در اقلید اشاره و بیان کرد: این شهرستان با وجود زمین‌های مناسب و نیروی کارآمد زمینه خوبی برای پرش اقتصادی دارد، از این‌ رو باید از این فرصت‌ها استفاده و بستر لازم را فراهم کرد.

وی در ادامه تأکید کرد: با ارائه لایحه‌ای از دولت و اصلاح آن، طرحی در مجلس مبنی بر پرداخت 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات با سود 6 درصد به بخش کشاورزی، روستاها و شهرهایی با جمعیت زیر 10 هزار نفر آماده شد که به زودی اجرا می‌شود.

لاریجانی یادآور شد: با وجود کمبود اعتبارات و محدودیت‌های موجود، به دستور مقام معظم رهبری منابع اجرای این طرح از صندوق توسعه ملی گرفته و در اختیار بانک‌ها قرار گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در سطح شهرستان اقلید در زمینه کشاورزی بر تلاش برای استفاده از این تسهیلات در اجرای طرح‌هایی چون سیستم گلخانه‌ای، آبیاری تحت فشار، بسته‌بندی محصولات کشاورزی، صنایع تکمیلی کشاورزی، دامداری‌های صنعتی، مرغداری‌ها و ... تأکید کرد.

وی همچنین استفاده از منابع و تسهیلات در محل مورد نظر را امری قانونی و شرعی خواند و نظارت بر این امر را خواستار شد.

لاریجانی تأکید کرد: شهرستانی مانند اقلید که ظرفیت کشاورزی دارد نباید از صنعت محروم شود، اما با توجه به مشکل خشکسالی، صنایعی در این شهرستان‌ها باید اجرا شود که نیاز به آب کمتری دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: زمانی عقاید مختلفی در کشور وجود داشت که مشکلاتی را به وجود آورد، اما اکنون افق‌های دولت، مجلس و قوه قضاییه به هم نزدیک شده تا مشکلات حل شود و تلاش برای جذب سرمایه‌های بین‌المللی صورت گیرد.

وی توضیح داد: هر اندازه که بتوانیم از امکانی که در زمینه‌های خطوط اعتباری، فاینانس بانک‌ها، تکنولوژی‌ها و ... برای جذب سرمایه‌گذاران استفاده بیشتری ببریم، سریع‌تر به پیشرفت می‌رسیم و این حرکت منافاتی با حرکت در سایر بخش‌های کشاورزی، صنعتی و... ندارد.

رئیس قوه مقننه در پایان مطرح کرد: صنایع کوچک و متوسط اشتغال بیشتری ایجاد می‌کنند و صنایع بزرگ سرمایه را افزایش می‌دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس