باشگاه سایپا

آخرین صورت های مالی باشگاه فرهنگی ورزشی سایپا نشان می دهد بازرس قانونی این شرکت، متوجه یک تخلف مالی قابل توجه شده است.

به گزارش مشرق، طبق اصلاحیه ماده 151 قانون تجارت، بازرس یا بازرسان باید هر گونه تخلف یا تقصیری در امور شرکت از ناحیه مدیران و مدیرعامل مشاهده کنند به اولین مجمع عمومی ‌اطلاع دهند و در صورتی که ضمن انجام مأموریت خود از وقوع جرمی مطلع شوند باید به مرجع قضایی صلاحیت دار اعلام نموده و نیز جریان را به اولین ‌مجمع عمومی گزارش دهند.

همین تاکید و دستور قانونی، مسئولیت مهمی را بر دوش بازرسان شرکت های سهامی عام قرار داده تا با مطلع کردن مدیران و سهامداران از هرگونه تخلف، اجازه تداوم آنرا داده و جلوی متخلف یا متخلفین گرفته شود.

بر این اساس، آخرین صورت های مالی باشگاه فرهنگی ورزشی سایپا متعلق به یکی از دو خودروساز بزرگ کشورمان که مربوط به سال مالی این شرکت (تا 31 تیرماه امسال) است نشان می دهد بازرس قانونی این شرکت، متوجه یک تخلف مالی قابل توجه شده است.


طبق گزارش مذکور به سهامداران شرکت خودروسازی سایپا، یکی از مسئولان باشگاه سایپا با جعل برخی از چک های صادره، مبلغ 3 میلیارد و 480 میلیون ریال از وجوه حساب بانکی شرکت را مورد سرقت قرار داده که این موضوع در حال پیگیری در مراجع ذی ربط است.

صبحانه در آبان ماه سال 1395 نیز گزارش داده بود که با گذشت 8 سال از اختلاس مترجم باشگاه سایپا، ظاهرا پرونده دریافت مبالغ توسط این مترجم، به نتیجه نرسیده است چراکه بر اساس اسناد اعلامی توسط حسابرس قانونی باشگاه فرهنگی – ورزشی سایپا که ذیل صورت های مالی 4 ماهه منتهی به آخر تیرماه سال 95 این باشگاه ثبت و رسما اعلام شده، پرونده مذکور که شامل دریافت 1 میلیارد و 183 میلیون ریال از مربی و سرمربی وقت تیم سایپا است، همچنان در حال پیگیری بوده است!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سقا IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
    0 0
    در کادر سه میلیون ریال ؟؟؟؟ در متن سه میلیارد ریال؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس