کد خبر 781747
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹
ویز

در نسخه جدید اپلیکیشن مسیریاب ویز شاهد پشتیبانی از زبان فارسی هستیم اما نکته مهم‌تر اینکه فیلتر این برنامه رفع شد.

به گزارش مشرق، اپلیکیشن مسیریابی وِیز (Waze) که اواخر سال گذشته به دستور مقامات قضایی از روی اپ مارکت‌های ایرانی حذف شد، بار دیگر در دسترس قرار گرفته و فیلترینگ آن حذف شده است.

این اپلیکیشن پیش از فیلتر شدن، کاربرد فراوانی در سامانه هوشمند درخواست تاکسی (آژانس‌های موبایلی) داشت و رانندگان این سامانه‌ها با استفاده از نقشه‌های ویز به عبور و مرور در شهر می‌پرداختند.

براساس آنچه ویکی‌پدیا از این اپلیکیشن ارائه کرده «ویز یک نرم‌افزار بر مبنای سامانه موقعیت‌یاب جهانی است که از سیستم ناوبری ترن‌بای‌ترن استفاده می‌کند؛ این نرم‌افزار توسط استارتاپی متعلق به رژیم صهیونیستی ایجاد شد و گوگل سال 2013 اقدم به خرید آن کرد.

حال با گذشت چندین ماه از مسدودسازی این اپ، شاهد فعالیت مجدد و البته بدون فیلتر آن در کشور و روی بستر اپراتورهای ارتباطی داخلی هستیم.

در حالیکه گفته می‌شد فیلترینگ این برنامه به جهت اهداف جاسوسی آن بوده است اما اکنون که دسترسی به آن مجددا امکان‌پذیر شده، شاهد اضافه زبان فارسی به منوهای آن هستیم؛ تصویر زیر گویای تغییرات صورت گرفته در این اپلیکیشن است:

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    7 11
    به آقای جهرمی وزیرارتباطات بگویید پاسخگوی این فاجعه باشد
  • AE ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
    13 2
    مطمئن هستیم دولت روحانی در پشت پرده هم با امریکا هم با اسرائیل جنایتکار رابطه دارد
  • یک دوست IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
    17 3
    اینو هم در نظر بگیرید همزمان با فیلتر کردن تپسی و اسنپ در مارکت های خارجی...از این طرف این نرم افزار از فیلتر در میاد..جالبه قدم به قدم با برنامه پیش میان و اما مسئولین غافل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس