صحن علنی مجلس شورای اسلامی

وکلای ملت در نشست علنی خانه ملت از پاسخ‌های وزیر کار درباره بازار کار کشور و فرصت‌های شغلی اتباع بیگانه قانع نشدند و در نهایت به وی کارت زرد دادند.

به گزارش مشرق، نشست علنی امروز چهارشنبه (12 مهرماه 96) مجلس شورای اسلامی با حضور 226 نفر از وکلای ملت آغاز شد.

جلال طالبانی از چهره‌های ماندگار تاریخ معاصر عراق است/ یاد وی در تاریخ عراق باقی خواهد ماند

در ابتدا، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در نطق پیش از دستور خود، اظهار داشت: رحلت جناب آقای جلال طالبانی رئیس‌جمهور سابق عراق که از شخصیت‌های مبارز و ممتاز در مبارزه با رژیم صدام بود را به ملت عراق و خانواده محترم ایشان تسلیت می‌گوییم. 

*مجلس طرح الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر را اصلاح کرد

سپس، نمایندگان طرح الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر را که از سوی شورای نگهبان اعاده شده بود به بحث گذاشتند و ایراد شورای نگهبان را رفع کردند.

*لایحه موافقتنامه میان ایران و آذربایجان درباره شرایط اضطراری تصویب شد

همچنین لایحه موافقتنامه میان دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری آذربایجان راجع به همکاری در زمینه پیشگیری، محدودسازی و کاهش پیامدهای شرایط اضطراری به تصویب رسید.

*موافقت مجلس با همکاری ایران و عراق در زمینه قرنطینه گیاهی

در ادامه نیز،‌ نمایندگان لایحه موافقت‌نامه همکاری در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق را به بحث و بررسی گذاشته و با 158 رأی موافق، 3 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 224 نماینده حاضر در صحن به تصویب رساندند.

رخوت و روزمرگی در اقدامات دولت برای کاهش بیکاری موج می‌زند/ کدام شایستگی نجومی‌بگیران را در چنین موقعیت ممتازی قرار داده است

همچنین، محمدرضا ملکشاهی نماینده مردم خرم‌آباد دوره و چگینی در مجلس طی سخنانی به عنوان ناطق میان دستور، اظهار داشت: خوب می‌دانیم که در این زمان دشمنی استکبار جهانی با نظام و انقلاب اسلامی وارد مرحله جدیدی شده است.

برداشت‌های پنهان از خزانه امید نیروهای دلسوز را بر باد می‌دهد/ برخی افرادی که در مصادر کلان کشور هستند عرضه تربیت یک خادم برای انقلاب را هم نداشتند

جهانبخش محبی‌نیا نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب نیز در نطق میان‌دستور خود اظهار داشت: جهان به طرز وحشتناکی دوران آشفتگی خود را سر می‌کند که حیات در چنین وضعیتی به قمار شباهت دارد.

مجلس باید از روزمرگی در آمده و به حل معضل بیکاری بپردازد

بیت‌الله عبدالهی نماینده مردم اهر و هریس هم طی سخنانی به عنوان ناطق میان‌دستور جلسه اظهار داشت: مجلس باید از روزمرگی درآمده و به چند چالش اساسی کشور از جمله اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، بحث بیکاری پرداخته و نسبت به اصلاح سیستم اداری کشور -که تمام مشکلات ما عموماً از سیستم اداری بزرگ کشور است- توجه کند.

*مجلس از پاسخ وزیر رفاه به سؤال نماینده قانع شد

نمایندگان در ادامه، از پاسخ علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به سؤال مشترک جلال محمودزاده نماینده مهاباد و عبدالکریم حسین‌زاده نماینده نقده و اشنویه قانع شدند.

ربیعی در پاسخ به سؤال محمودزاده:

متأسفانه با پدیده ترک تحصیل مواجه هستیم/ دسترسی به نیروی ماهر مسئله امروز ماست

علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه)‌ مجلس شورای اسلامی حضور یافت تا به سؤال مشترک جلال محمودزاده و  عبدالکریم حسین‌زاده نمایندگان مهاباد و نقده مبنی بر علت عدم اجرای قانون تعیین تکلیف استخدامی مربیان حق‌التدریس سازمان فنی و حرفه‌ای پاسخ دهد.

متأسفانه با پدیده ترک تحصیل مواجه هستیم/ دسترسی به نیروی ماهر مسئله امروز ماست

علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی حضور یافت تا به سؤال مشترک جلال محمودزاده و  عبدالکریم حسین‌زاده نمایندگان مهاباد و نقده مبنی بر علت عدم اجرای قانون تعیین تکلیف استخدامی مربیان حق‌التدریس سازمان فنی و حرفه‌ای پاسخ دهد.

در مسند قرارگرفتن آقازاده‌ها در روندی ناشایسته‌سالارانه ریشخند به رأی مردم است

بهروز بنیادی نماینده مردم کاشمر نیز در نطق میان دستور خود اظهار داشت: آقای روحانی! با تشکیل کابینه دوازدهم فرصت مناسبی است تا عدم هماهنگی در انتخاب وزرا و تغییر جهت نامطلوب رای اکثریت مردم در 29 اردیبهشت را آسیب‌شناسی کنیم.

یک میلیون و 400 هزار نفر غیرمجاز در ایران داریم/ایران عضو کنوانسیون‌های جهانی ناظر بر حق اشتغال اتباع بیگانه است

در ادامه نشست،‌ جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد به طرح سؤال مشترک خود و عبدالکریم حسین‌زاده نماینده مردم نقده و اشنویه از علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت.

یک میلیون و 400 هزار نفر غیرمجاز در ایران داریم/ایران عضو کنوانسیون‌های جهانی ناظر بر حق اشتغال اتباع بیگانه است

ربیعی وزیر کار هم در پاسخ به سؤال حسینعلی حاجی دلیگانی مبنی بر اشتغال و فرصت‌های شغلی توسط افراد بیگانه طی سخنانی اظهار داشت: ایران در کنوانسیون‌های جهانی که ناظر بر حق اشتغال اتباع بیگانه است، عضویت دارد. 

*نمایندگان کُرد مجلس درگذشت جلال طالبانی را تسلیت گفتند

همچنین نمایندگان کُرد مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای درگذشت جلال طالبانی رئیس‌جمهور سابق عراق را تسلیت گفتند.

*وزیر کار «کارت زرد» گرفت

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور پاسخگویی به سوال حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر و میمه در در نشست علنی امروز پارلمان حضور یافت.

این سوال به بازار کار کشور و فرصت‌های شغلی آن که در اختیار اتباع بیگانه است، اختصاص داشت که در نهایت وکلای ملت از پاسخ های وزیر کار قانع نشدند.

«بیکاری‌سازی» و «اشتغالزدایی» در سال تولید و اشتغال

در بخش دیگری از نشست امروز، سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین طی تذکری با اشاره به پیش‌بینی پرداخت پول گندم‌کاران توسط دولت در قانون مجلس و قانون بودجه گفت: چرا دولت پول گندم‌کاران را نمی‌دهد.

دولت استاندارانی انتخاب کند که توسعه‌گرا باشند/مشکل اصلی مردم اقتصاد و معیشت است

اردشیر نوریان نماینده مردم شهرکرد هم به عنوان ناطق میان دستور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: از نطق مدبرانه متین، مقتدرانه رئیس جمهور در برابر سخنرانی جاهلانه، قلدرمأبانه و خودخواهانه رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل تشکر می‌کنم.

3 میلیون تبعه غیرمجاز در اقتصاد ایران بدون منطق استقرار یافته‌اند

در ادامه نیز،‌ حسینعلی حاجی دلیگانی در جریان سوال خود مبنی بر اینکه "بازار کار کشور و فرصت های شغلی آن، در اختیار اتباع بیگانه است و این موضوع برخلاف نظامات قانونی است. علت این امر چیست؟" از ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آیا بزرگترین معضل امروز کشور بیکاری است؟ آیا بحران بیکاری جوانان رشید کشور را مانند شمع آب کرده است؟ آیا فقر و فساد زاییده بیکاری است؟ و کیان خانواده ها به دلیل این مسئله از هم پاشیده شده یا در مرحله فروپاشی است؟ آیا سن ازدواج جوانان به دلیل بیکاری افزایش یافته است؟ و در یک کلام آیا بیکاری ام الفساد است یا خیر؟

*اتمام نشست امروز مجلس/ جلسه علنی آینده روز یکشنبه خواهد بود

در نهایت،‌ نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی ظهر امروز،‌ پایان یافت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس