جبهه مردمی

جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به مناسبت سی و نهمین سالگرد دفاع مقدس ملت ایران بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش مشرق، جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در سی و نهمین سالگرد دفاع مقدس ملت ایران بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

أذن للذین یقاتلون بأنهم ظلمواو إن الله علی نصرهم لقدیر (حج/٣٩)

دفاع مقدس، سند زرین و پرافتخار مقاومت ملت ایران و ضامن بقای جمهوری اسلامی ایران و الگویی بی‌بدیل برای صیانت از اهداف و آرمان‌های والا و کسب افتخارات و پیروزی‌های فراوان است.

بی‌شک یکی از تجربیات گران‌بهای این نظام الهی، تجربه هشت سال دفاع مقدس است که برای همیشه در تاریخ این سرزمین ماندگار خواهد ماند. 31 شهریور ماه 59 هر چند نماد سرآغاز تهاجم همه‌جانبه ارتش مهاجم عراق به سرکردگی صدام جنایتکار برای نابودی انقلاب نوپای اسلامی بود، اما این رویداد تلخ، بنا بر مشیت الهی، درتاریخ کشورمان به نقطه شکوفایی و اتحاد ملت قهرمان ایران و تجلی عزم و اراده ملی و جانفشانی بی‌نظیر فرزندان رشید این مرز و بوم در برابر نقشه شیطانی نظام سلطه و استکبار جهانی تبدیل شد و مصداق این آیه کریمه شد که "عسی ان تکرهو اشیئا و هوخیرلکم."

در روزهای سخت و دشوار هجمه تمام‌عیار خصم، بنیان‌های استوار دفاع جانانه از کشور به سرعت شکل گرفت و این رویداد تاریخی، به گنجینه‌ای ارزشمند از پایمردی‌ها و جان نثاری‌های سلحشوران این دیار مبدل شد.

جوانان غیور و برومندی که وجودشان سرشار از عشق و دلدادگی به آرمان‌های متعالی انقلاب و آموزه‌های ابرمرد دوران حضرت امام‌خمینی قدس‌سره بود با سلاح ایمان و بصیرت و ایستادگی و مقاومت، رؤیای شکست‌ناپذیری قدرت‌های بزرگ و ایادی منطقه‌ای آنان را برای همیشه باطل کردند. بی‌تردید یکی از دلایل و رمز و رازهای ماندگاری دفاع مقدس، همین نکته کلیدی است و این ویژگی است که ذات این حماسه بزرگ را از تأثیر تردیدها و شبهه‌افکنی‌ها مصون نگه می‌دارد.

دفاع مقدس در حقیقت تبلور انسجام، ایستادگی، استقامت و رادمردی مردم مؤمن و انقلابی ایران در حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور، آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی است‌ و همان‌طور که مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا فرمودند جنگ هشت ساله، ما را قوی‌تر کرد. اگر جنگ هشت ساله نبود، این سرداران شجاع، این مردان برجسته نشان داده نمی‌شدند، در بین ملت بروز نمی‌کردند؛ این حرکت عظیمِ مخلصانه‌ مردم مجال بروز و ظهور پیدا نمی‌کرد.

دوران هشت سال دفاع مشروع ملت شجاع ایران در حفظ و اعتلای نظام مقدس اسلامی و حراست از مرزهای عزّت و شرف، همچون نگینی تابناک تا همیشه زمان، بر تارکِ تاریخ ایثار و پایداری آزادگان جهان می‏‌درخشد. این مقاومت بزرگ باعث احیای اسلام ناب و توسعه اندیشه انقلاب اسلامی فراتر از مرزهای جغرافیایی ایران شد.

اگر چه دفاع مقدس در تابستان 1367 به نقطه پایانی رسید اما آثار و برکات آن بعد از گذشت سه دهه از آخرین روزهای جنگ، همچنان در باور و اعتقاد مردم آزاده جهان جای دارد و الهام بخش مقاومت اسلامی در منطقه و بیداری اسلامی در بین مسلمانان و مستضعفان جهان است.

تقارن سالگرد هفته دفاع مقدس در سال جاری با واقعه جاودان و عظیم تاریخ اسلام یعنی حماسه حسینی و ایام سوگواری سید و سرور شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع‌) و یاران با وفایش، تداعی‌کننده یاد و خاطره جانفشانی و از خود گذشتگی‌ بزرگ مردان و زنانی است که به حق با تأسی به سرور و سالار آزادگان جهان حضرت سیدالشهدا، جان گرانمایه خود را در طَبَق اخلاص نهاده و صحنه‌هایی عاشورایی در عرصه‌های مختلف آن دفاع شورانگیز به نمایش گذاردند.

اینک ضمن گرامیداشت یاد و خاطره باغبان لاله‌های سرخ شهادت، امام عزیز رضوان‌الله تعالی علیه و همچنین رشادت‌های طلایه‌داران آزادی، شرف و عزت این مرز و بوم و ارج نهادن بر مجاهدت‌های آنان که در گمنامی و در اوج اخلاص حماسه‌های بزرگ هشت سال دفاع مقدس را رقم زدند و با تقدیم بیش از 220 هزار شهید گلگون کفن نام خویش را در دفتر زرین این حماسه باشکوه ثبت کردند و با عرض ادب و خاکساری به پیشگاه شهیدان والا مقام جنگ، به یادگاران دفاع مقدس و دوستداران و رهروان راهشان یادآور می‌شویم که در موقعیت سرنوشت‌ساز کنونی و در شرایط جنگ نرم که غرب با تهاجم تمام‌عیار فکری و فرهنگی و با همنوایی وادادگان داخلی، اصول و ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس و نیز هویت اسلامی و انقلابی ملت ما را هدف قرار داده است، بیش از پیش ضرورت دارد با تیزبینی و ژرف‌نگری نقشه‌ها و توطئه‌های آن‌ها را رصد کرده و با کنار زدن پرده نفاق و نیرنگ، آن‌ توطئه‌ها را بلااثر سازیم و با به چالش کشیدن اندیشه به بن‌بست رسیده نظام سرمایه‌داری، به دلباختگان لیبرال دموکراسی مزور و دروغین غرب اجازه ندهیم تا با تحریف تاریخ این دوران طلائی، افتخارات مردم شریف ایران را مورد هجوم قرار دهند؛ و همواره به یاد داشته باشیم که فرهنگ جهاد و شهادت و تداوم روحیه انقلابی، رمز پایداری و پیروزی این ملت در بحران‌های سخت داخلی و منطقه‌ای و چالش‌های جهانی بوده است‌؛ و این مهم جز با ترویج ارزش‌های آن دوران به‌ یادماندنی و زنده نگه‌داشتن الگوهای موفق مدیریت و عمل انقلابی در جبهه‌های حق علیه باطل میسر نخواهد بود.

«والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلناوان الله مع المحسنین»

جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس