نیما نکیسا

پیشکسوت پرسپولیس گفت:پرسپولیس در این بازی با انبوه مشکلات به میدان رفت، ولی واقعا با نگاه کردن به تابلوی نتایج می توان دریافت اتفاقی که در ابوظبی رخ داد آژیر خطری برای کل فوتبال ایران بود.

سرویس ورزش مشرق – شکست غیر قابل باور پرسپولیس همان اندازه که طرفداران این تیم را شوکه کرد پیشکسوتان این باشگاه را نیز دچار تعجب کرد. باخت با 4 گل آن هم در دیداری که یکسوی آن نام قهرمان دوره قبل لیگ برتر فوتبال ایران باشد به هیچ عنوان باور کردنی نبود. اما الهلال این باور را سه شنبه شب به مردم ایران داد.

نیما نکیسا در گفت و گو با مشرق، درباره اتفاقات قبل، بین و بعد از بازی پرسپولیس حرف زد.

متن کامل صحبت های او در ادامه می آید:

*باخت فنی نبود!

من این شکست را بی ارتباط با مسایل بیرونی باشگاه نمی دانم. قطعا باشگاهی که حساب بانکی اش صفر است و میلیاردها تومان بدهی دارد هرگز نمی تواند با باشگاهی که دغدغه مالی جزو آخرین گزینه های هیأت مدیره اش است در نتیجه گیری یکسان عمل کند. به این دلیل معتقدم این شکست فنی نبود.

*دفاع نداشتیم!

مهاجمان الهلال هر کاری خواستند درون و بیرون 18 قدم پرسپولیس انجام دادند و به نظر می رسید پرسپولیس اصلا دفاع ندارد! تعجب آور این است که با نبود یکی دو مهره تا این اندازه باید تیم بر هم ریخته دفاع کند؟

*تفاوت فوتبال را دیدید؟

اگر باشگاه الهلال، العین، کاشیما آنتلرز، اوراواردز و امثالهم پای ثابت دور نهایی لیگ قهرمانان آسیا می شوند به دلیل نوع نگرش متفاوتی است که آنها به فوتبال دارند. هالکِ برزیلی برای تیم شانگهای 8 گل می زند و تیم را بالا می آورد. آنجاست که تفاوت بازیکنان درجه یک اروپایی، آفریقایی یا برزیلی که جذب این باشگاه ها می شوند با فوتبالیست های درجه سه و چهاری که از آلبانی، اوکراین و استرالیا به ایران می آیند به چشم می آید.

*جبران 4 گل یعنی رویا!

واقعا اگر پرسپولیس بتواند به این تیم منسجم، روپا و هماهنگ بیش از 4 گل بزند و گل هم نخورد، یک اتفاق رویایی برای فوتبال ایران رخ می دهد ولی فوتبال قرن بیست و یکم دیگر رویایی نیست و منطق پایه و اساسش را تشکیل می دهد. این کار بسیار بسیار سخت است.

*پرونده فیفا هم تأثیر داشت

شک نداشته باشیم که تبعات اتفاق مربوط به طارمی و محرومیت باشگاه از نقل و انتقالات در این باخت تأثیر گذار بوده است. این مسایل نشان دهنده عمق فجایعی است که در دل باشگاه های ما در جریان است و همه مدیران و مسئولانش فقط سطحی به مسایل نگاه می کنند.

*مَرَضی به نام "دلالیسم"!

دلالی و واسطه گری در این ورزش حرف اول را می زند. باشگاه ما به جای اینکه ساختارش را تقویت کند و در امور حقوقی و اجرایی نفرات زبده را به کار ببندد، دنبال این است که کدام دلال بیشتر به دردش می خورد. با کمک کدام واسطه می تواند از تولیدی لباس ارزان تری اجناس بی کیفیت تری تهیه کند و این مرض به جان همه باشگاه های ما افتاده است.

*برانکو حتما درد بیرانوند را می داند

ما در تمرینات نیستیم که بدانیم چرا یکباره تیمی که فقط با کلین شیت رقبایش را از پیش رو برمی داشت یکباره در 3 بازی 7 گل خورده است! ما همانقدر می دانیم که در اخبار و گزارش تمرین ها از پرسپولیس می خوانیم. قطعا برانکو می داند چرا بیرانوند این همه افت کرده است.

*اگر بازی برگشت در تهران بود...!

آنهایی که امیدوارند پرسپولیس در بازی برگشت، الهلال را با 5 گل شکست بدهد و صعود کند فراموش کرده اند بازی برگشت هم بیرون از خانه است. اگر در آزادی بود می شد امیدواری داشت که شاید(!) پرسپولیس در یک شب استثنایی برنده شود ولی بازی در عمان است و دست هواداران به تیم نمی رسد!

*این شکست آژیر خطر بود

پرسپولیس در این بازی هم بازیکنان اصلی اش را نداشت، هم بی پول بود، هم ماجرای طارمی را داشت، هم بیرون از خانه به میدان رفت و هم خیلی مسایل دیگر اینچنینی، ولی واقعا با نگاه کردن به تابلوی نتایج می توان دریافت اتفاقی که در ابوظبی برای پرسپولیس رخ داد آژیر خطری بود برای کل فوتبال ایران. ما در سطح ملی و با وجود مردی به نام کی روش در آسیا حرف اول را می زنیم ولی در رده باشگاهی خیلی خیلی خیلی عقبیم! از هر نظر!

*از این پرسپولیس تقدیر کنید

واقعا باید از این تیم تقدیر کرد. به نظرم اگر پرسپولیس در بازی برگشت برنده و در نهایت حتی با برد حذف شد باید تقدیری شایسته از تک تک بازیکنانش بعمل بیاید. در دو کفه ترازو، الهلال به هیچ عنوان با پرسپولیس قابل مقایسه نیست. چه به لحاظ امکانات مالی، چه سخت افزاری و چه نرم افزاری و بازیکنانش! قبل از آن هم در عبور از الاهلی و بقیه تیم ها باید به این بچه ها دست مریزاد گفت که با این وضعیت باشگاهداری در ایران تا همین جا بالا آمدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • آبیته IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
    19 14
    اگه این حرفا رو نزنن چی بگن، حرفی واسه گفتن ندارن فقط چرت و پرت میگن، چطور استقلال با اون همه مصدوم و محروم مقابل العین باخت همه شروع کردن از ضعف بازیکن ها و مربی گفتن کسی نگفت این تیم این همه مصدوم و محروم داشت که نتونست نتیجه بگیره، حالا پرسپولیس باحته فنی نبوده مصدوم و محروم داشته که باخته، چقدر مسخره، آبروریزی که ماست مالی نداره
    • IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
      0 2
      بی غیرتی چی؟ ماست مالی داره؟ بدبخت باخت مقابل تیم های غیر ایرانی چه باخت پرسپولیس باشه چه باخت استقلال یا تیم دیگه ناراحتی داره و نه خوشحالی و کرکری!
    • 4444 IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
      3 0
      انصافا باید ازش تقدیر شه دیگه.اینو باید قبول کرد.هیچ تیمی مثل لنگ نمیتونه از ده نفره 4 تا بخوره.4تا هم بازی برگشت میخوره مثل همیشه 8 تایی میشه.
    • پرسپولیسی IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
      1 4
      خیلی می سوزی که پرسپولیس برای اولین بار در لیگ قهرمانان رفت جز چهار تیم آنهم فقط با دو میزبانی نه سعودی جان؟ اصلا می دونی در لیگ قهرمانان آسیا استقلال حتی یک بار هم سابقه قهرمانی نداره و حتی فینال هم نرفته و فقط سپاهان و ذوب تونستن به فینال برن!؟
    • IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
      1 3
      شما این حرف ها رو نزنی چی داری بگی! اصلا جواب داری که بگی چطور پرسپولیس 6 ماه پیش با همین الهلال رفت و برگشت مساوی کرده بود!!؟ این یه واقعیته که پرسپولیس با نداشتن رامین سروش عالیشاه سید جلال کمال انصاری و طارمی خیلی ضعیف شده و تحلیل رفته شما چون استقلالی هستی قبول نمی کنی نکن ولی واقعیت اینکه
  • میر محمد IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
    20 1
    سلام چقدر باید پول بی زبان بیت المال را به شکم شما بریزیم تا سیر شوید فوتبال به چه دردمان می خورد با این پولها می توان چندین کارخانه صنعتی تولید کرد و جوانان بیکار مشغول شوند. نمی دانم هر چه پول می گیرید سیری ندارید
  • علیرضا IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
    13 8
    چرا حالا که لنگ چهارتایی شده دم از نبود منابع مالی و نبود دو بازیکن میزنید ؟وقتی استقلال با تیمی کاملاًجوان و در نبود حتی یک هافبک تخصصی (ابراهیمی -نورافکن-باقری-برزای-و... )به مصاف العین رفت و شکست خورد ،همگی نیشتون تا بنا گوش باز بود ؟ نه بابا باید ... زد به این تیم لنگ. و حقش بود در دور گروهی حذف بشه ،که با بخت و اقبال بالا آمد.
  • فياضى IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
    14 3
    باز هم بهونه ... چرا موقعى كه الاهلى رو شكست داديم كسى از مشكلات مالى نگفت ؟ ... لطفا بياييم شكست رو قبول كنيم و بپذيريم كه ما خيلي از بقيه عقبيم .. بجاى كرى خوانى و بهونه گرفتن ، به فكر چاره باشيم و فوتبالمون رو از اين حالت مرده دربياريم
    • پرسپولیسی IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
      1 2
      شما آلزایمر داری؟ یادت نیست پرسپولیس 6 ماه پیش با 6 بازیکنی که امروز نداشت برابر همین الهلال رفت و برگشت مساوی کرده بود چرا این قدر اصرار به دروغ گویی داری؟
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
    9 2
    یعنی چی فنی نبود.
  • بختياري IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
    9 2
    يادته كه 5 تاازهمين الهلال نوش جان كرديديانه جناب نكيسا؟؟؟!!! شعار الهلال الهلال پيروزي اونارو شما براي لنگي ها درست كردين
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
      0 1
      ای وای
    • IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
      1 1
      5 تا از الهلال چی میزنی عمو؟؟ پرسپولیس بدترین شکستش برابر الهلال 3-0 برود دور همی خوب دروغ میگین شما استقلالی ها
    • mor IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
      1 1
      مشرق دقت کن ... :-)
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
    15 5
    شماها استقلال رو مسخره میکردید 6 تا خورده!!!!! 10 نفره 4 تا خوردید و یه گل هم نتونستید بزنید!!!!اگه تیم مقابل 11 نفره بود 11 تا میخوردید!!!! فوتبال باشگاهی ایران خیلی وقته مرده!!!!
    • پرسپولیسی IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
      1 3
      الهلال قهرمان احتمالی آسیاست خود منصوریان قبل از بازی العین اومد برای پرسپولیس کری خوند و گفت تیم دوم تهران چوبش رو هم خورد
  • GB ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
    12 4
    علی دایی که میگفت عربستان اصلا فوتبال نداره وپرسپولیس مثل آب خوردن الهلال رو میبره پس چی شد ؟؟؟از تیم 10 نفره 4 تا خورد و 4 تای دیگه هم باید میخورد .
    • پرسپولیسی IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
      1 1
      علی کریمی بود دایی برای الاهلی کری خونده بود راستی داری در هر پستی بالای ده کامنت می زنی حداقل سبک نگارشیتو عوض کن لو نری!!
  • AE ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
    3 5
    چه تقدیری مگه قهرمان شدن ۴گل خوردن بازی برگشت هم هنوز مانده تقدیر از قهرمان میکنن و...
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
    2 3
    سالهاست که بی وقفه وانواع پولهای افراد خاص از بابک گرفته تا هدایتی..و...از این تیم حمایت میشه تمام مسوولین هم برای این تیم سنگ تموم گذاشتند باز هم چشم تقدیر میشه ولی باز هم هیچی نمیشه
    • پرسپولیسی IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
      1 1
      هه هه هیچی نمیشه! نکنه پارسال استقلال قهرمان آسیا شد و امسال استقلال رفت جز چهار تیم لیگ قهرمانان هیچی تو هستی که مردی
  • ufhs IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
    2 3
    غلط میکنن اینجوری بازی میکنن علت باخت نبود طارمی بود آن هم نه به علت اینکه فوق ستاره است نه چون تیم پرسپولیس درون زمین یک تیم نیست تیم طارمی ودارو دسته اش است . اون نبود و دارو دسته اش دیگر نمیدانستن برای کی بازی کنن.
    • پرسپولیسی IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
      1 0
      سکته نکنی!!
  • ناشناس IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
    11 5
    از چهارتا گلی که خورد باید تقدیر کرد یا ده تایی که نخورد این تیم دوسال پیش با زور داوری و فدراسیون تو لیگ برتر موند و سال گذشته هم با زور داوری و کمک فدراسیون قهرمان شد امثال هم مثل سال گذشته اینقدر داور به نفعشون سوت میزنه که بازیکنان تو لیگ آسیا فکر میکنن لیگ خودمونه داور خطا نمیگیره اخطار نمیده هر کاری دلشون بخاد میکنن مثل کامیابی نیا و.... اینطور میشه که این بلاهای ناگهانی و الهی بر سر خودشون و هواداراشون نازل میشه و از یه تیم عربستانی چهارتا میخورن و ده تا نمیخورن ...نووووش جان
    • سینا IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
      1 2
      کجای جدولی کیسه کش؟ فعلا با علی منصور تو قعر جدول دستودپا بزنید حالتون جادبیاد حرف نباشه شیش تایی
    • پرسپولیسی IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
      1 2
      آره جون خودت پرسپولیس فقط با 2 میزبانی جز چهار تیم برتر آسیا اومد اصلا در تاریخ آسیا سابقه داره؟ بخصوص در لیگ قهرمانان که به شدت فوتبال سنگین و حرفه ای شده
  • جاسم IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
    8 6
    یک جام تشویقی+چند دلارهم بدهید چون مقابل تیم 10 نفره 2 گل دیگر هم دریافت کردند
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
    0 1
    استقلالی های شیش تایی ایران و آسیا بروند به فکر تیم درب و داغون و ته جدولی خودشون باشند آبروریزی شیش تایی شدن شماهاست که هم توایران شیش تایی شدید هم توآسیا خجالت بکشید
  • سیدیاسر IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
    0 0
    میگه فنی نبود بعد خودش جملش رو رد میکنه میگه دفاع نداشت و نبودن دو دفاع خوب این شد مشکل فنی که هه
  • پرسپولیسی IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
    1 1
    دوستان استقلالی بین این همه کامنت غیر فنی که می زنید یادشون باشه پرسپولیس شش ماه پیش با 6 بازیکنی که امروز نداشت با همین الهلال رفت و برگشت آنهم خارج از خانه مساوی کرده بود!..اون شش بازیکن هم رامین سروش سید جلال انصاری کمال و طارمی بودن! جالبه صداوسیمای استقلالی 3 تا بازیکن استقلال جلوی العین نبودن اومد گفت تیم سوم استقلال!!!!!
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
    0 1
    پرسپلیس بازی برگشت را میبره ولی در مجموع حذف میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس