کد خبر 782241
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴
میانمار

کمیته های حقوق بشر سازمان ملل متحد معتقدند که خشونت های در حال انجام علیه مسلمانان روهینگیا می تواند جنایت علیه بشریت باشد.

به گزارش مشرق، کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل هشدار دادند که خشونت علیه زنان و کودکان در ایالت راخین میانمار ممکن است جنایت علیه بشریت باشد.

کمیته رفع تبعیض علیه زنان سازمان ملل (CEDAW) و کمیته حقوق کودکان سازمان ملل از رهبران میانمار خواسته اند تا تحقیقاتی موثر در رابطه با خشونت های در حال انجام علیه زنان و کودکان مسلمان در ایالت راخین انجام دهد.

این ۲ کمیته با انتشار بیانیه ای اعلام کردند: ما اساسا نگران وضعیت زنان و کودکان و خشونت هایی که علیه آنها در ایالت راخین در حال انجام است از جمله تجاوز، شکنجه، کشتار و وادار کردن به ترک سرزمین هستیم.

در ادامه این بیانیه آمده است که چنین خشونت هایی ممکن است جنایت عیله بشریت باشند و ما عمیقا نگران وضعیت موجود در میانمار هستیم.

بر اساس آمار ثبت شده بیش از ۵۰۷ هزار نفر از مسلمانان روهینگیا از زمان آغاز دور تازه خشونت ها در بنگلادش در ماه آگوست، مجبور به فرار از این کشور شده اند.

هرچند اغلب کشورهای مسلمان نگرانی عمیق خود را نسبت به وضعیت مسلمانان روهینگیا اعلام کرده اند اما تا این لحظه اقدام مناسبی از سوی نهادهای بین المللی و مدعیان حقوق بشر برای توقف خشونت ها علیه مسلمانان روهینگیا انجام نشده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس