کد خبر 7792
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۰

رئيس اداره سالمندان وزارت بهداشت گفت: 7.3 درصد افراد جامعه يعني حدود 5 ميليون نفر بالاي 60 سال سن دارند و پيش‌بيني مي‌شود تا سال 1429 به 24 درصد برسد يعني از هر 4 نفر يکي سالمند مي‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، پريسا طاهري امروز در نشست خبري به مناسبت روز جهاني سالمند که در وزارت بهداشت برگزار شد افزود: اول اکتبر برابر 9 مهر مصادف است با روز جهاني سالمند زيرا در همه کشورها سالمندي يک موفقيت بهداشتي تلقي مي‌شود.
وي گفت: سالمندي پديده‌اي نيست که از پيش تعيين شده باشد مسئله سالمندي در همه جوامع يک موفقيت و بالندگي محسوب مي‌شود.
رئيس اداره سالمندان وزارت بهداشت افزود: يک تفاوت فاحش در بين کشورهاي در حال توسعه و کشورهاي توسعه يافته از نظر ميزان سالمندي وجود دارد. براساس آمار 700 ميليون نفر سالمند در دنيا زندگي مي‌کنند که 80 درصد آنها در کشورهاي در حال توسعه ساکن هستند و اين به دليل شکمي است که در هرم جمعيت آنها به وجود آمده است و گذار جمعيتي در اين کشورها اتفاق افتاده است.
طاهري گفت: تعداد افراد سالمند در کشورهاي در حال توسعه زياد است و بر اساس آخرين آمار سال در 85، حدود 7.3 درصد افراد جامعه يعني حدود 5 ميليون نفر بالاي 60 سال سن دارند و پيش‌بيني مي‌شود تا سال 1429 اين رقم 24 درصد برسد يعني از هر 4 نفر يک نفر سالمند خواهد شد.
وي گفت: بيماري قلبي يکي از شايعترين بيماري‌هاي است که سالمندان با آن روبه‌رو هستند که اصلاح شيوه زندگي مي‌تواند در بروز بيماري‌ها مؤثر باشد.
وي همچنين افزود: در مورد بيماري آلزايمر بايد گفت که نوع رژيم غذايي، فعاليت‌هاي مغزي از اهميت زيادي برخوردار است و کساني که سطح سواد بالاتري دارند احتمال بروز آلزايمر در آنها کمتر است و هر چه فرد افسرده و مضطرب باشد احتمال بروز آلزايمر بيشتر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس