سردار پاکپور

فرمانده نیروی زمینی سپاه امنیت مرزها را خواست و نیاز مشترک ایران و عراق دانسته و گفت: استمرار اشراف و تسلط اطلاعاتی بر تحولات مناطق مرزی و پیرامونی از برنامه های عملیاتی پیوسته نیروی زمینی سپاه است.

به گزارش مشرق، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در حاشیه برگزاری رزمایش مشترک نیروهای مسلح ایران و عراق که با نام " اقتدار " در مناطق مرزی غرب و شمال غرب کشور آغاز شده است ، اظهار داشت: برقراری امنیت پایدار و مطمئن در شرایط کنونی که نظام سلطه و صهیونیسم در پی ناامن سازی منطقه برای پیشبرد اهداف شوم خود هستند ،از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: دو کشور ایران و عراق با داشتن دشمنان مشترک، تضمین امنیت مرزهای طولانی خود برابر تهدیدات را نیازی دائمی و مشترک دانسته و در این راستا برگزاری رزمایش اقتدار در دستور کار نیروهای مسلح دو کشور قرار گرفت.

سردار پاکپور با اشاره به حضور یگان های زرهی ، توپخانه، پیاده و نیز پهپادها و بالگردهای نیروی زمینی سپاه در این رزمایش مشترک که با شرکت یگان هایی از ارتش عراق درشمال غرب کشور و مناطق مرزی استان های کردستان و آذربایجان غربی آغاز شده است، تصریح کرد: امنیت مرزها همواره مورد تاکید جدی نیروهای مسلح در کشور بوده و در حین برگزاری این رزمایش تمرینات مشترکی برای اطمینان بخشی از امنیت مرزها طراحی شده است که به اجرا در خواهد آمد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در ادامه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران سیاست ثابتی در خصوص امنیت مرزهای خود در کشور دنبال می کند که عبارت از مشارکت دادن مردم و ساکنین مناطق مرزی در عرصه امنیت است.

سردار پاکپور مشارکت مردم در امنیت مناطق مرزی و نفوذ ناپذیرسازی مرزها را راهبرد عملیاتی موفق نیروی زمینی سپاه طی سالهای اخیر توصیف کرد و افزود:این موضوع هم در مناطق جنوب شرق و هم در شمال غرب و در هر منطقه ای که این نیرو در آن ماموریت دارد مورد تاکید است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در پایان امنیت مرزها را خواست و نیاز مشترک ایران و همسایگان از جمله عراق دانست و تاکید کرد: استمرار اشراف و تسلط اطلاعاتی بر تحولات مناطق مرزی و پیرامونی از برنامه های عملیاتی پیوسته نیروی زمینی سپاه بوده و تمرین اتصال شبکه اطلاعاتی مردمی و نظامی و امنیتی به یکدیگر در رزمایش ها و از جمله در این رزمایش مشترک مورد نظر قرار دارد.
منبع: سپاه نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس