اولین بارش باران پاییزی در حرم امام رضا(ع)1

همزمان با اذان ظهر روز تاسوعا و عاشورای حسینی، نماز جماعت در خیابان های منتهی به حرم مطهر رضوی برپا می شود.

به گزارش مشرق، همزمان با فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی و طبق یک سنت قدیمی عزاداران حسینی هنگام اذان ظهر در خیابان های منتهی به حرم مطهر امام هشتم (ع) نماز جماعت برپا می کنند.

در همین رابطه مسئول ستاد اقامه نماز خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد:عزاداران در ظهر عاشورا به تبعیت از امام حسین(ع) ویاران باوفایشان به هنگام نماز ظهر، عزاداری را تعطیل کرده و نماز جماعت را اقامه می کنند.

حجت الاسلام امرالله سبحانی‌نیا افزود: نماز ظهر عاشورا در مشهد در حرم مطهر رضوی، میدان شهدا، چهارراه شهدا، میدان طبرسی، خیابان امام‌رضا(ع) و خیابان نواب صفوی برگزار خواهد شد.همچنین نماز ظهر تاسوعا و عاشورا در عرصه میدان شهدا با همکاری شهرداری مشهد اقامه می شود.

تاکید کرد: برای برگزاری هرچه ‌باشکوه‌تر این مراسم برنامه‌ریزی لازم انجام شده است و طبق هماهنگی صورت‌گرفته با دستگاه‌های مرتبط قرار است در ظهر عاشورا، عزاداران حسینی در هر نقطه شهر اقامه نماز ظهر عاشورا را انجام دهند.

سبحانی‌نیا خاطرنشان کرد: همچنین با هماهنگی اوقاف در بیش از ۷۰ امام‌زاده مراسم اقامه نماز ظهر عاشورا با حضور مردم برگزار خواهد شد و این مراسم معنوی در روستاها نیز به انجام خواهد رسید.

مسئول کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) نیز گفت: طبق سال های گذشته به‌همت بسیجیان هیئت و کانون جوادالائمه(ع)، نماز جماعت ظهر و عصر تاسوعا و عاشورا با حضور عزاداران حسینی و به یاد آخرین نماز سیدالشهدا(ع) و یاران وفادارشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، در چهارراه شهدای مشهد اقامه خواهد شد.

مهدی رجب‌پور گفت: برای برگزاری این مراسم معنوی زیر انداز مناسب در چهارراه شهدا انداخته شده و همزمان با اذان ظهر، نماز جماعت برگزار می شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس