کد خبر 780291
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۳
پرچم فرانسه

9 اتحادیه ای که تظاهرات روز پنجشنبه را سازماندهی کردند، می گویند که افزایش مالیات این قشر از شهروندان فرانسوی باعث خواهد شد افراد بازنشسته سالانه صدها یورو کاهش درآمد داشته باشند.

 به گزارش مشرق، هزاران نفر از مستمربگیران فرانسوی علیه افزایش مالیات ها و اصلاحات اقتصادی امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه تظاهرات کردند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس اصلاحات مکرون، حدود هشت میلیون مستمری بگیر فرانسوی که ماهانه هزار و دویست یورو (هزار و چهارصد دلار) حقوق دریافت می کنند، از سال آینده باید بیشترین حق بیمه را نسبت به سایر شهروندان پرداخت کنند.


9 اتحادیه ای که تظاهرات روز پنجشنبه را سازماندهی کردند، می گویند که افزایش مالیات این قشر از شهروندان فرانسوی باعث خواهد شد افراد بازنشسته سالانه صدها یورو کاهش درآمد داشته باشند. افزایش حق بیمه و مالیات این افراد بیست میلیارد یورو درآمد بیشتر برای دولت خواهد داشت.


دولت مکرون روز چهارشنبه اولین لایحه بودجه خود را ارائه کرد. دولت اعلام کرده که تنها از مستمری بگیران ثروتمند خواسته شده که «کمربندهای خود را سفت ببندند» تا از فشار بر نسل جوان تر کاسته شود.


مکرون در جریان مبارزات انتخاباتی امسال وعده داده بود که برای تامین بودجه بهداشت و بیکاری مالیات ها را افزایش خواهد داد.


از سوی دیگر، دولت مکرون مالیات برخی خانوارها و کسب و کارها را کاهش داده است. هدف از کاهش این بخش از مالیات ها ایجاد تحرک در بخش کارآفرینی و هزینه های مصرفی است.


اما اتحادیه و احزاب چپ معتقدند که لایحه بودجه به نفت ثروتمندان است. با این حال، «برونو لو مر» وزیر اقتصاد فرانسه گفته که پیشنهادهای دولت به نفع همگان است.


پیش از اعتراضات خیابانی مستمری بگیران، سه تظاهرات گسترده دیگر علیه تغییر قوانین کار در فرانسه برگزار شد. دولت گفته که هدف از این اصلاحات، کاهش نرخ 9.5 درصدی بیکاری است.


روز پنجشنبه، روسای 22 منطقه فرانسه هم به تظاهرات مخالفان ملحق شدند. به این مناطق گفته شده که در سال 2018 حدود 450 میلیون یورو از بودجه آنها کم خواهد شد.


دولت در نظر دارد در مجموع 16 میلیارد از هزینه ها را کاهش دهد. مکرون قصد دارد با بهبود وضعیت مالی و اقتصادی فرانسه، حمایت آلمان و سایر کشورهای اروپایی از طرح های خود به منظور اصلاح اتحادیه اروپا را جلب کند.


فرانسه دومین اقتصاد اتحادیه اروپا است. طبق قوانین اتحادیه اروپا کسری بودجه هر یک از اعضا باید کمتر از سه درصد تولید ناخالص ملی باشد. مکرون در نظر دارد برای اولین بار در یک دهه گذشته، این رقم را به 2.6 درصد برساند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس