کد خبر 779246
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱
السیسی

رئیس‌جمهور مصر که به امارات سفر کرده است با نایب رئیس امارات و حاکم دبی دیدار و گفت‌وگو کرد.

 به گزارش مشرق، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر با «محمد بن راشد آل مکتوم» نایب رئیس امارات و حاکم دبی دیدار و آل مکتوم در این دیدار بر اهمیت همسویی با عربستان و بحرین به منظور برقراری ثبات در منطقه تأکید کرد.

این دیدار در کاخ زعبیل در دبی برگزار شد و دو طرف به بررسی پاره‌ای از مسائل دوجانبه و منطقه‌ای دارای اهتمام مشترک پرداخته و بر اهمیت تقویت پیوندهای برادری، همکاری و هماهنگی بین امارات و مصر در زمینه‌های مختلف تأکید کردند.

طبق گزارش خبرگزاری امارات، بن راشد همچنین ایفای نقش مصر به خصوص در رابطه با امنیت ملی عربی و حفظ منافع کشورهای عربی و تلاش برای تقویت ارکان صلح و ثبات در منطقه را ستود.

السیسی روز دوشنبه (دیروز) در سفری دو روزه وارد ابوظبی شد که این نخستین سفر وی به امارات پس از به وجود آمده بحران در روابط بین قطر با چهار کشور عربی اعم از مصر، عربستان، بحرین و امارات است.

وی همچنین دیروز با «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی دیدار و تأکید کرد که امنیت کشورهای حاشیه خلیج‌فارس جزئی جدایی‌ناپذیر از امنیت ملی مصر است.

السیسی و بن زاید در این دیدار مسائل دارای اهتمام مشترک به خصوص دخالت‌های منطقه‌ای که باعث بر هم زدن امنیت و ثبات منطقه شده، مبارزه با افراطی‌گرایی، خشونت و تروریسم و خشکاندن منابع حمایت مالی تروریسم و افکار افراطی را مورد بررسی قرار دادند.

توافقنامه الصخیرات یک توافقنامه سیاسی شامل همه طرف‌های درگیر در لیبی است که در سال 2015 تحت نظارت «مارتین کوبلر» فرستاده اسبق سازمان ملل در لیبی، در شهر الصخیرات مغرب امضا شد تا به جنگ داخلی در لیبی پایان داده شود.

این توافقنامه بر تشکیل دولت وفاق ملی، مجلس نمایندگان، مجلس عالی دولت، اتخاذ تدابیری برای اعتمادسازی، اجرای ترتیبات امنیتی، حمایت بین‌المللی و تشکیل نهادهای و شوراهای متخصص تأکید دارد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس