کد خبر 780519
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۰
دانش آموزان امریکایی

دانش‌آموزان آمریکایی که در مدارس خصوصی تحصیل می‌کنند یا در خانه‌های دانش‌آموزی بدون حضور پدر و مادر خود زندگی می‌کنند تا بهترین رتبه‌ها را کسب کنند، در معرض مصرف مواد مخدر نظیر کوکائین و الکل هستند.

به گزارش مشرق، نتایج یک مطالعه در آمریکا نشان داده است، دخترانی که در مدارس خصوصی تحصیل می‌کنند سه برابر بیشتر از دیگر دختران در معرض خطر استعمال الکل و مواد مخدر هستند. 

محققان دریافتند، دانش‌آموزانی که همه شرایط تحصیلی به طور خاص برایشان فراهم می‌شود، در مدارس خصوصی تحصیل می‌کنند یا در خانه‌های دانش‌آموزی بدون حضور پدر و مادر خود زندگی می‌کنند تا بهترین رتبه‌ها را کسب کنند، در معرض فزاینده مصرف مواد مخدر نظیر کوکائین و الکل هستند. 

همچنین پسرانی که در مناطق ثروتمند رشد کرده‌اند و به مدارس "نخبگان" می‌روند، دو برابر بیشتر از دیگر همسالان خود ممکن است به سمت استعمال مواد مخدر و الکل سوق پیدا کنند. 

پروفسور سانیا سرپرست ارشد این مطالعه از دانشگاه ایالتی آریزونا می‌گوید:‌ «ما در معرض خطر بالای استعمال مواد مخدر در میان بزرگسالان جوانی هستیم که مشغول تحصیل در دوره‌های قبل دانشگاه هستند؛ در واقع خطر در کمین نوجوانان باهوش و گاها نخبه‌ای‌ است که برای دستیابی به نتایج بهتر مدارس خصوصی و خاص را انتخاب می‌کنند».

بر اساس نتایج به دست آمده، «میزان مرگ و میر در اثر اعتیاد به مواد مخدر یا الکل در بین دختران از شروع سن بلوغ تا ۲۶ سالگی، ۱۹ تا ۲۴ درصد است و در همین دوره سنی، این درصد برای پسران ۲۳ تا ۴۰ درصد است». 

بررسی گذشته این دانش‌آموزان و سوابق تحصیلی آنها نشان داد، تقریبا همه آنها در بهترین مدارس خصوصی تحصیل کرده‌اند، والدین تحصیل کرده داشته‌اند و درآمد خانواده آنها بالاتر از درآمد متوسط عموم بوده است. 

محققان باور دارند، فشار عظیمی که در این گونه مدارس بر روی دانش‌آموزان برای کسب نمره بهتر و رسیدن به درجات عالی تحصیلی است، موجب می‌شود تا آنها در رقابت با دوستانشان برای شب بیداری و غلبه بر ضعف و خستگی راه اشتباه استفاده از مواد مخدر را انتخاب کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس