کد خبر 781627
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
حاجی دلیگانی

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس با اشاره به عدم انتشار عملکرد سالیانه بودجه‌ای مجلس، گفت: سال گذشته نیز این تذکر را دادیم اما اقدامی در این باره انجام نشد.

به گزارش مشرق، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی که در جلسه علنی امروز سه‌شنبه 11 مهر با استناد به ماده 55 آیین‌نامه داخلی پارلمان مطرح کرد، گفت: باید سالانه گزارش هزینه‌کرد بودجه مجلس منتشر شود.

وی افزود: سال گذشته نیز این تذکر را دادیم اما اقدامی در این باره انجام نشد. باید در گزارشی مشخص شود که بودجه مجلس در کجا و چگونه درج شده است.

حاجی‌دلیگانی در ادامه،‌ گفت: امروز 11 مهر است و گزارش بودجه مجلس هنوز منتشر نشده است، در حالی که زمانی که ما قانونی مصوب می‌کنیم باید خودمان آن را اجرا کنیم تا از دیگران انتظار عمل به قانون را داشته باشیم. 

وی با یادآوری پرداخت نشدن پول گندم کشاورزان عنوان داشت: در پرداخت پول به کشاورزان تأخیر صورت گرفته و بر اساس قانون اگر چنین شود باید سود پول آنها هم پرداخت شود.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی، گفت: گویا سازمان برنامه و بودجه 1400 میلیارد تومان چک برای پرداخت به کشاورزان تهیه کرده است ولی ظاهراً خزانه بابت پرداخت، پولی ندارد.

علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس که اداره جلسه را بر عهده داشت در پاسخ، گفت: تذکر اول شما در مورد منتشر نشدن عملکرد بودجه مجلس وارد است و باید کمیسیون برنامه و بودجه آن را به هیأت رئیسه ارائه دهد تا آن را بررسی کنیم.

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی درباره تذکر دوم نماینده شاهین‌شهر نیز خاطرنشان کرد: کار پرداخت پول به کشاورزان در حال پیشرفت است و اگر تأخیری در روند پرداخت رخ داده مطابق قانون باید سود پول گندم‌کاران هم به آنان پرداخت شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس