حذف قیمت ها

دبیر سندیکای صنایع کنسرو با بیان اینکه پس از به تعویق افتادن طرح حذف قیمت‌ها از روی محصولات کنسروی گفت: یکی از ساز و کارهای اجرای این طرح، وجود صندوق الکترونیکی در مراکز خرده‌فروشی است.

به گزارش مشرق، سید محمد میر رضوی در پاسخ به این پرسش که آیا پس از به تعویق افتادن اجرای طرح حذف قیمت‌گذاری از روی محصولات کنسروی، جلسه‌ای با مسئولان وزارت صنعت داشته‌اید؟ اظهار داشت: خیر، جلسه‌ای در این مورد نداشتیم اما در سندیکا از واحدهای تحت پوشش نظرسنجی کرده‌ایم که اکثر واحدها با حذف قیمت‌گذاری موافق هستند. 

وی ادامه داد: دستور وزیر صنعت در مورد تعویق اجرای طرح حذف قیمت‌ها، احتمالاً بیشتر از یک ماه به طول خواهد انجامید تا ساز و کار قیمت‌گذاری برای حلقه آخر یعنی توزیع‌کننده نهایی مشخص شود. 

دبیر سندیکای صنایع کنسرو با بیان اینکه در حال حاضر اکثر سوپرمارکت‌ها و واحدهای خرده‌فروشی مجهز به صندوق الکترونیکی نیستند، گفت: این صندوق‌ها باید در خرده‌فروشی‌ها وجود داشته باشند تا مالیات بر ارزش افزوده بر اساس وضعیت فروش واحدها به حساب دولت واریز شود و در صورت نبود این ساز و کار، مشکلاتی در اجرای طرح حذف قیمت‌ها ایجاد خواهد شد. البته این موضوع نیز مانعی برای اجرای طرح نخواهد بود.

وی در مورد ساز و کار نظارت بر وضعیت فروش خرده‌فروشی‌ها نیز گفت: تولیدکنندگان بابت تحویل محصول به واحدهای خرده‌فروشی، به آنها فاکتور ارائه می‌کنند که مغازه‌دار نیز بر اساس محل قرار گرفتن مغازه‌اش می‌تواند سود معقولی را در نظر بگیرد و با نصب برچسب قیمت بر روی محصولات، نسبت به فروش اقدام کند. 

میر رضوی با بیان اینکه باید ساز و کار این مسئله مشخص شود، اظهار داشت: این موارد باعث به تأخیر افتادن اجرای طرح حذف قیمت‌گذاری شده است.به گفته وی، همیشه تعداد دستگاه‌های نظارتی کافی نیستند ولی می‌توان به صورت تصادفی کار نظارت بر خرده‌فروشی‌ها را انجام داد. 

وی در ادامه با اشاره به افزایش قیمت تُن ماهی و رب گوجه‌ فرنگی طی 2 تا 3 ماه اخیر در کشور، گفت: دلیل این افزایش قیمت، بالا رفتن قیمت مواد اولیه بوده است.

دبیر سندیکای صنایع کنسرو توضیح داد: قیمت جهانی ماهی‌های خانواده تُن افزایش یافته و همین مسأله باعث شده که قیمت هر کیلو از این ماهی‌ها در بازار داخل از 6 هزار تومان به 8 تا 9 هزار تومان برسد، در نتیجه قیمت تُن ماهی نیز حدود 15 تا 20 درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در مورد رب گوجه‌ فرنگی نیز باید به افزایش قیمت گوجه‌ فرنگی در کشور طی سال جاری اشاره کنیم به طوری که قیمت هر کیلو گوجه‌ فرنگی برای کارخانه‌ها در سال گذشته حدود 500 تومان بود که امسال به حداقل هزار تومان رسیده است. البته کارخانه‌ها در حال حاضر از ذخایر قبلی خود استفاده می‌کنند ولی با این وجود، قیمت رب گوجه‌ فرنگی نیز 10 تا 15 درصد (بر اساس برند) افزایش یافته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس