کد خبر 78027
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۰ - ۰۰:۱۴

تاریخ هوانوردی نظامی با ظهور این پرنده آلمانی برای همیشه دستخوش تغییر و تحول بنیادین شد.پرنده ای که در یک سال پایانی جنگ دوم جهانی موجب هراس فرماندهان متفقین شد.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق،هواپیمای مسراشمیت 262 ملقب به شوالیه اولین جت جنگنده عملیاتی جهان می باشد.این جت جنگنده ساخت آلمان نازی هواپیمایی است که مسیر جهان هوانوردی نظامی را برای همیشه تغییر داد.طرح های اولیه مربوط به هواپیمای مسراشمیت 262 از آوریل 1939 آغاز شد اما به دلایل فنی ، که بیشتر مربوط به موتور جت بود، این پرنده تا اواسط سال 1944 وارد خدمت نشد. این هواپیما در زمان حیات خود با مشکل بزرگی رو به رو شد که همانا نظر آدولف هیتلر در مورد این هواپیما بود. هیتلر بر این اعتقاد بود که این هواپیما بایستی در نقش شکاری بمب افکن به کار رود.
 
 
 
 هیتلر به دنبال این بود تا با استفاده از این هواپیمای سریع به حریم متفقین نفوذ کرده و انتقام بمباران پی در پی آلمان را بگیرد. در عین حال نفراتی همچون ژنرال آدولف گالاند ، فرمانده نیروهای شکاری آلمان بر این اعتقاد بود که بایستی از این هواپیما به عنوان یک رهگیر پرسرعت برای دفاع از حریم هوایی آلمان دربرابر بمب افکن های متفقین استفاده کرد. در نهایت گالاند موفق شد تا نظر خود را تحمیل کرده و یگانهای شکاری جت را تشکیل داد.این هواپیما اولین پرواز با موتور جت را در تاریخ 18 جولای 1942 انجام داد.در 19 آوریل 1944 رسما اولین اسکادران جت جنگنده نیروی هوایی آلمان نازی در منطقه باوریا در جنوب آلمان فعالیت خود را آغاز کرد.
 
 
ژنرال آدولف گالاند،فرمانده نیروی شکاری آلمان در جنگ دوم جهانی
 در کل چیزی در حدود 1430 جنگنده مسراشمیت تولید شد و در ازای از دست دادن 100 جنگنده توانست 542 جنگنده یا بمب افکن متفقین را سرنگون کند.یکی از دیگر مشکلات این جنگنده در زمان خود کمبود سوخت جت و قطعات یدکی به دلیل بمباران سنگین تاسیسات آلمان نازی توسط متفقین بود.
 
 
تصویری از درون کابین جنگنده مسراشمیت 262
 در حقیقت تعداد زیادی از این جنگنده ها در روی زمین و یا به علت مشکلات فنی و نه درگیری از بین رفتند. بعد از پایان جنگ دوم جهانی نیز تا سال 1951 حدود 12 فروند از این هواپیما ها در نیروی هوایی چکسلواکی به خدمت مشغول بودند.در عین حال این هواپیما بر روی طراحی نسل اولیه جت های جنگی شرق و غرب مثل میگ 15 و اف 86 سابر تاثیر بسازیی داشت.
 
 در یک نگاه کلی مشخصات این هواپیما عبارت است از:
سرعت: 900 کیلومتر بر ساعت 
برد: 1050 کیلومتر
ارتفاع پرواز: 11450 متر
تسلیحات:
4 توپ 30 میلی متری
24 راکت 55 میلی متری مدل R4M
2 بمب 250 یا 2 بمب 500 کیلوگرمی
سیستم پیشران:
دو موتور توربوجت یونکرس مدل 004 بی 1 هر کدام به قدرت 8.8 کیلو نیوتون

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
    0 10
    آفرین مشرق! همین مونده بود که برای نازی ها تبلیغ کنی! اون از هانزشفر اینم از این!
  • ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
    4 0
    این مشکلات فنی آخرش کمر ما را هم می شکند
  • ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
    2 0
    خوب روت تاثیر گداشتن
  • ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
    4 0
    واقعا اين نازي ها خيلي پيشرفته بودند اولين موشك كروز اولين موشك بالستيك حالا هم هواپيما با موتور جت و... ساختند. اين هواپيماي بمب افكن b-2 كه امريكاي ها ساختند طرح كليش براي المان نازي بود داخل يك مستند ديدم كه قبلا هواپيماي شبيه همين b-2 المان نازي ساخته بوده . واقعا المان ها تو ساخت تسحيلات نظامي تك بودند
  • ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    7 0
    درود بر آلمان نازی و هیتلر بزرگ
  • سراج ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
    4 0
    المان به سرعت پیشرفت هواپیما بااوساختند به وسایل همه وجود داشتند به کارمنهدس المان بسیارعالی موتور پرقدرت واقعی برای پرواز است خیلی عالیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس